האם כדאי לקנות רכב מליסינג? חוות דעת מומחים

SERES 5

מי שבוחרים לקנות את הרכב שלהם נאלצים לשאת בעלות החד פעמית של הרכישה, לממן את האחזקה של הרכב ולשאת בהפסדים כתוצאה מירידת הערך שלו. אל מול האפשרות הזו עומדת אלטרנטיבה שלא מעטים בוחרים בה, היא ליסינג לרכב. ליסינג הוא בעצם חכירה של הרכב מבעליו לתקופה מוגבלת. בליסינג, המשתמש ברכב לא רוכש אותו אלא חוכר אותו תמורת תשלום חודשי קבוע, והוא מחוייב להחזיר את הרכב עם תום התקופה.

קפיטל מוטורס טרייד אין 9
האם כדאי לקנות רכב מליסינג? צוות המומחים של קפיטל מוטורס כאן עם כל התשובות.

לאחר החזרת הרכב אל החברה עם תום תקופת החכירה, הוא בדרך כלל מועמד למכירה. רכישת רכב מליסינג היא תהליך נוח יותר ביחס לרכישת רכב מיד שניה פרטית – אולם מי שמתכננים לרכוש רכב יד שניה מליסינג, חשוב שיכירו את מגבלות התהליך וייערכו בהתאם. האם כדאי לקנות רכב מליסינג? צוות המומחים של קפיטל מוטורס כאן עם כל התשובות.

 

האם כדאי לקנות רכב מליסינג? התשובה, כמובן, משתנה

קפיטל מוטורס היא סוכנות הרכב הגדולה בישראל, והצוותים שלה מתמחים בעסקאות רכב בהיבטים טכניים ופיננסיים. לשאלה האם כדאי לרכוש רכבי יד שניה מליסינג, אומרים המומחים של קפיטל מוטורס כי התשובה תלויה, כמובן, במצב הרכב ובאיכות הטיפולים שקיבל.
רכבים שנמכרים לאחר תקופת ליסינג נמכרים תמיד במחיר מופחת ביחס לשוק הרכבים מיד 2 – בדרך כלל, מחיר רכבים מליסינג הוא נמוך ממחיר המחירון בשיעור של בין 15% ל – 20%. זאת בשל הידיעה כי מי שהשתמשו ברכב בשנות החכירה, פחות שמרו עליו וטיפלו בו. מי שלא נדרשים למכור את הרכב עם גמר שנות השימוש בו, בדרך כלל פחות מקפידים על ביצוע טיפולים ותיקונים נדרשים בזמן, וכדומה.
חברות הליסינג גם הן נבדלות אלה מאלה באיכות הטיפולים שהן מעניקות לרכבי ליסינג המועמדים למכירה. יש חברות ליסינג שמקפידות על טיפולים במוסכים מורשים בלבד, בזמנים המתאימים ובדקדקנות, ולעומתם יש חברות ליסינג שמקפידות יותר על מראית עין ופחות על איכות הטיפולים שצי הרכבים שלהן מקבל. על כן, מי שמחליטים לקנות רכב מליסינג, מוטב שלא יסמכו באופן מוחלט על ספר הטיפולים ותוצאות בדיקת הרכב שהחברה מציגה, ויבדקו את הרכב מטעמם בנוסף.

חברות הליסינג גם הן נבדלות אלה מאלה באיכות הטיפולים שהן מעניקות לרכבי ליסינג המועמדים למכירה

היתרונות והחסרונות של רכישת רכב מליסינג

חברת הליסינג היא חברה מקצועית לאחזקת רכבים – עניין שיש בו גם יתרונות וגם חסרונות.

היתרונות של רכישת רכב מליסינג

• רכב שנבדק על ידי צוות מקצועי והושבח לאחר השימוש בו
• ספר טיפולים ותיעוד כולל של היסטוריית הרכב
• אחריות (חברת הליסינג בדרך כלל מעניקה אחריות של עד שנה)
• תהליך קצר ונוח של הרכישה עצמה
• מחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון
• תנאי תשלום נוחים

