רכב שטח לחובבי אקסטרים: טויוטה היילקס GR ספורט בישראל

רכב שטח טויוטה היילקס

היילקס מבית טויוטה הושק לראשונה בעולם בשנת 1968 – לפני 55 שנים בדיוק.

בישראל הוא מככב בכאחד מרכבי הפיק אפ 4X4 הפופולאריים, והוא אפילו זכה במרוץ הראלי דקר היוקרתי.

הוא הגיע לארץ בשנות התעשים, ומאז נמכרו לא פחות מאשר 27,000 רכבים, מה שהופך את ההיילקס

לרכב מוביל ללא ספק בסגמנט רכבי הפיק-אפ 4X4.

בתחילת החודש (יולי 2023) הודיעה היבואנית של טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, על השקת הדור השמיני של הדגם הקלאסי

בישראל – טויוטה היילקס GR SPORT, או בשמו המלא: Hilux GR SPORT Wide Tread. אין ספק, שמדובר בדגם

של רכב שטח ששווה להכיר. כל הפרטים, המחירים, והנתונים – לפניכם.

 

יחידת הנעה עוצמתית במיוחד

טויוטה היילקס GR SPORT מגיע לישראל במהדורה מוגבלת, ועם המון תוספות ומאפיינים שהופכים אותו למפלצת שטח אמיתית,

וזה מתחיל, כמובן, ביחידת ההנעה: מנוע דיזל בנפח של 2.8 ל', אותו מנוע שאנחנו מכירים מדגם סהרה המוצלח של טויוטה,

עם 204 כ"ס ו – 51 קג"מ, עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. ההנעה כפולה (4X4), כמובן.

מדובר, ללא ספק, בדגם של רכב שטח ענק, ובכל זאת -ההיילקס מסוגל להגיע מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות,

נתון מפתיע ביחס לקטגוריית רכבי השטח שהם יותר חזקים, ופחות מהירים. המהירות המרבית של ההיילקס GR SPORT:

175 קמ"ש. צריכת הדלק פחות מחמיאה: כ – 10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, על פי נתוני היצרן.

 

שיפורים במבנה שהפכו את ההיילקס לחיית שטח

לצד המנוע העוצמתי, הגירסה המוגבלת של טויוטה היילקס GR SPORT מגיעה עם מרכב מוגבה ומרווח גחון של 323 מ"מ,

לעומת "רק" 310 מ"מ בהיילקס מהדור הקודם. גם זווית הגישה הוגדלה, מ – 29 מעלות ל – 30 מעלות.

הגלגלים הקדמיים הורחקו ב – 144 מ"מ והגלגלים האחוריים הורחקו ב – 155 מ"מ, מה שמקנה להיילקסאת המוניטין

של רכב שטח יציב, המספק חווית נהיגה טובה הן מבחינת עבירות והן מבחינת נוחות. מפסקי הסרנים הקדמיים והאחוריים

הורחבו ל – 167.5 ס"מ ו – 170.7 ס"מ בהתאמה, הגלגלים בדגם הם גלגלי 17 אינץ' קלי משקל.

מערכת הבולמים ברכב היא מונו-טיוב (אותה מערכת שניתן לראות ברכבי הראלי דקר) במקום ה –Twin Tube של הדגם

הקודם, וצלחות הבלימה שודרגו והוגדלו משמעותית ליכולות בלימה משופרות. גם מערכת המתלים של ההיילקס שודרגה,

תגובת ההיגוי שופרה, ויכולת הגרירה וההעמסה (עד 3500 ק"ג ועד 1000 ק"ג, בהתאמה) שופרו.

 

טויוטה היילקס החדשה

אבזור שופע ועזרים מפנקים

לצד היכולות, המראה והמוניטין, חשוב להזכיר גם את רמת האבזור של ההיילקסGR SPORT, אבזור שמתאים לגרסת

רכב שטח בכירה: מושב חשמלי לנהג, חימום במושבים הקדמיים ובגלגל ההגה,מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה

בגודל 8 אינץ', מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ועוד.

 

ומה עם העיצוב?

גם המראה הכולל של ההיילקס עבר מתיחת פנים וניכר שהוקדשה מחשבה רבה על ניראות– ואפילו על אווירודינמיות.

הפגוש בעיצוב החדש (האחראי על הגדלת זווית הגישה)עם מסגרת פנס הערפל המרשימה, הקשת הספורטיבית והמראה המחודש

של עיצוב החלק האחורי של הרכב, תורמים לפונקציונאליות של הרכב המרשים עם מבנה אווירודינאמי יותר.

מבחינה עיצובית, ההיילקס מעוצב לעילא ולעילא ונראה נהדר, עם שינויים קטנים שמעניקים שיפור גדול: מבחוץ, גלגלי סגסוגת

שחורים (כאמור, בקוטר של 17 אינץ'), קליפרים אדומים לבלמים, קפיצי סלילי בעיצוב בולט באדום מאחור ובשחור מקדימה,

כל אלה משווים לרכב מראה של רכב שטח קרבי במיוחד. גם עיצוב המרחב הפנימי זכה לשדרוגים, עם עיצוב מונוכרומטי בשחור,

מושבי עור ספורטיביים, דוושות בעיצוב ספורטיבי, גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי ושילוב של אדום בוהק בעיצוב חגורות הבטיחות.

טויוטה היילקס החדשה

טויוטה היילקס במהדורה המוגבלת זמינה גם בישראל

ההיילקס GR SPORT החדשה והמרשימה משווקת בישראל במחיר של כ – 369,990 ₪ – תג מחיר לא זול יחסית לקטגוריה,

ובכמעט 50,000 ₪ גבוה יותר ממחיר הסהרה.

אם אתם מחפשים רכב שטח חדש או את רכב הפיק אפ הבא שלכם, או אם אתם שוקלים להחליף רכב – צוות המקצוענים

של קפיטל מוטורס כאן לסייע לכם לבחור, לממן ולהתחדש –אנחנו כאן לכל שאלה!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך