מתי יקום מישהו שיגיד שתעשיית הרכב השתגעה? חברת דראקו האמריקאית חשפה SUV חשמלי
עם יותר מ-2,000 כוחות סוס.
דראקו דרגון
מדובר ברכב הראשון של החברה. זאת מכונית על המצוידת בארבעה מנועים (אחד לכל גלגל) שיחד מפיקים לא פחות
מ-2,000 כוחות סוס. בשונה מחברת רימאק השוודית, שמייצרת רכבי על חשמליים בתצורת קופה, האמריקאים בחרו
בצורת קרוסאובר. הייצור של הדרגון עוד לא התחיל אבל כשיגיע, הוא יהיה למעשה ה-SUV חשמלי המהיר בעולם.
נתון התאוצה עומד על 1.9 שניות, רבע מייל בזמן של 9 שניות בדיוק ומהירות מקסימאלית של 322 קמ"ש.
היצרנית דראקו מצהירה שטווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על 676 ק"מ ותהיה יכולת טעינה מהירה במיוחד בהספק של 500
קילוואט. הדרגון אינו רכב קטן וגודלו דומה לזה של טסלה מודל X. אבל המשקל שלו נמוך יותר בכמעט 300 ק"ג
בזכות שילוב לוחות סיבי פחמן במרכב.
כ-5,000 דגמים בשנה
דראקו דרגון זמינה להזמנה מוקדמת בארצות הברית בתג מחיר של 290,000 דולר.
תמורת המחיר הזה תקבלו חישוקי גלגלים ענקיים בגודל 23", מתלי אוויר המאפשרים לכוונן את גובה הרכב
(עד 31 ס"מ מרווח גחון), צמד דלתות כנפי שחף גדולות לכניסה אל תא הנוסעים, מסך 17 אינץ',
הגה עם שליטה במערכות הרכב בדומה לפרארי, מראות צד דיגיטליות ולוח מכוונים דיגיטלי.
היצרן משיק 99 יחידות במכירה מוקדמת ומצפה לייצור של כ-5,000 יחידות בשנה.
אך אחד לא צריךSUV חשמלי עם 2,000 כ"ס
רוב הרכבים הנמכרים היום בישראל מציעים הספק שבין 100 ל-300 כוחות סוס. כל רכב שעובר
את הממוצע כבר נחשב לספורטיבי. רכבים חשמליים מציעים עוצמה רבה יותר כדי להציע ביצועים מעט טובים יותר
ממה שמציעים רכבי בנזין והיבריד למרות המשקל הכבד של הסוללה ברצפת הרכב. לכן, רכבי הביצועים
והרכבים הספורטיביים החשמליים חזקים אפילו יותר ומציעים עד 1,000 כוחות סוס מיידיים שנמצאים
מתחת לכף רגלו הימנית של הנהג. הספק גבוה כל כך היה מצוי רק במכוניות 'על' מהשורה הראשונה כמו בוגאטי ויירון
וכעט אפשר לקבל הספק כזה בשקט מוחלט מטסלה מודל S. בשנתיים האחרונות, רכבי יוקרה חשמליים החלו במרוץ של
"למי יש גדול יותר" כשהכוונה היא למי יש יותר כוחות סוס. האבסורד הוא שאין שום שימוש בכל כך הרבה כוחות סוס
בקרוסאובר ולחיצה על דוושת ההאצה בעוצמה מלאה תקרה כנראה רק פעם אחת ביום שהבעלים יקבל את הרכב שלו ויגלה שאחרי
3 שניות הוא כבר צריך לבלום כי המהירות כבר גבוהה מידי.
רכבים כמו דראקו דרגון שימושיים רק במרוצי דראג במסלול סגור ומעבר לכך אין שימוש בעוצמה של הרכב. אפילו נהגי
מרוצים מקצועיים, על מסלולים סגורים כמו ראלי, פורמולה 1 ועוד, מסתפקים במחצית מהכוח שמציע הדראקו דרגון.
כרגע הנתונים החשובים ביותר עבור הצרכן הישראלי הוא טווח הנסיעה,
מהירות הטעינה וניצול מיטבי של אנרגיית החשמל.