ליסינג תפעולי לציי רכב

טויוטה קורולה החדשה

ליסינג תפעולי זו למעשה עסקת השכרת רכב לטווח ארוך. זמן ההשכרה ה"רגיל" נמשך מספר ימים עד כמה

שבועות. בליסינג תפעולי זמן ההשכרה (חכירה) עומד בדרך כלל על 36 חודשים. כמו בהשכרת רכב, גם

בעסקת ליסינג תפעולי הרכב אינו בבעלותכם, הוא בבעלות חברת הליסינג והיא האחראית עליו בכל הנושאים

למעט דלק. זה אומר שכל הוצאות הרכב כמו ביטוח, תיקונים, טיפולים ואגרת רישוי שנתית הם באחריות חברת

הליסינג. דבר זה מאפשר שקט לחברות המחזיקות בציי רכב ולקבל שירות אחזקה נוח במיוחד. אבל חשוב לזכור

שלשירות מקיף כל כך יש גם מחיר.

 

יונדאי i10 החדשה

 

חסרונות ליסינג תפעולי

הגבלת קילומטרים – שירות ליסינג תפעולי לציי רכב כולל שינוע הרכבים לטיפולים, למבחני רישוי ולתיקונים

במוסך. כל השירותים האלה מגולמים בעלות החודשית ולכן הם גם גבוהים ממחיר של ליסינג מימוני או רכישת

רכב בפריסת תשלומים. חברת ליסינג תפעולי מחשבת את התשלום החודשי על פי הנסועה השנתית

הממוצעת וכמה יעלה להן לתחזק את הרכב, בתוספת עמלה, פחת, וירידת ערך. מהסיבה הזו חברות הליסינג

מגבילות את מספר הקילומטרים שמותר לנהוג ברכב בכל שנה. כל חריגה מהקילומטרים שהוקצבו יגדילו את

העלויות השנתיות על הרכב ויצברו קנסות על פי החוזה שנחתם בין החברות. זהו חיסרון מאוד משמעותי עבור

ציי רכב רבים בגלל שלא תמיד ניתן לחזות מראש את מספר הקילומטרים שהרכבים ייסעו מאחר ואינם בבעלות

פרטית ואין בקרה מלאה על כל נסיעה שלהם. מנגד עומד חיסרון נוסף משמעותי לא פחות.

 

תשלום יתר – במידה והרכב אינו מגיע לנסוע השנתית שנקבעה בחוזה, אלא נסע פחות, התשלום החודשי

לחברת הליסינג יהיה גבוה בהרבה בהשוואה לעסקת רכישה במימון מלא בתשלום חודשי קבוע עם כל ההוצאות

הנלוות גם יחד. זו הסיבה שחברות רבות מעדיפות לרכוש את הרכבים בעצמן ובכך לחסוך בעלויות ולהפקיד את

ההתעסקות ברכבים בידי מנהל צי רכב – עובד השייך לחברה, ולא על ידי ספק חיצוני (חברות ליסינג תפעולי)

שהמענה שלהן תלוי בעובדי חוץ.

 

בעלות קודמת: ליסינג – עוד חיסרון שחברות הליסינג התפעולי לא ממהרות לדבר עליו הוא ירידת הערך

במחירון הרכב בעת המכירה בשוק היד השנייה. זה נתון שאי אפשר להסתירו בגלל שברישיון רכב מחברת ליסינג

יהיה רשום בבעלות "ליסינג", "חברה" או "השכרה", דבר הנחשב לחותמת שחורה בשוק היד שנייה. נגזר מכך

שאם תבחרו בשירות הליסינג התפעולי עבור החברה שלכם ותחליטו לקנות את הרכבים בסוף תקופת הליסינג,

בשלב שבו תחליטו למכור את הרכבים, תצטרכו לעשות את זה במחיר נמוך בלא פחות מ-22% ממה שנקבע

במחירון.

 

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני

מה זה ליסינג מימוני – לפני שנשווה בין ליסינג תפעולי לבין ליסינג מימוני, חשוב שנבהיר קודם את המושג

"ליסינג מימוני". זו למעשה עסקה דומה לרכישה באמצעות הלוואה בהחזר חודשי קבוע. ההבדל בין ליסינג

מימוני לעסקת רכישה הוא שעל ליסינג מימוני מתקבלת חשבונית חודשית מוכרת לצורכי מס. בנוסף לכך, בסוף

תקופת ההחזר ניתן להחליף את הרכב לחדש, מכל יצרן ללא הצורך למכור אותו לצד שלישי ולבצע עסקת

רכישה מחדש. בנוסף לכך, בסוף תקופת הליסינג המימוני (36-48 חודשים) ניתן לרכוש את הרכב מחברת

הליסינג במלואו בפריסת תשלומים נוספת (חלק מהחברות מאפשרות לפרוס עד 100 תשלומים). כמובן

שהליסינג המימוני אינו כולל מעטפת שירותים כמו בליסינג התפעולי אך מהסיבה הזאת העלות החודשית

נמוכה בהרבה ואיך כל מגבלה על קילומטרים או קושי בביטול העסקה – בליסינג מימוני הרכב רשום על שמכם.

 

רנו גרנד קופה החדשה

 

ביטול עסקת ליסינג – בגלל שהרכב הוא שלכם, בעסקת ליסינג מימוני ניתן לבטל את העסקה ב-2 דרכים:

רכישת הרכב בתשלום אחד או בפריסה למספר חודשים, או במכירת הרכב לצד שלישי ובכך להחזיר את כספי

המימון לסוכנות, ללא קנסות וללא שיעבוד.

 

בעסקת ליסינג תפעולי ביטול עסקה מהווה הפרה של החוזה ותגרור קנסות ותשלומים נוספים בגין ביטול

עסקה. נוסף על כך, בליסינג תפעולי תשלמו מקדמה טרם קבלת הרכב ואם תבחרו לבטל את העסקה כנראה

שלא תוכלו לקבל את כספכם בחזרה או שתקבלו רק חלק ממנו.

איזה ליסינג כדאי לבחור – ההחלטה האם לבחור בליסינג מימוני או בליסינג תפעולי נובעת בעיקר משיקולים

כלכליים אבל לא רק. בעסקת ליסינג מימוני תוכלו לבחור כמעט כל רכב בכל רמת גימור מההיצע הקיים

בישראל. בליסינג תפעולי תהיו מוגבלים למספר דגמים מצומצם אותם מציעות סוכנויות הליסינג התפעולי. נתח

משמעותי בשיקול האם לבחור בליסינג תפעולי או ליסינג מימוני עולה גם השאלה "כמה רכבים אתם צריכים?"

אם אתם זקוקים למספר מצומצם של רכבים או רכב אחד עבור העסק שלכם, כנראה שבחישוב כללי ארוך טווח

עסקת ליסינג מימוני תהיה משתלמת יותר. אם לחברתכם נדרש צי של עשרות רכבים ייתכן ויהיה נוח יותר לבחור

בליסינג התפעולי. חשוב לזכור שחלק מחברות הליסינג המימוני מספקות גם שירותים כמו ביטוח, בדיקת רישוי

שנתית ושינוע לטיפולים בהתאם להסכם שנחתם מולם בגין תשלום נוסף.

 

פיג'ו 3008 החדשה

 

לסיכום

לשתי עסקאות הליסינג יתרונות וחסרונות. באחת אתם קונים שקט תפעולי לעומת השנייה שבה אתם משלמים

פחות אבל גם מקבלים פחות. חברות בעלות ציי רכב יעדיפו את שיטת הליסינג התפעולי כיוון שזו מספקת להם

את כל השירותים הדרושים לתחזוקה, רכבים חלופיים ומחיר חודשי קבוע שלא משתנה המקל על חברות

בחישוב הכדאיות ובחיזוי תזרים לאורך שנים. ליסינג מימוני מתאים יותר לעסקים שלא מחזיקים בצי רכבים אלא

מספר קטן של רכבים או אפילו רק רכב אחד וביכולתם לתחזק את הרכבים באופן עצמאי ובכך לחסוך חלק ניכר

מההוצאות. כמו כן, יש לבחון כל עסקת ליסינג בהתאם להסכם שנחתם: הגבלת קילומטרים, תנאים לביטול

העסקה, גובה המקדמה, הפרש בתשלום החודשי, מגוון גדול יותר של רכבים ודגמים לבחירה וכו'.

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך