ג'ילי מול EVEASY: השוואת רכבים חשמליים

EVEASY לימו החדשה

בין השחקנים החדשים בעולם הרכב החשמלי בישראל, נמצאים המותגים ג'ילי ו-EVEASY, שתופסים תאוצה רבה ונתח שוק שהולך וגודל בקרב רוכשי המכוניות, המחפשים כל הזמן חדשנות בתחום.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה
לקחנו את שני הרכבים החשמליים לנסיעת מבחן והבאנו לכם את כל המידע החשוב שיסייע לכם לבחור ברכב החשמלי שהכי מתאים עבורכם

השוואת רכבים חשמליים היא לא עניין ברור מאליו, במיוחד כשמנסים לערוך אותה בין שתי מכוניות שההיסטוריה שלהן שונה כל כך האחת מהשנייה – ג'ילי מייצגת את ה"מילה האחרונה" בחברה בת שלושים שנה כמעט, לעומת EVEASY הסינית הצעירה, ש"נולדה" מלכתחילה כדי למלא את הצורך במותג חשמלי חדש. לקחנו את שני הרכבים החשמליים לנסיעת מבחן והבאנו לכם את כל המידע החשוב שיסייע לכם לבחור ברכב החשמלי שהכי מתאים עבורכם. אז קדימה בואו נצא לדרך!

GEELY מול EVEASY: הכירו את הרכבים החשמליים

הנהג הישראלי שחושק ברכב חשמלי נמצא היום בדילמה לא פשוטה, ככל שההיצע של המכוניות הללו הולך וגדל. גיאומטרי c של ג'ילי ולימו של EVEASY הם שני דגמים שנמצאים היום בפסגת הטכנולוגיה ולכן כדאי להכיר אותם קצת, לפני שעוברים למבחן המעשי.
#1 GEELY – חברת ענק ותיקה שיש לה ניסיון רב בייצור רכבים חשמליים גדולים וקטנים, ובהתאם לכך היא גם מציגה היצע רחב ללקוח. המוניטין של החשמליות שלה למי שמחפש איכות וביצועים, הוא נהדר, בפרט בזכות טווח הנסיעה הארוך שלהן הנושק ל-500 קילומטר והעיצוב הקפדני.
#2 EVEASY – חברה חדשה ששמה את הפוקוס כבר בתחילת דרכה על רכבים קומפקטיים, כמו גם על פנייה לקהל יעד של נהגים שמעוניינים במחיר אטרקטיבי ובמכונית פשוטה למדי, גם בנוגע לוויזואליות הפושרת יחסית וגם כשבודקים את הביצועים של הרכב בשטח.
לכאורה, שני עולמות שונים לגמרי שכל מה שמחבר ביניהם זו שיטת ההתנעה. בפועל, הנהג הישראלי שבדרך כלל לא מתפשר על איכות הרכבים שלו וגם לא נרתע מהחלפת המכונית בתדירות גבוהה יחסית, מחפש את הרכב שייתן לו את מקסימום התמורה עבור הכסף, לכן השוואת רכבים חשמליים במקרה הזה, שונים ככל שיהיו, היא מתבקשת ואף הכרחית.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה
GEELY – חברת ענק ותיקה שיש לה ניסיון רב בייצור רכבים חשמליים גדולים וקטנים

נסיעה בין עירונית וההבדלים בטווחי הנסיעה

אין ספק שבכל הקשור לנסיעות ארוכות טווח והעמידה בעומסים, ג'ילי מובילה עם טווח נסיעה של 480 ק"מ לעומת המתחרה שלה שמגיעה ל-450 ק"מ כשהסוללה מלאה לגמרי, לפי הצהרת היצרן – אך בפועל תגיע כנראה לכמה עשרות קילומטרים פחות מזה.
הבדל כזה בתוך ישראל הקטנה, עשוי להיות בהחלט משמעותי, במיוחד עבור נהגים שעובדים מחוץ לעיר מגוריהם, או מי שנמצא על הכביש שעות ארוכות מדי שבוע ומעוניין מראש ברכב חשמלי כדי לחסוך את התדלוקים התדירים.
בנוסף, זמן הטעינה הארוך יחסית הופך גם הוא למעמסה עבור הנהגים בדגם הסיני, שיגלו שגם אחרי כשעה הסוללה שלהם עדיין לא לגמרי טעונה.
בנסיעות עירוניות לעומת זאת, EVEASY מציעה צריכת אנרגיה חסכונית לעומת השנייה וכאן היא בהחלט עדיפה. ההתנעה שלה מאפס למאה קמ"ש אמנם נחשבת לאיטית ביחס לדגמים חשמליים אחרים, אך העובדה הזאת מאבדת מהמשמעות שלה, אם רוב הנסיעות שלכם ממילא מתרחשות בתוך העיר, בפקקים ובכבישים העמוסים.

עיצוב פנים וחוץ ונוחות הישיבה

ג'ילי מציעה את דגם גיאומטרי c היפהפה, המרווח מאוד מבפנים ומעניק את התחושה שהנהיגה נעשית ברכב עתידני, בזכות העיצוב החלק, הנקי והאלגנטי שמחפה על "בעיות" אחרות שמייד נדון בהן.
במקרה של EVEASY והדגם החשמלי שלה העיצוב הוא לא החלק החזק, במכונית שנראית לגמרי סטנדרטית ולא מציעה שום חדשנות, לא מבחוץ ולא מבפנים. אי אפשר להגיד שזו לא מכונית יפה, אבל היא נראית לגמרי סטנדרטית וזה כנראה חלק ממה שגרם ליצרנית עצמה לייעד אותה להיות חלק מצי מוניות ולשמש כרכב שיתופי, במקום לכוון לנהגים שמחפשים את ה"שופוני".
נוחות הישיבה ותחושת המרווח בשני הדגמים היא ברמה גבוהה מאוד הן לנהג והן עבור הנוסעים, אבל הקומפקטיות של EVEASY ובפרט תא המטען, שהנפח שלו הוא 411 ליטר לעומת 417 של ג'ילי המתחרה, גורם לה להיות מעט פחות אטרקטיבית כמכונית משפחתית, זאת על אף שמבחינת המיתוג היא מיועדת להיות כזאת.
מצד שני, למרות הגודל המפנק יחסית של הבגאז', הגג היפהפה והזוויתי של ג'ילי מקשה על הגישה לחלקה האחורי ואינו מאפשר ליהנות באמת ממלוא הנפח בפועל.

EVEASY לימו החדשה
EVEASY זכתה בארבעה מתוך חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי הנחשב של יורו NCAP‏ ומתהדרת במפרט עשיר של אביזרי בטיחות ומולטימדיה

חווית נהיגה, מולטימדיה ובטיחות

EVEASY זכתה בארבעה מתוך חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי הנחשב של יורו NCAP‏ ומתהדרת במפרט עשיר של אביזרי בטיחות ומולטימדיה. חווית הנהיגה וגם הנסיעה בה, למי שיושב מאחור, היא טובה מאוד ולחלוטין נותנת מענה למי שמחפש רכב שיש בו את כל מה שצריך כדי להרגיש בטוחים על הכביש .
עם שמונה כריות אוויר ואביזרים חשובים כמו בלם חירום אוטונומי, מתקן סטייה מנתיב ואחרים היא מעניקה הרגשה של רכב שהמשפחה יכולה להרגיש בו בטוחה ומייתרת את הצורך לערוך השוואת רכבים בין כמה דגמים, עבור מי שממילא מחפש רכב שישרת את המשפחה בחיי היום יום, אם זה לנסיעות קצרות או בין עירוניות בתדירות נמוכה או לשימוש כרכב שני.
ג'ילי לעומתה מכילה גם היא מגוון אביזרי מולטימדיה, אך התקשורת בין חלק מן המערכות הקיימות ברכב לבין הנהג ויכולת התפעול המאתגרת שלהן, למשל במקרה של הפעלת הוויז המובנה – שאין כמעט נהג ישראלי שלא משתמש בו – לוקה בחסר ומורידה במעט מחוויית הנהיגה.
למרות זאת, הנוחות המקסימלית לכל היושבים ברכב והמימדים הפנימיים הגדולים, שלא באים לידי ביטוי במגושמות אלא מתגלים כהפתעה נעימה בתוך העיצוב היפהפה של המכונית, הם ללא ספק יתרונות משמעותיים שיגרמו לנהגים רבים לבחור דווקא בה על פני המתחרה שלה.
המחיר האטרקטיבי שמתחיל ב-150 אלף שקלים, טווח מחירים הדומה למתחרה – והביצועים שעולים בהרבה על מכוניות באותו רף, לרבות דגמים חשמליים של יצרניות אחרות, כנראה ימשיכו לבסס את מקומה של ג'ילי כמובילה בשוק החשמליות בישראל.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך