ההאמר החשמלי של מותג GMC הוא מכונה ליצירת כיף במשקל של 4.3 טון ובהספק של 1,000 כוח סוס שאין שניה לה בשוק. הטנדר הזה ייחודי כמו סייברטראק של טסלה עם הצורה המוזרה שלו. יש אפשרות לשדרג אותו עבור נהיגת שטח עם חבילת Extreme Off-Road שמוסיפה מיגון נוסף בתחתית הרכב, דיפרנציאלים ננעלים, מצלמות היקפיות נוספות, סרנים משודרגים וצמיגי שטח בגודל 35 אינץ'. האמר חשמלי אינו מיובא לישראל באופן סדיר וכדי לקנות אותו תצטרכו לפנות לסוכנות ייבוא אישי או לייבוא מקביל. כדי לדעת יותר על אופן ההזמנה ועל תנאי הרכישה אתם יכולים ללחוץ כאן.
היכרות ראשונית
קיבלנו למבחן דרכים אקסקלוסיבי את האמר EV – הטנדר החשמלי של מותג GMC שחולק פלטפורמה עם שברולט סילברדו החשמלית. עליה ביצענו נסיעת מבחן מצולמת בווידאו והתרשמנו לטובה. אבל כאן, עם ההאמר החשמלי העניין הוא שונה. בזמן שהסילברדו החשמלית מיועדת לעבודה, האמר חשמלי בנוי בעיקר עבור הכיף – להאיץ במהירות בדיונית באספלט ולרדת לשטח כדי להשתולל אפילו יותר. למי שמוכן ללחוץ על דוושת התאוצה עד הרצפה יגיע למהירות של 100 קמ"ש תוך 3.3 שניות מעמידה במקום. בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב במשקל עצמי של כמעט 5 טון, זה נתון מטורף.
הגרסה עם הארגז הפתוח (טנדר) מציעה טווח נסיעה מרבי של 500 קילומטרים בתצורת שני מנועים, ועד 613 קילומטרים בתצורה עם שלושה מנועים – הכל בטעינה אחת של הסוללה הענקית שלו. קיבלנו לנסיעת המבחן את הגרסה בעלת 3 מנועים שבקרת השיגור שלה מזניקה את הרכב למהירויות לא הגיוניות. אבל למען האמת, יש לא מעט רכבים קטנים וספורטיביים, במחיר נמוך יותר, שיכולים להציעה יותר מזה כמו טסלה מודל S. אז לדעתנו, עם כבר לשדרג להאמר חשמלי, כדאי לקחת אותו בשביל נהיגת שטח בגרסת Extreme Off Road. גרסה זו תוסיף לכם גלגל רזרבי בגודל מלא היושב על הארגז, ואת כל התוספות שציינו קודם כדי שתוכלו לחרוש את השטח עם מפלצת האדרנלין הזאת.
מנוע וביצועים
האמר חשמלי מוצע היום עם 2 או 3 מנועים חשמליים. שתי התצורות האלה מניעות את כל ארבעת הגלגלים. התצורה הדו-מנועית מספקת 570 כוח סוס ואילו התלת-מנועית, כמו זאת שקיבלנו למבחן, מגיעה ל-1000 כוח סוס. אמנם היינו בשוק מההאצה של האמר חשמלי אבל די התאכזבנו מיכולת הבלימה שלו. מרחק העצירה של מפלצת הברזל הזאת ממהירות של 110 קמ"ש דרשה לא פחות מ-60 מטר. וככל שניסינו את הבלמים יותר כך גם הרגשנו את היחלשותם וחוסר היכולת לבלום בצורה מספקת.
אבל, כן ראוי לציין שתמרון דינאמי במהירות נמוכה יחסית אפשרית ואפילו מהנה בזכות מערכת היגוי לגלגלים האחוריים. אבל כשהמהירות עולה, ההיגוי האחורי ננעל ולקיחת עיקולים נעשית מגושמת ומסוכנת כמו בכל טנדר או וואן גדול.
יכולת גרירה ונשיאה
יכולת הגרירה המקסימלית של האמר חשמלי עומדת על כ-5.4 טון לנגרר עם בלמים. אבל את זה אפשר לקבל רק בגרסה בעלת שני מנועים ולא-3 כמו שאנחנו קיבלנו למבחן. הנתון הזה גבוה יותר מזה שמציג פורד F-150 לייטנינג. מה שכן, כאשר גוררים משהו כבד טווח הנסיעה של האמר חשמלי נחתך ביותר מחצי במיוחד עם רוב הנסיעה היא בכבישים מהירים כמו כביש 6, 1, וכביש החוף במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש.
טווח טעינה
האמר חשמלי אפשר להזמין עם שני גדלים של סוללות. הסוללה הסטנדרטית כוללת 20 מודולים ומספקת טווח נסיע מרבי של 500 ק"מ לפי נתונים רשמיים. הסוללה הגדולה יותר מכילה 24 מודולים ומרחיבה את טווח הנסיעה ל-613 ק"מ. אם תבחרו את הגרסה שאנחנו ממליצים עליה, עם חבילת אבזור לשטח, טווח הנסיעה יצטמצם ל-578 ק"מ. במבחן יצא לנו להטעין את הרכב בטעינה ציבורית מהירה וגילינו שלעומת ההצהרות של היצרן, מהירות הטעינה הממוצעת שלו עומדת על כ-98 קילוואט שעה וטעינה של 10% עד 90% לקחה לנו יותר משעתיים. זאת למרות ש-GMC מספרת שאפשר להטעין במהירות כפולה מזו.
תא נוסעים
עיצוב הפנים של האמר חשמלי הוא שילוב מרשים של מראה עתידני, השראה מעולם החלל ונוכחות קשוחה שמזכירה את שורשיו של הרכב כטנדר שטח. עם זאת, איכות החומרים טיפה אכזבה אותנו בהתחשב במחיר של הרכב. אבל, יש לה פיצ'ר שאנחנו מאוד אוהבים וזה פירוק של חלונות השמש בגג (שמתפקדים כגג שמש פנוראמי) ואפשר לאחסן אותם בתא המטען הקדמי של ההאמר החשמלי. ככה אנחנו מקבלים רכב שטח פתוח כמו בג'יפ גלדיאטור. בתוך הרכב יש כל מיני דברים ייחודיים כמו למשל טביעת רגל של מגף חלל על דוושת התאוצה, צורות ייחודיות בכיסויים של הרמקולים ומגוון סימנים שנועדו להזכיר לנו שג'נרל מוטורס גם עזרה לנאס"א לפתח רכב חלל חשמלי.
מערכות מידע ומולטימדיה
מסך בגודל 13.4 אינץ' משמש כמסך המרכזי ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. GMC פנתה אל חברת Epic Games, המפתחת של משחק המחשב פורטנייט, כדי שתסייע בפיתוח ממשק עם גרפיקה מתקדמת ורזולוציה מרשימה למערכת ההפעלה של ההאמר החשמלי. למרות שזה נראה מרשים מאוד, נתקלנו באיטיות מסוימת בתגובות המערכת שמעידה על כך שהמערכת מתקשה לעמוד בדרישות התוכנה. מבחינת קישוריות, אין מה לחשוש כי יש לה אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי, WIFI ומערכת OnStar של ג'נרל מוטורס (GMC).
מסקנות על האמר חשמלי
האמר החשמלי הוא רכב ראווה עוצמתי, ייחודי ומהנה בצורה קיצונית – אך הוא לא מתאים לכל אחד. הוא פחות פרקטי לעבודה יומיומית ויותר מיועד לחובבי שטח, ביצועים וסטייל. אם התקציב גבוה ואתם מחפשים חוויית נהיגה יוצאת דופן – זו מפלצת שכדאי לשקול ברצינות.