מחירי רכבים בישראל עולה כל שנה ולכן רכבים שפעם נחשבו לזולים, הוחלפו בדגמים יקרים יותר או שמחירם עלה ואינם נחשבים לזולים עוד. אם אתם מחפשים רכב 4X4 זול בוודאי שמתם לב שבשנת 2024 זו משימה לא פשוטה. רכבים בעלי הנעת 4X4 מציעים מעט יותר יכולות שטח מרכבים בעלי הנעה קדמית. הם יכולים לאחוז בקרקע חלקה כמו למשל בתנאי שלג ובוץ ואם אחד הגלגלים מוצא את עצמו באוויר או ללא אחיזת כביש, המערכות האלקטרוניות צריכות לסייע בניתוב הכוח מהמנוע אל שאר הגלגלים כדי להמשיך את התנועה של הרכב. ישנם רכבים שמיועדים בעיקר לנהיגת שטח כמו ג'יפ רנגלר ויש כאלה שנועדו בעיקר להיראות כמו רכבים שיכולים לנסוע בשטח אבל בלי מטרה כזאת באמת, כמו קיה סורנטו למשל. לשניהם תג מחיר גבוה והם כנראה לא מתאימים לתקציב שלכם. לכן, במיוחד בשבילכם, יצרנו את הרשימה הזאת – רכבים בעלי הנעת 4X4 הזולים ביותר בישראל.
דאצ'יה דאסטר
הרכב שאיתו נתחיל את הרשימה הזאת הוא רכב 4X4 זול באמת. הזול ביותר בישראל. הוא מציע חלופה אטרקטיבית בשוק הרכב למי שמעוניין ברכב שטח זול לרכישה וזול לתחזוקה. דאצ'יה דאסטר הוא רכב קרוסאובר משפחתי בסגמנט C-SUV. בגרסת ה-4X4 בעלת מנוע טורבו בנזין ותיבת הילוכים ידנית המחיר שלו מתחיל ב-133 אלף שקלים. מנוע הבנזין של הדאסטר הוא של חברת רנו והוא מייצר הספק מרבי של 150 כוח סוס מנפח של 1.4 ליטר ומגדש טורבו. עבור נהיגת שטח, לדאסטר יש מערכת בקרת משיכה, מרווח גחון של 21 ס"מ, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת גלישה במדרון ופנסי ערפל. מעבר לכך, הוא לא מרשים במיוחד וזה מה שהופך אותו לרכב 4X4 זול. אין לו מערכות בטיחות מתקדמות והוא זכה לציון של 3 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי. אבל ייאמר לזכות דאצ'יה, שבדור החדש של הדאסטר יש שיפור ניכר באיכות החומרים, בעיצוב ובשימושיות תא הנוסעים. הוא נחשב לרכב פנאי שטח בסיסי מאוד ואין רכבים אחרים באותו טווח מחירים עם יכולות שטח כאלה.
סוזוקי ג'ימני
רכב 4X4 זול אשר בנוי במיוחד לחובבי נהיגת שטח זה סוזוקי ג'ימני. הוא היחיד ברשימה הזאת שמאפשר נהיגת שטח אמיתית. הוא בנוי על שלדת סולם ומונח על קפיצי עלים כפי שמקובל ברכבי שטח גדולים ויקרים יותר כמו ג'יפ רנגלר למשל. הוא מגיע עם הנעת 4X4 כסטנדרט ואת הגרסה הידנית ניתן לרכוש במחיר שמתחיל ב-157 אלף שקלים. מלפנים נמצא מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר אשר מייצר הספק של 100 כוח סוס. לצורך נהיגת שטח הוא מצויד בכל המערכות הנדרשות חוץ מנעילות דיפרנציאלים וזה כולל הילוכי כוח ובקרת גלישה במדרון. מרווח הגחון שלו הינו 21 ס"מ אבל יש לו זווית גישה של 37 מעלות וזווית נטישה של 49 מעלות. משקל עצמי של 1.05 טון הופך אותו לקליל ונמרץ בתנאי שטח קשים. לעומת זאת, הוא לא מצטיין בנהיגת כביש וזה מתפרש על כל מה שמשתמע מכך: מעט מערכות בטיחות אקטיביות, חוסר תחושה בהיגוי ומהירות נסיעה נמוכה.
סוזוקי S-Cross
סוזוקי S-Cross, או בשמה הקודם סוזוקי קרוסאובר, זה רכב נוסף מבית סוזוקי שמציע הנעת 4X4 במחיר זול יחסית. לעומת סוזוקי ג'ימני, ה-S-Cross מיועדת קודם כל לצורכי המשפחה ורק לאחר מכן לנהיגת שטח. רמת גימור GLX 4X4 היא הזולה ביותר עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים. היא מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר אשר מייצר הספק 129 כוח סוס הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות. למנוע הבנזין יש מנוע עזר חשמלי בתצורה מיקרו-היברידית. המנוע החשמלי משפר מעט את צריכת הדלק אשר עומדת על 16.4 ק"מ לליטר. לעומת שני הרכבים נמצאים למעלה, לסוזוקי S-Cross יש את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות והיא זכתה לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק. לטובת נהיגת שטח יש לה מרווח גחון צנוע של 16.5 ס"מ ובורר מצבי נהיגה אלקטרוני. כמו כן, היא מאובזרת מאוד ויש לה בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד עם הפשרת אדים וידיות להחלפת הילוכים מאחורי ההגה.
סובארו קרוסטרק
סובארו קרוסטרק החדש, שהושק בישראל בתחילת 2023, מציע שדרוג משמעותי לדגם הקודם, למרות עיצוב חיצוני דומה. תא הנוסעים עבר שינוי מקיף, עם חומרים איכותיים יותר ועיצוב מודרני. למרות נפח תא מטען מוגבל יחסית, קרוסטרק מציע נוחות נסיעה גבוהה הן בכביש והן בשטח, בזכות מערכת הנעה כפולה מתקדמת ומרווח גחון גדול. המנוע בנפח 2.0 ליטר מספק ביצועים סבירים, והמחיר האטרקטיבי הופך אותו לתחרותי בסגמנט הקרוסאוברים. סובארו קרוסטרק הוא בחירה מצוינת עבור מי שמחפש רכב פנאי שטח שימושי ונוח, עם יכולת שטח מרשימה לה יש מרווח גחון של 22 ס"מ, מערכת X-MODE לנהיגה בשטח קשה ומערכת לבקרת משיכה. למי שמעוניין ליהנות מנהיגת כביש איכותית וחווית שטח מקסימאלית, סובארו פורסטר הוא רכב 4X4 זול משתלם במיוחד.
מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס 1.5 ליטר טורבו, אוטומט, Intense מציעה שילוב של נוחות, ביצועים ויעילות. הרכב, המבוסס על פלטפורמת האאוטלנדר הקודמת, מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו המפיק 152 כ"ס ומאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-10.5 שניות. למרות מתיחת פנים שעיקר השינויים בה הם במערכת המולטימדיה ובמפרט האבזור והבטיחות, מערכות ההנעה והביצועים נותרו דומות לדגם הקודם. הרכב מציע רמת אבזור טובה הכוללת 7 כריות אויר, בקרת יציבות, חיישני תאורה ושליטה אוטומטית באורות גבוהים. נוחות הנסיעה טובה, אך בידוד הרעשים אינו מושלם. אקליפס קרוס מציע פתרון משפחתי פרקטי עם עיצוב ספורטיבי, אך אינו מתאים לנהיגת שטח קשה. המחיר של רמת גימור EXECUTIVE עם מנוע טורבו בנזין והנעה לכל ארבעת הגלגלים מתחיל ב-187 אלף שקלים וזה למעשה סוגר את הרשימה שלנו עבור רכב 4X4 זול שניתן לקנות היום בישראל.