אייווייז עוברת דירה ומתכננת לחשוף דגם חדש

איווייז U5 החדשה

מוקדם יותר השנה הגיעו פרסומים שיצרנית הרכב החשמלית שהתחילה את דרכה כחברת סטארט-אפ לא מצליחה להחזיר את כספי ההשקעה ומתכוונת להפסיק את הייצור. עכשיו AIWAYS מצהירה שיש לה תוכנית לצאת מהמשבר כשהצעד המשמעותי ביותר הוא מעבר מוחלט מסין לאירופה. האם זה מה שיציל את אייווייז?

רקע

חברת אייווייז נוסדה בסין כחברת סטארט-אפ בשנת 2017 על בסיס כספי משקיעים פרטיים ללא הכנסות. המטרה של החברה הייתה ליצור שורה של רכבי קרוסאובר ו-SUV בקטגוריות שונות בדגש להנעה 100% חשמלית יחד עם עיצוב, טכנולוגיות וחוויית נהיגה מקוריים שפותחו באופן עצמאי על ידי החברה ללא תלות בממשלת סין. בחצי הראשון של 2023 חלה קריסה במצב הכלכלי של אייווייז, שהובילה להפסקת משכורות העובדים ולעצירת פס הייצור. לאחר מכן, באוגוסט 2023, התפטר הנשיא של החברה והוחלף במנהל חדש. הוא החליט להגביר את פעילות המותג בשווקים זרים, תוך נסיגה של Aiways מהשוק הסיני התחרותי מדי והכנה לבניי מחדש של התוכניות שלו עבור השוק האירופי. בתחילת 2024 החברה עמדה על סף פשיטת רגל, ממנה היא קיבלה הגנה מרשויות המדינה הסיניות במרץ 2024 וסופק מימון יציב לחידוש הפעילות בקנה מידה מלא.

איווייז U5 החדשה
בתחילת 2024 החברה עמדה על סף פשיטת רגל, ממנה היא קיבלה הגנה מרשויות המדינה הסיניות במרץ 2024 וסופק מימון יציב לחידוש הפעילות

דגמים

הדגם הראשון של המותג הוא אייווייז U5. קרוסאובר בגודל בינוני בעל עיצוב מקורי עם חזית אטומה כיאה לרכב חשמלי, תא מטען עצום ומרווח כמעט בלתי נתפס בתא הנוסעים (המרווח במושב האחורי הוא בין הגדולים שיצא לנו לפגוש ברכב בישראל). הרכב זכה להצלחה בעיקר בסוכנויות רכב 0 קילומטר, בסוכנויות ליסינג וכרכב חברה. זה החזיק מספר חודשים לאחר השקת הדגם ולאחר מכן נודע ללקוחות שאמור להגיע דגם חדש. אייווייז U6 חולק כמעט את הכל עם ה-U5 מלבד עיצוב ספורטיבי יותר ותצורת SUV קופה מרשימה יותר. הידיעה על השקת הדגם החדש גרמה להתעניינות רבה יותר בשוק הרכב הפרטי אך יחד עם ההשקה בישראל נודע כי החברה על סף פשיטת רגל. דבר נוסף שפגע בדגם במכירות הגלובאליות הוא הציון הנמוך שה-U5 קיבל במבחן הריסוק האירופי (3 כוכבים) בעיקר בגלל היעדר בטיחות בהתנגשות בהולכי רגל ורוכבי דו גלגלי.

אייווייז U6 החדשה
אייווייז U6 חולק כמעט את הכל עם ה-U5 מלבד עיצוב ספורטיבי יותר ותצורת SUV קופה מרשימה יותר

מה השלב הבא?

יצרנית הרכב החשמלי הסינית מתכוננת ליציאה באופן מלא מהשוק הסיני בגלל התחרות הרבה והתמיכה שיצרניות מקומיות אחרות מקבלות מהממשל (BYD, MG ועוד). וזה כמובן משבש את התחרות מול חברה פרטית קטנה כמו AIWAYS. כעת החברה החלה במעבר אל השוק האירופי ומתכננת להתאים את עצמה עבור השוק הזה באופן מלא. השלב הראשון של המותג הוא יציאה לבורסה עם רישום בנסדק. עד סוף שנת 2024 היא תתמזג עם חברת רכישה (SPAC). השלב השני בהחייאת המותג הוא מעבר מלא של הפעילות שלה לאירופה כדי להתמודד בתחרות של השוק הגלובלי ולעצור את הפעילות באופן מוחלט בסין. אייווייז מספרת שמרבית המרכזים של החברה יעברו לגרמניה לאחר הרישום בבורסה.

איווייז U5 החדשה
אייווייז מספרת שמרבית המרכזים של החברה יעברו לגרמניה לאחר הרישום בבורסה

מה אם כבר קניתי AIWAYS?

כפי שכבר הזכרנו, אייווייז כבר מכרה לא מעט רכבים בישראל. לקוחות שרכשו את הדגם ימשיכו לקבל מהיבואנית אחריות יצרן מלאה ושירות טיפולים ותיקונים במוסכים שלה כפי שנקבע בחוק ובמעמד הרכישה. ככל הידוע לנו, עד אמצע שנת 2023 נמכרו כ-2,000 רכבים של המותג בישראל.

 

AIWAYS כבר מתכננת להשיק דגם חדש

עוד לא פורסמו נתונים רשמיים אודות הדגם החדש אך החברה כבר הצהירה שבכוונתה להגדיל את המכירות באופן ניכר באמצעות דגם כניסה. להערכתנו מדובר ברכב SUV קומפקטי שיהיה קטן יותר מאייווייז U5 ובמחיר שינוע בין 130 עד 160 אלף שקלים כשיגיע לישראל. העיצוב שלו יהיה כנראה מושפע מדגם U7 קונספט שנחשף בשנת 2019 ומציג עיצוב מרענן ואגרסיבי יותר מהדגמים הקודמים. היא שימשה להציג את יכולות הבינה המלאכותית (AI) ומערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) של Aiways . מכונית התצוגה הציעה בנוסף קונסולה ניידת עם מסך מגע שניתן להזיז בתא הנוסעים, מקרר, מטהר אוויר ומחזיקי כוסות מחוממים ומקוררים. חברת Aiways לא הודיעה עד כה על תוכניות לייצר את ה-U7 ולכן אנו מעריכים שלפני כן היא תבחר לייצר רכב רווחי יותר כדי להטמיע את שמה בשוק האירופי.

אייווייז U5 החדשה
להערכתנו מדובר ברכב SUV קומפקטי שיהיה קטן יותר מאייווייז U5 ובמחיר שינוע בין 130 עד 160 אלף שקלים כשיגיע לישראל

מה אנחנו חושבים על זה?

אנחנו בקפיטל מוטורס מכירים היטב את המותג ובעיקר את הדגם אייווייז U5 בזכות מבחן דרכים שביצענו לו. אהבנו מאוד את הרכב בזמן שעשינו את נסיעת המבחן והערכנו אותו כאחד מרכבי הקרוסאובר החשמליים הטובים ביותר בישראל. הוא מציע מרווח עצום בתא הנוסעים יחד עם תא מטען בקיבולת של 432 ליטרים. עבור משפחה ישראלית אלה הנתונים החשובים ביותר ובנוסף לכך היא מאובזרת בכל הנדרש כולל תא מטען בפתיחה חשמלית, גג שמש פנוראמי, כיוונון חשמלי למושבים, מצלמות חנייה היקפיות, גימור לבן בתא הנוסעים וריפודי עור בצבע שחור או לבן לבחירה. המנוע החשמלי מייצר הספק של 204 כוח סוס. טווח הנסיעה החשמלי המוצהר הינו 400 ק"מ בין טעינות. לכן להערכתנו, אם החברה אכן תשיק דגם חשמלי בעל נתונים דומים אך בממדים קומפקטיים יותר ומחיר אטרקטיבי עשויים להפוך את המותג למצליח מאוד בישראל. אנחנו תולים תקוות גם שהמהלך של החברה לעבור לאדמת אירופה ולהתאים את עצמו יותר לשוק המערבי, ישפיע על הפופולאריות שלו לטובה. למידע נוסף על דגמי אייווייז ועל רכישת רכב חדש בתנאי מימון נוחים ובטרייד-אין על הרכב הישן שלכם את מוזמנים ליצור קשר עם היועצים שלנו בטלפון 3580*. כמו כן אתם מוזמנים לעבור על קטלוג הרכבים הגדול בישראל ולהכיר את כל הדגמים החדשים המוצעים כעת לרכישה. אם אתם מוכנים להתקדם לרכב חדש צרו קשר עוד היום עם סוכנות הרכב המובילה בישראל – קפיטל מוטורס.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך