וולוו XC60 Recharge – מבחן דרכים

וולוו XC60 החדשה

בשנים האחרונות, קטגוריית רכבי הפנאי שטח (SUV) הפכה לאחת מקטגוריות הרכב המבוקשות ביותר בעולם.

רכבי הפנאי שטח מאפשרים למי שיכול להרשות אותם לעצמו את כל יתרונות המרווח והנוחות שקיימים ברכב המשפחתי, אך גם את היתרונות המוטוריים של רכבי פנאי שטח, שהם בעלי ביצועים איכותיים.

לא סתם השקיעה וולוו בדגם החדש של XC60 – רכב הפנאי שטח המוביל שלה.

לקחנו את הוולוו XC60 בגרסה הבכירה ביותר שלה – Recharge T8 והופתענו לגלות עד כמה היא טובה. ייתכן שזה ה-SUV הטוב ביותר בעולם?

ההיסטוריה של וולוו XC60

ה-XC60 התחילה את דרכה בעולם בשנת 2008, באיחור קל אחרי השקת דגמים מתחרים של מרצדס, ב.מ.וו, ואודי. העובדה הזאת לא הפריע לה להימכר היטב ועד היום זאת הוולוו הנמכרת ביותר מאז שיצאה. הפיתוח של XC60 נעשה בין היתר בעזרת לנד רובר הבריטית ופורד שהייתה אז הבעלים הרשמיים של המותג (היום היא שייכת למותג סיני שכולל בין את המותג ג'ילי). כבר בדור הראשון שלה היא נחשבה לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר בעולם וכללה מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתרעת התהפכות בנהיגת שטח ועוד.

פרטים טכניים על וולוו

מבחינת הביצועים של הוולוו XC60 החדשה, ניתן להגיד בפה מלא שיש שיפור משמעותי.

הרכב עדיין מתבסס על מנוע בנזין בנפח של 2 ליטרים, הכולל Turbocharger ו-Supercharger.

שני אלו מאפשרים למנוע ליצור הספק גדול יותר ממה שהוא יכול, על ידי דחיסה יעילה יותר על האוויר הנפלט אל תוך המנוע בתהליך הבעירה.

הבעירה שמתרחשת במנוע עוצמתית יותר באמצעות ה-Turbocharger וה-Supercharger, מה שהופך את הביצועים של הוולוו XC60 החדשה למשופרים יותר.

ההספק של מנוע הבנזין הוא 308 כוחות סוס, אך את השיפור המשמעותי ניתן לראות דווקא במנוע החשמלי.

מנוע הבנזין של ה-XC60, שהיה בעל ביצועים איכותיים גם בדגמיו הקודמים באמצעות מערכות דחיסת האוויר שלו, לא עבר שינוי דרסטי, אך דווקא המנוע החשמלי עבר שיפור כזה, כך שהמנוע החשמלי בדגם החדש מגיע בהספק של 145 כוחות סוס לעומת 87 בדגם היוצא, מה שהופך את ההספק המשותף של ה-XC60 לגדול במיוחד.

ה-XC60 T8 זאת גרסת הפלאג-אין הניטעת של הדגם ומציגה נתונים מרשימים בכל היבט: ביכולת לנוע כ-77 קילומטרים באמצעות מנוע חשמלי בלבד שמפיק 145 כ"ס, מנוע בנזין בנפח 2 ליטר עם מגדש טורבו שמייצר 310 כוחות סוס המועברים דרך תיבה אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים לכל ארבעת הגלגלים, ובמבחני הריסוק ה-XC60 קיבלה כמובן 5 כוכבי בטיחות ואת אות הרכב הבטוח ביותר לשנת 2017 עם ציון של 98% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-95% בסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות.

עיצוב ואבזור פנים 

הדגם החדש עבר גם כמה שינויים עיצוביים, כדי להפוך אותו לרכב הטוב ביותר שוולוו יכולה להוציא אל השוק.

הפגוש הקדמי והגריל עברו ריענון ועוצבו בצורה אלגנטית יותר, חישוקי הגלגלים עוצבו בצורה חדשה.

כל אלו הם שינויים קטנים, אך כאלו המשפיעים בצורה חיובית על הוויזואליות של רכב הפנאי שטח של וולוו.

העיצוב הפנימי ברכב נראה פשוט במבט ראשוני אך כשמתמקדים בפרטים הקטנים מבחינים כמה מחשבה הושקעה בכל פרט ובכל רכיב. ניתן לראות את זה בידית הילוכים שקופה בצורת יהלום, במתגים להכוונת זרימת האוויר מפתחי המזגן, בעץ שעוטף מכל כיוון את הנוסעים, ריפודי העור האיכותיים על המושבים שכוללים מיזוג אוויר וכוונון חשמלי לכל סנטימטר במושב, כיסויי אלומיניום מגלוון על הרמקולים של חברת בוורס אנד ווילקינס היוקרתית ומסך תצוגה הנמצא בלוח המכוונים שמציג את כל נתוני הרכב לצד מפה מפורטת של גוגל.

חווית נהיגה 

יחידת ההנעה של הדגם היא מבין העוצמתיות ביותר בקטגוריה ובטווח המחירים שלה. כל נגיעה, גם הקלה ביותר בדוושת ההאצה מזניקה את הרכב במהירות, דבר שכדאי להתרגל אליו אחרת אפשר בקלות לאבד שליטה בשנייה של חוסר ריכוז. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת בסה"כ 5 שניות והמהירות המקסימאלית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. בלחיצה רציפה על דוושת ההאצה נוצרת תחושה כאילו הכוח לעולם לא ייגמר וזה מתבטא בכל מהירות נסיעה, גם ב-120 קמ"ש בכביש מהיר. נוחות הנסיעה ברכב היא יוצאת דופן בזכות שקט מופתי בתא הנוסעים שנוצר באופן מלאכותי על ידי מערכת הסאונד שמנטרלת רעשים חיצוניים לצד מתלים שיודעים לרכך כל מהמורה בכביש בצורה אידיאלית.

לסיכום

וולוו XC60 פלאג-אין הייבריד זה הרכב החסכוני, העצמתי והבטיחותי ביותר בקטגוריית רכבי SUV פרימיום בגודל בינוני. הסיבה שלא רואים אותו הרבה בכבישים כמו את המתחרות שלה היא כנראה בגלל העיצוב ה"אובר" אלגנטי שלה שכנראה גורם ללקוחות רבים לפספס מכונת נהיגה אידיאלית כל כך.

עם שידורג פנימי הכולל הספק משותף גדול יותר של המנוע וטווח נסיעה חשמלי ארוך יותר, הביצועים של ה-XC60 טובים מאי פעם.

בדקו אצלנו בקפיטל מוטורס ואולי תוכלו לקבל מימון מלא לרכב פנאי שטח היברידי.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו