כל מרצדס חשמלית עד כה נקראה בשם EQ עם תוספת של הסגמנט (קלאס) עבור השם המלא. כך קיבלנו את ה-EQA הקטנה ביותר, EQB המשפחתית 7 מקומות, EQC המשפחתית הקומפקטית, EQE משפחתית מנהלים בגודל בינוני ומכונית הסאלון של המותג- מרצדס EQS. עכשיו מרצדס משיקה את G קלאס החשמלית ואין לה את צמד האותיות EQ. הדגם החדש נקרא מרצדס G580.
מעכשיו לא יהיה EQ באף אחד מהדגמים
השם EQ שימש את מרצדס בנץ מאז 2016 כדי לייחד את דגמי הרכב החשמליים שלה. הוא נועד לייצג את המחויבות של החברה לחדשנות טכנולוגית ולקיימות. EQ הוא שם הפלטפורמה החשמלית של המותג וכך גם יישאר אך לא יופיע יותר בשמות הדגמים. במרצדס החליטו שבגלל שיותר דגמים יהיו חשמליים ולאט לאט יחליפו את דגמי הבנזין והדיזל אז אין עוד צורך בכך. לכן הדורות הבאים של הדגמים החשמליים הקיימים לא יקבלו את צמד האותיות EQ. משמעות האותיות EQ היא הלחם של המילים IQ (איי.קיו – אינטליגנציה) ו-ELECTRIC. הכוונה היא לרכבים חשמליים חכמים (ELECTRIC INTELLIGENCE).

מרצדס G580
מרצדס G580, הידועה גם בשם G קלאס חשמלית "EQG", היא רכב שטח חשמלי יוקרתי המיוצר על ידי מרצדס בנץ. היא הוצגה לראשונה בשנת 2021 ותיכנס לייצור סדרתי בסוף שנת 2024. ה-G580 מבוססת על דגם ה-G-קלאס הפופולרי של מרצדס, אך מונעת על ידי מערכת הנעה חשמלית חזקה. המערכת כוללת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, המספקים יחד הספק של 580 כוחות סוס ומומנט מרבי של 118.6 קג"מ.

ה-G580 צפויה להיות יקרה מאוד, ככל הנראה תעלה יותר מ-2 מיליון שקלים בישראל. למרות זאת, היא צפויה למשוך קונים רבים המחפשים מכונית שטח יוקרתית, חזקה וחשמלית. ה-G580 היא צעד משמעותי עבור מרצדס בנץ בדרכה להפוך לחברת רכב חשמלית. היא מראה שהחברה מסוגלת לייצר רכבים חשמליים יוקרתיים וחזקים תוך שמירה על עיצוב וביצועים מוכרים ואהובים.

העתיד המתוכנן של חטיבת מרצדס חשמלית
היצרנית מודעת לכוח המותג של דגמים כמו E-Class, וככל שהרכבים החשמליים הופכים לסטנדרטיים בהיצע הדגמים שלה, היא תחזור לשמות המסורתיים של דגמי הבנזין והדיזל שלה. "EQ היא פלטפורמת הטכנולוגיה עבור המותג", הוסיף דובר מרצדס. "ברגע שאתה עובר לחשמל מלא, לא תרצה לוותר על שם כמו S-Class". בנוסף לכך, במרצדס מדגישים שהיא עוד לא ממהרת לוותר על שאר היצע הדגמים שלהם ולעבור לייצור מלא של רכבים חשמליים בלבד. מרצדס חשמלית נמכרת גם בגרסאות PHEV (פלאג-אין היבריד) והמצליחה ביותר בהיצע זאת ה-E-CLASS. במרצדס משוכנעים שהרכבים ההיברידיים שלהם הם הטובים ביותר בקטגוריה ובעלי טווח הנסיעה החשמלי הרחב ביותר ולכן אינם מוכנים לוותר עליהם בשלב מוקדם כל כך.

מה צופן העתיד של מרצדס?
כמותג רכב בעל שם עולמי מרצדס ממשיכה בפיתוח מגוון טכנולוגיות חדשות ועד לשנת 2030 היא צפויה להשיק מעל ל-20 דגמים חשמליים חדשים. מרצדס חשמלית שהגיע לאחרונה לישראל זאת גרסת ה-SUV של מרצדס EQS. בשנת 2025 יחל המפעל של מרצדס בהונגריה לייצר רק כלי רכב חשמליים לאחר סיום הסבה מלאה שלו. כדי לקדם את העולם אל עבר עתיד חשמלי ירוק מרצדס משתפת פעולה עם ממשלות ויצרניות רכב חשמלי לפריסה נרחבת יותר של תשתיות טעינה לרכבים חשמליים. שיתוף פעולה נוסך הוא עם אחד ממותגי הרכב המובילים בעולם בתחום הרכב החשמלי – טסלה. מרצדס כבר חשפה שהיא משתפת איתה פעולה בפיתוח סוללות והנעות חשמליות מתקדמות יותר להגדלת טווח הנסיעה החשמלי באמצעות סוללות איכותיות ועמידות יותר לצד מנועים חשמליים חסכוניים יותר.

Mercedes Maybach EQS SUV
כידוע, מרצדס רכשה באופן מלא את מותג מייבך היוקרתי בשנת 1997 כדי לייצר דגמי פאר מרכבי מרצדס כשהפופולאריים שבהם הם מרצדס מייבאך S קלאס ומרצדס מייבאך G קלאס. כעת, במעבר לרכבים חשמליים, עם השקת מרצדס EQS SUV, ספינת הדגל של המותג, מייבאך פיתחה את הגרסה שלה. מרצדס מייבאך נחשבת לאחד מהרכבים המפוארים ביותר בעולם והוא מיועד לבעלי ממון בעלי נהג פרטי שמעדיפים לשבת בשורת המושבים השנייה ולא מאחורי ההגה. למרות הדמיון הכללי ל-EQS SUV, ישנם שינויים הן מבחוץ והן מבפנים בגרסת מייבאך. בדומה ל-Maybach EQS Concept שראינו בעבר, יש שפע של תגי כרום, כולל סמלי Maybach חדשים בקצוות החיצוניים של הפגוש הקדמי, פסים אנכיים על הגריל , חישוקים בגודל 21 או 22 אינץ' בעיצוב ייחודי, ופגוש אחורי חדש. כסטנדרט, מגיעה המכונית עם גג שמש פנורמי נפתח, דוושות נירוסטה עם תגי Maybach, מקרר עם כוסות שמפניה, שולחנות מתקפלים לשני הנוסעים האחוריים ומושבי Maybach ייחודיים. בנוסף, יש בידוד רעש משופר עם תפרים מחוזקים בחלונות ובגג, ולשיפור נוסף ניתן לנתק את המנוע האחורי כדי להפחית רעש ורטט. תכונות נוספות כסטנדרט כוללות מערכת שמע של בורמייסטר ופריסת ה-‘Hyperscreen’ של מרצדס על לוח המחוונים. זה מורכב ממסך מרכזי בגודל 17.7 אינץ' בשילוב עם תצוגות נפרדות לנהג ולנוסע במושב הקדמי. את ה-Maybach EQS SUV מניעה תצורה כפולה של מנועים חשמליים עם 649 כ"ס ו-950 ניוטון-מטר של מומנט. למרות משקל העולה על 3,000 ק"ג, היא יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 209 קמ"ש.

דעתנו על המהלך האסטרטגי של מרצדס
מרצדס בנתה את שמה מתחילת הדרך ועד היום כאחד ממותגי הרכב המובילים בעולם. גם עכשיו, כאשר חטיבת מרצדס חשמלית עוברת שינויים גדולים ונדרשת להיות תמיד לפני כולם ניראה שהיא בהחלט עושה זאת בהצלחה. מלכתחילה הבחירה בשמות ה-EQ לכל הדגמים החשמליים הייתה עבורנו מוזרה מפני קשה להבדיל ביניהן ומצד שני זה גורם לבידול גדול מידי מרכבי הבנזין, הדיזל וההיבריד שהלקוחות אוהבים. ההחלטה להחזיר את השמות המסורתיים לדגמים החשמליים של מרצדס זאת החלטה שהיא נכונה בעיקר במבט שיווקי וכן גם בנכונות של המותג להראות שרכבים חשמליים אינם מיוחדים עבורה. אלא הסטנדרט החדש של מרצדס.