החסרונות של רכישת רכב מליסינג

• תהליך שיווקי של הצגת הרכב, במהלכו מי שמעוניין לרכוש את הרכב לא תמיד יכול להתרשם מכל התמונה בצורה אובייקטיבית
• טיפולים שלא תמיד נערכים במוסכים מורשים, תיקונים קוסמטיים שעלולים לייצר מצג שווא של רכב במצב טוב יותר ממה שהוא
• רכבי ליסינג נוטים להיות פחות מתוחזקים ביחס לרכבים פרטיים במהלך שנות החכירה שלהם
• יד נוספת של חברת הליסינג במכירה
• רכב מליסינג ימשיך להימכר במחיר נמוך ממחיר המחירון – גם כשאתם תמכרו אותו בתום שנות השימוש בו

הונדה סיוויק החדשה
טרם רכישת רכב מליסינג – אל תוותרו על בדיקה פרטית

אתם רוצים לרכוש רכב שישמש אתכם היטב, יהיה נוח, אמין, יעיל וחסכוני – מומלץ בחום להשקיע בתהליך בחירת הרכב, במיוחד כאשר מדובר ברכישת רכב יד 2 או ברכישת רכב יד שניה מליסינג. הנה כמה נושאים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

• מה המצב הקוסמטי של הרכב?

לפעמים, גם ניראות הרכב יכולה להעיד על איכות הטיפול שקיבל. כנסו אל הרכב והתרשמו ממידת השימוש והשמירה על האיבזור בתא הנהג, רכיבי הפלסטיק, הכפתורים והידיות. הפעילו כפתורים כמו את כפתורי הנעילה וכפתורי החלונות החשמליים, ובדקו שהכל עובד.
גם את המצב הקוסמטי של הרכב מבחוץ כדאי לאמוד. התבוננו ובדקו לפי מיטב היכולת הלא מקצועית: האם הרכב שמור? האם הצמיגים שלו חדשים? האם הצבע שלו אחיד? וכו'.

• מה היסטוריית הטיפולים של הרכב?

היסטוריית הטיפולים של הרכב תצביע על כלל הטיפולים שבוצעו ברכב במוסך. ממסמך זה תוכלו להתרשם מאיכות המוסך בו טופל הרכב ומאופי הטיפולים. בדקו אם הרכב עבר יותר מאשר טיפולים שגרתיים (מה שיעיד על אפשרות שהרכב עבר תאונה או קלקול משמעותי) ובאיזו תדירות הוא ביקר במוסך לטיפולים שגרתיים.

• מה יאמר המוסכניק שלכם על הרכב?

אל תוותרו על בדיקה מטעמכם, גם אם חברת הליסינג מציגה בדיקה מטעם ארגון מוסמך.

• עד כמה מפורט חוזה הרכישה של הרכב?

בחוזה הרכישה יש להוסיף ולקחת בחשבון בקביעת המחיר הסופי את כל הקלקולים, ההצעות שעלו בבדיקה מטעם חברת הליסינג ובבדיקה מטעמכם, והבלאי – עם תוספת של הפחתה במחיר בהתאם לנהוג בבואכם לקנות רכב מליסינג, כאמור – בין 15% ל – 20% מתחת למחיר המחירון של הרכב לשנתון. ברכבים ששימשו קיבוצים, עיריות, או מועצות מקומיות יופחתו עד 35% ממחיר המחירון.

איסוזו דימקס החדשה
ברכבים ששימשו קיבוצים, עיריות, או מועצות מקומיות יופחתו עד 35% ממחיר המחירון

מחפשים את הרכב הבא שלכם? דברו עם הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס

אם כן, לשאלה האם כדאי לקנות רכב מליסינג תשובות שונות על פי מצב הרכב ואחריות חברת הליסינג המוכרת אותו. אם אתם מחפשים את הרכב הבא שלכם – אתם לא חייבים לקבל החלטה בכוחות עצמכם.
קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, ליוותה כבר עשרות אלפי לקוחות מרוצים בתהליך הרכישה של הרכב הבא שלהם. קפיטל מוטורס מציעה קטלוג רכבים חדשים, רכבי 0 ק"מ ורכבי יד 2 מהמגוונים בארץ, כתוצאה משיתוף פעולה עם מרבית היבואנים וסוכנויות הרכב הגדולות. המחלקה הפיננסית של קפיטל מוטורס תשמח לסייע באיתור אפיק המימון שיתאים לכם ביותר, לצד הצעת טרייד אין לרכב הישן שלכם. פנו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך