האם דלק זול יותר מחשמל?

טסלה מודל 3 החדשה

סערת הרכבים החשמליים בישראל בשיאה וניתן למדוד את זה לפי הביקוש שגבוה פי 3 ממה שהיבואנים מסוגלים לספק לצרכנים.

כדי להתמודד עם הביקוש, רוב היבואנים כבר התחילו בייבוא של רכבים חשמליים של חברות סיניות וגם הם נחטפים כמו לחמניות חמות.

מי שבוחר לעבור לרכב חשמלי כמעט ברוב המקרים בוחר זאת משיקולים כלכליים – אין צורך לשלם עבור דלק כ-7 ₪ לליטר.

אבל בעקבות ניסוי שערכו במגזין WHAT CAR הבריטי, נראה שבמקרים מסוימים, עלות החשמל יכולה להיות גבוהה יותר מעלות הבנזין.

 

הקדמה

כדי להבין את מה שנעשה בניסוי, נפרט תחילה על כל אחד מהנתונים אודות רכבים חשמליים בהשוואה לנתונים ברכבי בנזין.

לצורך כך לקחנו את ב.מ.וו סדרה 4 כדוגמה מפני שהיא מגיע גם בהנעה חשמלית וגם בהנעת טורבו בנזין רגילה.

 

ב.מ.וו סדרה 4 M4 טורבו בנזין i4 חשמלי
הספק 510 כ"ס 405 קילוואט (544 כ"ס)
צריכה 9.9 ק"מ לליטר 188 קילוואט/שעה
עלות למיכל/טעינה 400 ₪ 50 ₪ (בטעינה ביתית)
עלות לקילומטר 50 אגורות 13 אגורות

 

טעינת רכב חשמלי בעמדה ביתית מוזיל משמעותית את העלויות ביחס לטעינה בעמדה מהירה. אבל, לטעון רכב בטעינה ביתית

זו לא אפשרות שיש לכל אחד בגלל שאנשים רבים גרים בבניינים משותפים או שאין להם חנייה פרטית בכלל.

לכן הניסוי מתייחס לטעינה מהירה בעמדה ציבורית שעלותה עומדת היום על כ-2 ש"ח לקילוואט.

האם דלק זול יותר מחשמל?
האם דלק זול יותר מחשמל?

הניסוי

בניסוי שערכו במגזין What Car, יצאו לדרך ברכב חשמלי וברכב הבנזין כאשר הם מתודלקים וטעונים עד הסוף.

הבוחנים נהגו בכביש מהיר במהירות גבוהה במשך 321 ק"מ בשני הרכבים במקביל. בסיום הניסוי הרכב החשמלי בזבז

את מרבית הטעינה שלו בזמן שרכב הבנזין הציג נתונים טובים יותר ממה שהיצרן מצהיר. בסיום הנסיעה רכב הבנזין

תדלק 26 ליטרים למיכל בשווי 173 ₪. לעומת זאת, הרכב החשמלי נזקק לטעינה של 83 קילוואט והעלות של הטעינה

בעמדה ציבורית מהירה היא 350 ₪. פי 2 יותר מעלות הדלק. הניסוי נערך בבריטניה ולשמחתנו, בישראל,

מחירי החשמל זולים יותר (כ-2 ₪ לקילוואט) וטעינה של 83 קילוואט עולה כ-166 ₪. כך או כך, תוצאות הניסוי

מפתיעות ומוכיחות שהטכנולוגיה של המנועים החשמליים עוד איננה בשלה מכיוון שבנהיגה בכביש מהיר

צריכת הדלק של רכבי בנזין חסכונית לא פחות ממה שמציעים רכבים חשמליים.

מסקנות

אם תוצאות הניסוי גורמות לכם לספקות בגלל שמדובר בשני רכבי ספורט, הניסוי שנערך במגזין

עשה זאת גם עם פיג'ו 208 בגרסת הבנזין שלה ובגרסה החשמלית וגם הן הציגו נתונים דומים כאשר

הנסיעה עם הפיג'ו החשמלית עלתה להם יותר. הסיבה לכך היא צריכת החשמל הגבוהה של רכבים חשמליים היום

לעומת טכנולוגיות לשיפור צריכת הדלק של רכבי בנזין (תיבות הילוכים, מגדשי טורבו, הזרקה ישירה ועוד).

כרגע רכבים חשמליים משתלמים רק עבור אנשים שביכולתם להטעין את הרכב משקע ביתי ולחסוך בעלויות הטעינה וכן

גם אינם נוהגים למרחקים ארוכים מחוץ לעיר. לכל השאר, כדאי להמתין עוד מספר שנים לפני שתבחרו לעבור לרכב

חשמלי כאשר המנועים יהיו חסכוניים יותר ומשתלמים יותר. אם אתם מעוניינים לדעת יותר על רכבים חשמליים,

רכישת רכב בנזין חדש ולהתייעץ עם מומחים בתום הרכב בנוגע להתלבטות שיש לכם, חייגו 3580* או לחצו

על הקישור הבא לשיחת ווטסאפ עם נציג קפיטל מוטורס.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך