הלוואת בלון לרכב: מה זה אומר?

מה זה הלוואת בלון

מהי הלוואת בלון?

המושג הלוואת בלון מגיע מתחום הנדל"ן. שיטה זו מאפשרת לקנות נכס בהלוואה ולהחזיר את הכסף במועד שנקבע – זוהי הלוואת בלון מלאה. הלוואת בלון חלקית, היא השיטה הנפוצה יותר, היא מאפשרת לקבל הלוואה לתקופה שהוגדרה מראש ובכל חודש משולם סכום מסוים להחזר ההלוואה עד שבמועד סיום העסקה הסכום שנותר להחזיר הוא קטן יחסית. המושג הלוואת בלון לרכב מתייחסת לשיטה חדשה יחסית שבאמצעותה ניתן לקנות רכב חדש בפריסת תשלומים רחבה ולשלם את השארית רק בסוף התקופה – אין צורך לשלם מקדמה. הלוואת בלון גם דומה מאוד לשיטת הליסינג הפרטי אשר מאפשרת ליהנות מרכב חדש בתשלום חודשי קבוע ובסיום התקופה לשלם כ-50% ממחיר הרכב כדי לרכוש אותו או שפשוט להחזיר אותו לחברת הליסינג ולקחת רכב חדש במסלול דומה.

בגלל שהלוואת בלון צוברת את המדד וההצמדה של הקרן, היא מתנפחת ככל שתקופת ההלוואה נמשכת וזו הסיבה שקוראים לה 'הלוואת בלון'.

תרשים הלוואת בלון

מקדמה

כאשר מבקשים הלוואות קטנות מהבנק, אין צורך לעמוד באף תנאי חוץ מאחזקת חשבון בנק תקין וכרטיס אשראי. אבל בעת הגשת בקשה למימון רכב נדרש לשלם מקדמה של כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי במחיר הרכב. סוכנויות רכבים מובילות מאפשרות לקנות רכב חדש גם ללא תשלום מקדמה. ככל שגובה המקדמה שתרצו לשלם יהיה נמוך יותר כך יעלה התשלום החודשי אותו תצטרכו לשלם ויישאר סכום נוסף לתשלום בסיום התקופה, בדיוק כמו הלוואת בלון חלקית. לכן, בעת הגשת בקשה למימון רכב לא חובה לשלם מקדמה אך בהחלט מומלץ כדי להקל על עצמכם בהמשך.

 

החזר חודשי

ההחזר החודשי מושפע ממחיר הרכב, הריבית וההצמדה לקרן. בדומה לשיטת תשלומים עבור חדר כושר, ביטוח רכב ואפילו אינטרנט, התשלום החודשי נוח יותר למימוש גם עבור מי שיש ברשותו הון עצמי מספיק לרכישת רכב חדש. במקום להוות הוצאה אחת גדולה במיוחד, ההוצאה לרכישת רכב היא חודשית ונמוכה כך שאינה אמורה להשפיע על מצבו הכלכלי של הלקוח. בנוסף לכך,ההחזר החודשי לרכב חדש אינו משפיע על האובליגו (עו"ש) של הלקוח ואינו תופס מסגרת אשראי. כדי לדעת כמה תצטרכו לשלם בכל חודש על פי המקדמה שתשלמו, תוכלו לבדוק זאת באמצעות מחשבון הלוואה בכל עמוד רכב בקטלוג.

 

תשלום יתרה בסוף התקופה

אם תהיה לכם היכולת לשלם את היתרה כבר כחלק מהמקדמה עבור הרכב או במהלך תקופת המימון תוכלו לחסוך מכם את התשלום בסוף התקופה. בדר"כ התשלום בסוף תקופת המימון מהווה כ-30% מהמחיר המקורי של הרכב. בקפיטל מוטורס תנאי המימון גמישים ומאפשרים ללקוחות לבחור כיצד ומתי לשלם. ניתן לפרוס את היתרה לתשלומים ע"י הלוואה לרכב נוספת, למכור את הרכב ולפרוע את ההלוואה או פשוט להתקדם שוב לרכב חדש במסלול מימון ל-3 שנים נוספות. האפשרות השלישית היא המומלצת ביותר מכיוון שכך אפשר ליהנות מכל העולמות: לא לשלם מקדמה, לא לשלם את היתרה בסוף התקופה, החזר חודשי נמוך ותקבלו רכב חדש באחריות כל 3 שנים.

מימון חלקי לרכב

דרכים נוספות לרכישת רכב חדש

יש עוד דרכים לקנות רכב חדש ללא הון עצמי בשיטות המזכירות הלוואת בלון כמו סוגי הליסינג למיניהם: ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי וליסינג מימוני.

 

מימון חלקי לרכב

אפשר להתקדם לרכב חדש גם במסלול מימון חלקי. בדומה למסלול המימון המלא תוכלו לקבל מימון חוץ בנקאי שלא ישפיע על מסגרת האשראי ועל האובליגו שלכם. ההבדל בין מימון מלא למימון חלקי הוא שבחלקי תצטרכו לשלם סכום גבוה ממחירו של הרכב, כ-50%, במעמד הרכישה. זו אינה שיטה מקובלת עבור רוב האנשים אך לאלו המתעניינים ברכבי אספנות, רכבי יוקרה ורכבי ספורט, זה יכול לשמש פתרון מעולה כדי להימנע מבזבוז כל ההון העצמי עבור רכישת רכב.

 

הלוואה

קבלת הלוואה לרכישת רכב מורכבת יותר מתהליך רכישת רכב במימון. עבור מימון רכב חדש אין צורך בחיתום ערבים, אין צורך לגשת לבנק או לאף מוסד עם טפסים ומסמכים ולהתמודד עם הבירוקרטיה. הלוואות ללא ערבים עבור רכב חדש אינן קיימות בבנקים ולכן בכל מקרה יהיה צורך בחיתום ערבים ו/או בשעבוד הרכב לטובת ההלוואה. מעבר לכך, הלוואה מהבנק שבו נמצא החשבון שלכם יכולה להיות מעט אטרקטיבית יותר בריביות. ניתן לקבל גם הלוואת בלון לרכישת רכב באמצעות שיעבוד נכס. זו אפשרות מסוכנת ואינה מומלצת לרוב האנשים. *מומלץ להתייעץ על כך עם רואה חשבון או בעל מקצוע המתמחה בתחום.

 

ליסינג מימוני

שיטת הליסינג המימוני היא כינוי לליסינג פרטי אך לא בהכרח מוכוונת רק ללקוחות פרטיים. גם לקוחות עסקיים יכולים ליהנות ממסלול ליסינג מימוני ובכך ליהנות מרכב חדש בתשלום חודשי נמוך, ללא הגבלת קילומטרים ועם חשבונית מס להוצאה מוכרת. שיטת הליסינג המקובלת היא תשלום מקדמה של כ-20% ממחירו המלא של הרכב ותשלום חודשי קבוע המגלם בתוכו שירות לקוחות, אחריות, עמלות, ריביות, פחת על הרכב, ביטוח ועוד. בשיטת הליסינג המימוני של קפיטל מוטורס תוכלו ליהנות מתנאים משופרים כמו זה שאין חובת תשלום מקדמה, אפשר לקבל כל רכב מכל יצרן ובכל רמת גימור והתשלום החודשי תמיד יהיה נמוך יותר בגלל שהוא מגלם בתוכו בעיקר את ירידת הערך של הרכב.

ליסינג מימוני

משמעות המושג 'הלוואת בלון'

בשנים האחרונות אנו פוגשים יותר ויותר מכשירים פיננסיים חכמים שמאומצים על ידי ענף הרכב בישראל. אחרי הליסינג הפרטי והמימון המלא לרכב חדש אנו פוגשים היום טרנד חדש – הלוואת בלון לרכב.

 

מה זה בכלל הלוואת בלון?

המונח 'הלוואת בלון' היה מוכר עד היום מתחום הנדל"ן או העסקים. 'הלוואת בלון' היא בעצם 'הלוואת גישור' שאנשים לוקחים כאשר, באופן עקרוני, הם יודעים שכסף צריך להגיע, אך הם זקוקים לכסף נזיל באופן מיידי כדי לממש עסקה.

למשל, בקניית דירה חדשה, שמחייבת את הרוכש להעביר תשלום לפני שנמכרה הדירה הישנה – לוקחים הלוואת בלון וסוגרים אותה אחרי כמה שבועות כאשר הדירה הישנה נמכרת. או יצרן שחייב לשלם לספק כדי שיוכל לייצר סחורה שבהמשך ירוויח מאספקתה – גם בתרחיש זה הלוואת הבלון מתגלה כמנגנון מצוין לניהול בעיות תזרים ונזילות.

מרצדס eqe החדשה

ואם זה עובד בתחום הנדל"ן או במגזר העסקי, למה שזה לא יעבוד בתחום הרכב? קחו את הסיטואציה האפשרית הבאה: בעוד שלושה חודשים אמורה להשתחרר לכם קרן נאמנות נאה של כמאה אלף ש"ח, החלטתם להשקיע ברכב חדש ודווקא החודש יש מבצע סופר משתלם על רכב חדש שממש רציתם, בעוד שלושה חודשים זה יעלה לכם הרבה יותר. מה אפשר לעשות? לקחת הלוואת בלון לרכישת הרכב.

 

לקנות כסף עם כסף

חשוב לזכור שכל סוגי המימון לרכב חדש נושאים בחובם עלות מסוימת והלוואות בלון לא שונות באספקט הזה. תמורת ההלוואה תשלמו ריבית, אך מאחר ולרוב הלוואה כזו לא לוקחים ליותר מחצי שנה, העלות שלה לרוב סבירה.

לרכבי הליסינג הנמכרים ביותר >>

אחרי שזה נאמר, קחו בחשבון שהרבה מאוד גורמים בשוק, ובכללם המערכת הבנקאית, ישמחו למכור לכם הלוואה לכל מטרה, אך ההמלצה שלנו היא להישאר בעולם הרכב. קבוצות רכב מובילות, כמו למשל 'קפיטל מוטורס', מתמחות בפתרונות מימון לרכב חדש.

בהקשר הזה 'קפיטל מוטורס' היא אחת החברות החדשניות בתחום ואחת הראשונות שבנתה 'הלוואת בלון ייעודית לרכב' בהתאם לצרכים שעלו מהשטח. כמו בפתרונות אחרים של מימון רכב ש'קפיטל מוטורס' מציעה ללקוחותיה, גם בהלוואת בלון לרכב המוצר הפיננסי שהיא מספקת גמיש מאוד והריביות נמוכות מאוד ביחס לסטנדרט המקובל בשוק.

זוג אנשים קונים רכב חדש

One stop shop למכוניות חדשות

המעמד המיוחד ש'קפיטל מוטורס' בנתה לעצמה בענף הרכב הישראלי הופך אותה לסוג של One stop shop למכוניות חדשות. קטלוג הרכבים שלה, בשונה ממרבית סוכנויות הרכב שמייצגות יצרנית רכב אחת או שתיים, כולל עשרות דגמים של יצרנים.

העובדה שקפיטל נהנית מאיתנות כלכלית ומנהלת קשרי עבודה עם כל היבואנים בישראל הפכו אותה לשחקן מוביל בתחום היבוא המקביל.

והמבחר יוצא הדופן הוא רק צד אחד של המטבע. 'קפיטל מוטורס' מתמחה בפתרונות מימון חכמים הכוללים מימון מלא לרכב חדש, ליסינג לחברות וארגונים, ליסינג פרטי, ליסינג מימוני וכמובן, כמו גם הלוואות בלון לרכב.

תוסיפו לזה את העובדה שמדובר ברשת ארצית עם סניפים הקרובים לכל מרכזי האוכלוסייה בישראל, מצפון ועד דרום, ותגיעו למסקנה חותכת אחת – עבור מי שמחפש רכב חדש בישראל 'קפיטל מוטורס' היא הכתובת הטבעית והמתבקשת.

 

שאלות נפוצות

מה זה הלוואת בלון?

הלוואת בלון מאפשרת לקנות רכב חדש בהחזר חודשי ולשלם את היתרה בסוף התקופה או להחליף שוב לרכב חדש ולקחת הלוואת בלון נוספת.

 

איך אפשר לבטל הלוואת בלון?

ניתן לבטל את ההלוואה, כמו כל הלוואה, על ידי פירעון מוקדם. לצורך כך, בחלק מהסוכנויות מאפשרים ללקוחות למכור את הרכב באופן עצמאי לגרום שלישי, לפרוע את ההלוואה ולסיים את העסקה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך