קיה נירו מול סיאט אטקה – השוואת רכבים

סיאט אטקה קיה נירו

הקיה נירו בגרסת 1.6 הייבריד אוטומט והסיאט אטקה 1.4 TSI אקסלנט פלוס מביאות איתן מבחר נאה של פינוקים. שתיהן מוגדרות כרכבי שטח פנאי בינוניים כאשר שתיהן עומדות על אותו טווח מחיר.

סיאט אטקה 1.4 TSI אקסלס פלוס אוטומט

סיאט אורנה החדשה

האטקה בגרסת 1.4 TSI אקסלס פלוס אוטומט מתחילה במחיר 143 אלף שקל (נכון ל- 2019). היתרונות העיקריים שלה הם ביחידת הנעה מצוינת, בנוחות נסיעה ובפרקטיות התפעול לנהג.

למעשה זוהי גרסת הפנאי הראשונה של סיאט שמוכרת יותר כחברה בעלת תדמית צעירה. נראה כי סיאט מעוניינת להתרחב ולהגיע לקהל המשפחתיות ומשום כך נראה שהאטקה פחות נותנת הרגשה של רכב USV.

האבזור של האטקה עשיר ובהחלט נותן תמורה נאה למחיר גם בגרסת הבסיס שלה. היא מציעה בקרת אקלים מפוצלת עם מיזוג לנוסעים במושב האחורי ומסך מולטימדיה גדול, פונקציונאלי ונוח לתפעול.

תא המטען של האטקה בעל נפח גדול (510 ליטר) ובהחלט שימושי למשפחה. ניתן לקפל את הכיסאות האחוריים ברכב בקלות רבה ולהגדיל את שטח תא המטען.

נוחות הנהיגה טובה והיא מסוגלת לפנק את הנוהגים גם לאחר מספר שעות נסיעה על הכביש. עם מנוע טורבו 1.4 ליטר ומנוע 150 כ"ס האטקה מציעה חווית נסיעה שעולה על גרסאות הבסיס של המתחרים שלה. היא מסוגלת לשרוד שיבושי כביש קטנים ובינוניים בקלות יחסית.

מבחינת בידוד רעשים האטקה בהחלט מצטיינת בכך, כל עוד היא אינה מגיעה למהירויות גבוהות במיוחד. כאמור, כשיורדים לשביל האטקה פחות מעבירה תחושה של רכב פנאי שטח ולמרות זאת היא מצטיינת במנוע חזק ואבזור מעולה.    

קיה נירו  1.6 הייבריד אוטומט

קיה נירו פלאג אין החדשה

בגרסה זו הקיה נירו מציעה לנו שני מנועים: מנוע בנזין 1600 סמ"ק ומנוע חשמלי 32 קילוואט (שווה ערך ל – 43.5 כח סוס) עם הספק משולב של 140 כוח סוס ועם מומנט של 27 קג"מ. נתון מרשים בהחלט.

זו הפעם הראשונה שקיה מציגה רכב היברידי (רכב ירוק) משולב ברכב פנאי שטח (שידוע כרכב זולל דלק) והרעיון הזה בהחלט שווה בדיקה. מבחינת תא הנוסעים הנירו מזכירה במעט את הקיה ספורטז' עם אבזור שכולל ריפוד משולב עור למושבים, בלוטות' ומצלמת רוורס.

היא מציעה אבזור בטיחות עשיר שכולל תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, עמעום אוטומטי לאורות גבוהים ובקרת שיוט אדקטיבית. תא הנוסעים האחורי מרווח מקדימה ומלמעלה, מעט פחות בצדדים ועם פינוק לנוסעים האחוריים במיזוג אוויר.

איכות הנסיעה טובה יחסית עם מעט חוסר במתלי הרכב שמורגשים בשיבושי נסיעה. למרות שמדובר במכונית היברידית, דווקא מבחינת בידוד רעשים היא לא עונה על הציפייה.

המנוע החשמלי עוזר רבות בחוויית נסיעה חלקה בין-עירונית ומוזיל רבות את עלות הדלק בהשוואה למנועי הבנזין (עד מעל ל – 20 ק"מ לליטר). אמנם היא מוגדרת כרכב פנאי שטח אך פחות נותנת תמורה אמיתית לכך. עדיין, הניסיון ליצור רכב פנאי שטח כרכב ירוק בהחלט יכול להיות הצלחה בשוק הישראלי.

קיה נירו וסיאט אטקה – עיקר ההבדלים

הבדלים עיקריים קיה נירו סיאט אטקה
מספר הילוכים 6 7
חלון גג אין יש
הספק מירבי (כ"ס) 105 150
מומנט מירבי (קג"מ) 15.0 25.5
דרגת זיהום 2 9
תאוצה 0-100 קמ"ש בשניות 11.5 8.6
צריכת דלק עירונית (ל- 100  ק"מ) 3.8 6.4
צריכת דלק בין – עירוני (ל – 100 ק"מ) 3.9 4.9
משקל עצמי 1500 ק"ג 1375 ק"ג
נפח תא מטען (ליטר) 401 510

אם ברצונכם לקבל מידע על מימון רכב בליסינג פרטי, רכישת רכב חדש או משומש בראש רגוע ושקט, צרו איתנו קשר ונציג יחזור אליכם במהרה.

קפיטל מוטורס – מימון מלא לרכבים חדשים ויד 2.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו