3 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני קניית רכב מליסינג

קיה פיקנטו

חברות ליסינג מציעות רכבים מיד שניה במחירים של עד 15% ויותר מתחת למחיר המחירון שלהם. אולם חשוב לבדוק לפני הרכישה את ההיסטוריה של הרכב, את איכות הטיפולים שהוא עבר ואת מצבו הנוכחי בצורה אובייקטיבית ומטעם הרוכש. אל תתנו לחבילות שיווקיות מנצנצות להטעות אתכם!

 

חברות ליסינג מאפשרות החכרה לתקופה מוגבלת (בדרך כלל שלוש עד חמש שנים) של רכב, בתמורה לתשלום חודשי קבוע. מי שבוחר להשתמש בשירותיה של חברת ליסינג לא רוכש רכב חדש והרכב שהוא משתמש בו לא נמצא בבעלותו אלא בבעלות חברת הליסינג. עם תום תקופת החכירה החוכר מקבל אפשרות לרכוש את הרכב ואם יבחר שלא לעשות כן – הרכב יחזור לחברת הליסינג ובדרך כלל יועמד למכירה. חברות ליסינג מציעות מגוון נרחב של רכבים עם חבילת הטבות ובמחירים מופחתים ביחס למחירי המחירון של הדגמים. אבל המחיר האטרקטיבי, ספר הטיפולים המפורט וחבילת ההטבות הן לא סוף הסיפור – קניית רכב מליסינג מגיעה עם נקודות תורפה שחשוב להכיר ולבחון היטב לפני שמחליטים.

MG 5 החדשה

#1 – הבעלות על הרכב: מה לבדוק לפני קניית רכב מליסינג?

חברות ליסינג גדולות מספקות רכבים פרטיים ומסחריים למגוון של לקוחות, ביניהם לקוחות פרטיים, חברות וארגונים, עיריות, קיבוצים, וגופים מוסדיים שונים. בדרך כלל, רכב בליסינג זוכה לפחות טיפוח ביחס לרכב בבעלות פרטית, והסיבות מובנות: את הרכב יוכל החוכר להחזיר גם במצב פחות אטרקטיבי מבלי שיצטרך לשלם את המחיר בטיפולים יקרים או בירידת ערך במעמד המכירה.
בתהליך קניית רכב מליסינג, חברת הליסינג רשומה כבעלים הראשון של הרכב, ואתם תהיו לאחר הרכישה היד השנייה שלו. במבט ראשון, אתם לא יכולים לדעת מי היה המשתמש ברכב הלכה למעשה, או איך השתמשו בו ועד כמה שמרו עליו. חשוב לדעת, כי רכב שהיה בבעלות מוסד ציבורי בדרך כלל סובל מירידת ערך גבוהה יותר מאשר רכב ששימש לקוח פרטי. כדאי לבדוק, במידת האפשר, מי היה הבעלים הקודם של הרכב, כמה זמן היה הרכב בשימושו וכמובן, לקחת בחשבון את הנסועה (הקילומטראז') של הרכב ביחס למספר השנים בהן הוא על הכביש.

איסוזו די מקס החדשה

#2 – ספר הטיפולים: איך מוודאים שהרכב תקין?

במקרים רבים, קניית רכב מליסינג כוללת תקופת אחריות לתיקונים במידה וחל קלקול. חשוב לדעת כי חברות הליסינג מבצעות לעיתים טיפולי תחזוקה ותיקונים במוסכים מטעמם או באופן פנימי, כך שהרכבים זוכים לטיפול המינימאלי הנדרש על מנת שאפשר יהיה למכור אותם. חשוב לבדוק לפני הרכישה אם החלפים בהם משתמשת חברת הליסינג בטיפולי הרכב הם מקוריים, אם הרכב עבר את כל הטיפולים הנדרשים ואם כל האביזרים שאמורים להיות מסופקים ברכב אכן נמצאים ופועלים היטב. כדאי לדעת שגם בדיקות לפני מכירה שמבצעת חברת הליסינג מתבצעות בחברות שרמת האובייקטיביות שלהן עלולה להיות מוטלת בספק (גם אם לא מדובר בחברה מטעם חברת הליסינג, אין ספק שמדובר ביחסי עבודה קרובים ומקצועיים שעלולים להוות קושי במסירת מידע שלם, מלא ואובייקטיבי לקראת המכירה). לכן, ההמלצה היא לא לוותר על בדיקת רכב במכון מטעמכם לפני קניית רכב מליסינג.

ליפמוטור T03

#3 – אל תשכחו שיש לכם עסק עם מקצוענים

בתהליך הרכישה של רכב מאדם פרטי, אין ספק שבעל הרכב ינסה להדגיש את היתרונות של הרכב, לשווק אותו ולקדם את מכירתו. אבל במעמד כזה מדובר בדרך כלל באדם פרטי, שעושה לפי מיטב יכולתו (כאשר הוא מחוייב על פי חוק לפעול בתום לב ולמסור את כל המידע הרלוונטי בתהליך המכירה) להשלמת העסקה.
בתהליך קניית רכב מליסינג מדובר במכונה שיווקית משומנת, האמונה על מסירת מסרים מפתים באריזות שיווקיות נוצצות – אבל אל תתנו למסרים השיווקיים להטעות אתכם לקראת בחירת רכב פחות מוצלח עבורכם. זכרו כי חבילות ההטבות, ההנחות, האבזור והתוספות הם לא במקום בדיקה מקיפה שלכם שהרכב שאתם בוחרים לרכוש הוא במצב טוב, מטופל ושמור, ויספק את האיכות והנוחות שאתם מצפים לה למשך שנים רבות.

קפיטל מוטורס

האלטרנטיבה לרכישת רכב מליסינג: קפיטל מוטורס

היתרון המשמעותי בתהליך קניית רכב מליסינג הוא המעטפת המקצועית בבחירת הרכב ובמסגרת המימון של העסקה. יש דרך נוספת להשיג את אותם היתרונות כשבסופו של התהליך ממתין לכם הרכב החדש שלכם, שיהיה בבעלותכם המלאה וללא "חתולים בשק".
קפיטל מוטורס – סוכנות רכב המובילה בישראל פועלת מול מגוון נרחב של יבואני הרכב הגדולים בארץ ומלווה לקוחות בתהליך של בחירה, רכישה ומימון רכב בקלות, בנוחות ובמהירות. פנו אלינו – ונשמח ללוות גם אתכם אל הרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך