מקסוס איוניק 6 – מבחן דרכים – Maxus EUNIQ 6

מקסוס E-יוניק 6 החדשה

קרוסאובר חשמלי גדול, 5 מקומות ישיבה, המון אבזור ושם לא מוכר. לקחנו את מקסוס איוניק 6 לנסיעת מבחן וחזרנו עם הרבה מסקנות ותובנות.

 

מה זה מקסוס?

אם אף פעם לא שמעתם על מותג בשם מקסוס, תופתעו לגלות שזה אינו מותג חדש. Maxus הייתה יצרנית בריטית של רכבים מסחריים ומשאיות קלות. לפני מספר שנים חברת SAIC, בבעלות ממשל סין, קנתה את המותג שגסס על סף פשיטת רגל והעביר את מפעלי הייצור לסין. מותג דומה שעבר דרך זהה לבעלות סינית הוא MG שגם הוא בבעלות SAIC ומוכר מספר דגמים בהצלחה רבה בישראל כבר כמה שנים.

 

מקסוס איוניק 6 – עיצוב חיצוני

כבר במבט ראשון ניתן לראות לוגו לא מוכר ואין קווי מתאר שמייחדים את המותג. נראה שנלקחו הרבה רעיונות מרכבים אחרים ושולבו יחד: חזית בהשראת טסלה, מאחור בהשראת מרצדס, ומהצד משהו בין ב.מ.וו X5 למיצובישי אאוטלנדר. והאמת, העיצוב נראה אלגנטי, חלק, סולידי ומרשים. אבל, לא ממש מסובב ראשים, קרוסאובר בגודל בינוני די גנרי ופשוט. כשמדובר ברכב סיני עם לוגו לא מוכר, זה כנראה העיצוב הכי מתבקש. יחידות התאורה הן מסוג לד. מקדימה התאורה מפוצלת לתאורה מרכזית שמוסבת בכונסי אוויר ותאורת יום/חנייה עליונה מעוצבת עם קווי תאורה מיוחדים. התאורה מאחורה היא רציפה מקצה לקצה ואם להביט מקרוב ניתן להבחין בצורות גיאומטריות בתוך התאורה עצמה שנותנת תחושה קריסטלית יוקרתית.

 

 

מקסוס איוניק 6 – עיצוב ואבזור פנימי

בכניסה לתא הנוסעים יש תחושה מעולה המזכירה רכבים מעולמות הפרימיום. בגלל הצבעים הקהים ואיכות החומרים הבינונית התחושה יותר אמריקאי מאשר אירופאית. אם איכות ההרכבה חשובה לכם, גם אם תנסו ללחוץ, לדחוף או למשוך חלקים שונים ברכב כמו הדשבורד, דיפוני הדלתות או חיפוי הגג, שום דבר אינו חורק, הכל מחזיק היטב ומרגיש בסטנדרט הצפוי מרכב חדש בשנת 2022. המושבים הקדמיים עשויים מחומר דמוי עור איכותי וכוללים חימום וכוונון חשמלי. לאנשים בגובה ממוצא ומטה המושבים נוחים במיוחד, לאנשים גבוהים יותר המושבים קצרים מידי בתמיכה לרגליים. לנהג יש לוח מכוונים דיגיטלי איכותי עם תצוגות שונות לבחירה וגרפיקה איכותית. בשפה העברית יש גופן שאינו תואם בכלל לרכב חשמלי מודרני, יותר מתאים לספרי קודש, לא ברור מה הסיבה לכך בגלל שבמסך המולטימדיה המרכזי הגופן בעברית שונה ומתאים בהרבה. המסך המרכזי הוא בגדול 14 אינץ' וממוקם בצורה אנכית לשימוש אינטואיטיבי יותר וממלא פונקציות שונות ברכב כמו מערכת המיזוג, ניווט, שיקוף לטלפון הנייד ומערכת סאונד בעלת 8 רמקולים.

 

מקסוס איוניק 6 – יחידת הנעה וסוללה

האיוניק 6 מגיעה לישראל עם מנוע אחד בלבד, 100% חשמלי בהספק של 174 כ"ס. המנועה נמצא מעל הסרן הקדמי ומניעה את הגלגלים הקדמיים בלבד. בזכות מומנט של 310 נ"מ בהאצה מהמקום למנוע יש מספיק עוצמה כדי לשגר את כל ה-1.88 טון של הרכב מהמקום בזריזות וביעילות אך מעל ל-70 קמ"ש הוא מתחיל מעט לאבד מהכוח. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות לפי נתוני היצרן. הסוללה של האיוניק 6 היא בקיבולת 70 קוט"ש ועל טווח הנסיעה נסביר בהמשך. לצורך השוואה, קיבולת הסוללה בטסלה מודל 3 הבסיסית הוא 62 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר שלה עומד על 491 ק"מ.

 

מקסוס איוניק 6 – איכות נסיעה

למקסוס איוניק 6 ידית הילוכים דומה באופן מחשיד לזאת שיש באודי, וזה בהחלט טוב בגלל נוחות השימוש בה. ביציאה מחנייה, במהירות נמוכה, ברגע שמפעילים את האיתות במסך המרכזי מוצגות המצלמות ההיקפיות שמשפרות את שדה הראייה בעיקר בשטחים מתים. בגלל שזהו רכב חשמלי יש כמובן גם שליטה על הבלימה הרגנטיבית, דבר שמפחית את השימוש בדוושת הבלימה ומטעין מעט את הסוללה. איכות הנסיעה נוחה עם מתלים שמתמודדים מצוין עם משקל הרכב בשיכוך זעזועים משיבושי הכביש. מצד שני, הם לא רכים מידי, לכן השליטה ברכב מתאפשרת גם במהירויות גבוהות ואין תחושה של "ריצה על עקבים" כמו שניתן אולי להרגיש ברכבים דומים. לאיוניק 6 אין שום דבר לצורך בידוד רעשים חיצוניים ולמרות זאת הנסיעה שקטה מאוד בכל מהירות.

 

מקסוס איוניק 6 – טווח נסיעה

העקב אכילס של רכבים חשמליים הוא טווח הנסיעה וזאת מכיוון שאין אפשרות לעצור לרגע בתחנת דלק בצד הדרך ל-3 דקות, לתדלק, לשלם ולהמשיך בנסיעה. לצורך טעינת הרכב, במטען המהיר ביותר, יש צורך לעצור לזמן רב יותר, לקוות שעמדת הטעינה פנויה לשימוש, שהינה עובדת והיא נמצאת בדרך ליעד ולא מצריכה עיקוף והארכת זמן הנסיעה. ברכב שקיבלנו לנסיעת מבחן הסוללה הייתה כמעט ריקה ועמדה על טווח של 120 ק"מ בלבד לפי מה שהוצג במחשב הרכב. נסענו מאולם התצוגה בפתח תקווה לגשר הרכבת מעל עמק איילון שנמצא בסמוך לעיר מודיעין, סה"כ כ-45 ק"מ נסיעה. כאשר הגענו ליעד טווח הנסיעה הצטמצם לכדי 60 ק"מ בלבד. לצורך צילומי הרכב עשינו עוד מספר סיבובים קצרים באזור והטווח ירד לפתע ל-30 ק"מ. זה אומר שלחזור לפתח תקווה כבר לא יכולנו והיה עלינו למצוא עמדת טעינה מהירה. נסענו אל עמדת טעינה באזור התעשייה במודיעין ולהפתעתנו היא לא עבדה מסיבה שאינה ברורה לנו. משם נאלצנו לנסוע כ-6 קילומטרים לעמדת הטעינה הקרובה ביותר, בלטרון, וכשהגענו גילינו פיאט 500 שכבר מחוברת לעמדת הטעינה המהירה. למזלנו היא התפנתה תוך דקות בודדות וחיברנו את האיוניק 6 לשקע, אחרי 20 דקות המתנה יצאנו לדרך בחזרה לאולם התצוגה של מקסוס בפתח תקווה. טווח הנסיעה המוצהר ע"י היצרן נעמד על 560 ק"מ במהירות נסיעה של עד 60 קמ"ש במצב נהיגה ECO. בפועל, על פי התקן האירופאי, הטווח עומד על כ-354 ק"מ בלבד שעל פי החוויה שלנו עם הרכב כנראה נעמד על פחות מזה בהתחשב בכך שמחשב הרכב מציג את הנתונים האופטימיים ביותר כנראה.

 

סיכום

במחיר של 200,000 ₪, המקסוס איוניק 6 זה רכב פנאי שטח איכותי, מאובזר, מפנק, בטיחותי, חשמלי, גדול ומרשים שבהחלט שווה את מחירו מלבד נקודת טורפה חשובה אחת, שהיא החשובה ביותר ברכב חשמלי – טווח הנסיעה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו