רכב 7 מקומות מומלץ מבחינת אמינות וחיסכון בדלק

BYD טאנג החדשה

רכב 7 מקומות הוא פתרון מעולה למשפחות גדולות, למי שאוהבים לצאת לטיולים עם חברים או עם ציוד רב, למי שנוהגים להסיע גם קרובי משפחה או חברים לעיתים קרובות, כמו גם למי שפשוט אוהבים יותר מרחב ברכב שלהם. אחד החסרונות הבולטים של רכבים גדולים כאלה הוא הממדים העודפים, המשקל הרב – וכפועל יוצא מאלה, צריכת הדלק הגבוהה ביחס לרכבים קטנים וקלים יותר. הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס כאן לספר לכם, איזה רכב 7 מקומות מומלץ הוא חסכוני בדלק, בעל רמת אמינות גבוהה ויהיה בחירה מוצלחת עבור הרכב המשפחתי הבא שלכם.

טויוטה היילנדר היברידית החדשה
רכב 7 מקומות מומלץ

לפניכם חמשת הדגמים שבחרנו כרכבים מומלצים למי שמחפש רכב 7 מקומות. תמצאו כאן רכב חשמלי מומלץ 7 מקומות (כן, יש כאלה), רכב 7 מקומות היברידי ודגם אחד של היברידי פלאג אין, כמו גם רכבים שאפשר להשיג בגרסת בנזין ודיזל.

#1 – BYD טאנג


אנחנו פותחים את הרשימה שלנו עם רכב 7 מקומות מומלץ בעל הנעה חשמלית, מבית היצרנית הסינית הצעירה (מאז 2003) אשר בשנת 2023 גזלה מטסלה את התואר "יצרנית הרכבים החשמליים הנמכרת ביותר בעולם". BYD טאנג הוא רכב פנאי מקטגוריה D-SUV, שנמכר מאז 2021 בדור השני שלו. אלינו הוא הגיע ברבעון השלישי של 2022 בתצורה החשמלית בלבד (למרות שבעולם הוא נמכר גם בתצורה היברידית). בעולם, נמכר BYD טאנג בחבילות שונות, בהנעה קדמית או כפולה – בארץ, ניתן להשיג רק את דגם ההנעה הכפולה, עם 245 כ"ס במנוע הקדמי ועוד 272 כ"ס באחורי. סוללת 86.4 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של עד 400 ק"מ בין טעינות.
לצד ביצועים מרשימים של הרכב הגדול, נספר כי חלוקת המרחב הפנימי לא תהיה נוחה לכל משפחה: בעוד שורת המושבים הראשונה (של הנהג והנוסע שלידו) היא נוחה ומרווחת, שורת המושבים השנייה היא צפופה מעט ושורת המושבים השלישית נוחה עוד פחות. נפח תא המטען של BYD טאנג הוא מצומצם כאשר כל שורות המושבים במקומן אולם ניתן לקפל את שורת המושבים השלישית ולהרחיב באופן משמעותי את תא המטען של הרכב.

#2 – טויוטה היילנדר

גם כאן אנחנו מדברים על רכב פנאי מקטגוריית D-SUV, והפעם – רכב היברידי. טויוטה היילנדר, בגרסה שנמכרת בארץ מאז סוף שנת 2020 (והיא למעשה הדור הרביעי בעולם של הדגם) תמצאו הנעה כפולה, עם מנוע בנזין אטמוספרי של 4 צילינדרים בנפח 2.5 ל' ועוד שני מנועים חשמליים עם הספק כולל של 244 כ"ס. מדובר ברכב גדול וקצת פחות זריז ודינאמי, אך עם חלוקת מרחב פנימית נוחה במיוחד, עם מרחב ישיבה נוח גם בשורת המושבים השנייה והשלישית. צריכת הדלק של טויוטה היילנדר ההיברידית היא טובה ביחס לממדיו: כ – 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה נינוחה, וכ – 10 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת.

#3 – ניו ES8

ניו היא יצרנית רכבי יוקרה חשמליים עם מחירים בהתאם, ו – 8ES הוא רכב פנאי שטח יוקרתי המגיע בתצורת שישה מושבים (עם שלוש שורות של שני מושבים) או שבעה מושבים (עם שני מושבים בשורה הראשונה, שלושה מושבים בשורה השנייה ועוד שני מושבים בשורה השלישית) ובמחיר של 465,000 ₪.
ניו 8ES נמכר בעולם מאז שנת 2018, אצלנו הוא נחת בדור השני שלו בשנת 2022, עם מערכת הנעה כפולה של שני מנועים המפיקים ביחד 544 כ"ס, וסוללת 100 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 460 ק"מ. כמו שאר הדגמים מבית ניו, גם ה – 8ES מגיע עם רשימת אבזור ארוכה ומגוון נרחב של מערכות עזר בנהיגה.

#4 – סקודה קודיאק

סקודה קודיאק היא רכב פנאי שטח בגודל בינוני (D-SUV) שנמכר בישראל בשבע גרסאות שונות, כרכב בנזין עם מנוע 1.5 ל' טורבו (בגרסאות: Business, Ambition, או Style) או 2.0 ל' טורבו (בגרסאות: Style, L&K, או Sportline); או עם מנוע 2.0 ל' דיזל (בגרסאות: Ambition, Style, או L&K). כל הגרסאות מציעות 7 מקומות ישיבה וחלק מהגרסאות מציעות הנעה כפולה (4X4).
מבחינת המרחב הפנימי עבור שבעה נוסעים, גם בדגם זה כמו בדגמי 7 מקומות רבים נוספים, שורות המושבים הראשונה והשנייה מציעות שפע של מרחב בעוד שורת המושבים השלישית מתאימה בעיקר לילדים. נפח תא המטען מצומצם (כ – 230 ל') כאשר כל המושבים במקומם אולם גם כאן ניתן ליהנות מתא מטען בנפח יוצא דופן כאשר מקפלים את שורת המושבים השלישית.
בכל גרסאות הבנזין והדלק צריכת הדלק היא חסכונית ביחס למה שאפשר לצפות מרכב גדול כל כך, עם כ – 11 ק"מ לליטר במנוע ה – 1.5 ל' טורבו בנזין, ועד 15 ק"מ לליטר במנועי הדיזל.

#5 – קיה סורנטו

קיה סורנטו מהדור הרביעי נמכרת בישראל בגרסאות בנזין (עם מנוע 2.5 ל' ו – 180 כ"ס), דיזל (עם מנוע 2.2 ל' ו – 202 כ"ס), היברידית או היברידית פלאג אין (שהיא גם הגרסה היחידה המגיעה עם הנעה כפולה), כאשר דווקא גרסת הבנזין מציעה נתוני צריכת דלק שאינם מרשימים ביחס לאלטרנטיבות שהוצגו לעיל: פחות מ – 11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. גרסת הדיזל יודעת לעבור כ – 14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, והגרסה החסכונית והמומלצת ביותר היא גרסת הפלאג אין ההיברידית. מבחינת חלוקת המקום הפנימית עבור שבעה נוסעים, נספר שקיה לא מפתיעה גם בדגם זה, עם תכנון שלא נראה אופטימלי ורמת גימור צנועה: המושבים הקדמיים לא סובלים מחוסר מקום ובכל זאת דירוג הנוחות שלנו אינו גבוה עבורו, בשורה השנייה המרחב צפוף יותר והיא מתאימה לבני נוער, והשורה השלישית תתאים לילדים בלבד. מי שלא מקפלים את המושבים כלל, יקבלו תא מטען בנפח של 179 ל' (לשם השוואה: נפח תא המטען של קיה פיקנטו הקטנה הוא 255 ל'), אך עם קיפול שורת המושבים השלישית נפח תא המטען גדל ל – 813 ל'.

מחפשים את הרכב הבא שלכם?

בין אם אתם מחפשים רכב 7 מקומות מומלץ, רכב משפחתי קטן יותר, רכב קרוסאובר זריז או עירונית צעירה – פנו למומחים מבית קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, ונשמח ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך