נסיעת מבחן במכונית הבטוחה בעולם: וולוו EX90

וולוו EX90

לאחר יותר משנה וחצי אחרי שנחשף, ה-SUV החשמלי המתקדם והגדול ביותר של וולוו עולה על פס הייצור. וולוו EX90 מבטיחה לקבוע סטנדרט חדש בתחום הבטיחות ומכריזה על עצמה את התואר "הרכב החשמלי הבטוח בעולם".

וולוו EX90
המחיר ההתחלתי המשוער (לפני מס ושינוע) יהיה 450,000 שקלים

מסירות ראשונות כבר בסוף השנה

כידוע, EX90 החדשה מבוססת על ספינת הדגל של וולוו – XC90, רק שכאן מדובר ברכב 100% חשמלי לעומת אחיו מונע הבנזין. וולוו EX90 תרד בקרוב אל פס הייצור במפעלי החברה בצ'ארלסטון, דרום קרוליינה, ארצות הברית. המחיר ההתחלתי המשוער (לפני מס ושינוע) יהיה 450,000 שקלים. ההשקה הרשמית של הדגם נדחתה ב-18 חודשים בעקבות בעיות תוכנה שהיה צריך לתקן לפני הייצור הסדרתי.

EX90
וולוו EX90 מצוידת ב-12 חיישנים וחמישה מכ"מים האחראים על מערכות הבטיחות האוטונומיות

קפיצת מדרגה טכנולוגית

בוולוו טוענים שהדגם החדש יכלול בתוכו מערכות בטיחות משופרות ולכן היה חשוב לחברה ללטש כל פרט קטן לכדי שלמות מפני שבטיחות היא בראש סדר העדיפויות של המותג. בוודאי כשמדובר בוולוו EX90 – הדגל של המותג. וולוו EX90 מצוידת ב-12 חיישנים וחמישה מכ"מים האחראים על מערכות הבטיחות האוטונומיות. הן אמורות לאפשר לנהג להיות בטוח לחלוטין כאשר הוא נכנס למצבי חירום שהמערכות ידעו לטפל באירוע ולמנוע תאונה מכל סוג ובכל מהירות. אבל לא רק בנסיעה. גם בתוך תא הנוסעים יש חיישנים שאמורים לדאוג לכך שאף אחד לא יישאר נעול ברכב וכן גם לניטור מצב הנהג במידה והוא אינו מרוכז בנהיגה או זקוק למנוחה.

וולוו EX90
מסך ענק בגודל 14.5 אינץ' שדרכו תהיה שליטה על מרבית מערכות הרכב

מסך שליטה ענק

על הדשבורד של וולוו EX90 מונח מסך ענק בגודל 14.5 אינץ' שדרכו תהיה שליטה על מרבית מערכות הרכב. להבדיל ממסך קטן יותר שראינו בוולוו EX30 – הוולוו המהירה ביותר אי פעם. כפי שכבר ידוע לנו, מערכת ההפעלה של וולוו מבוססת על זו של גוגל והיא נתמכת בעדכוני תוכנה אוטומטיים מרחוק.

 

שתי יחידות הנעה לבחירה

ה-EX90 מתוכנן להיות משווק ברמת גימור אחת (ULTRA) אבל עם 2 הנעות לבחירה. שתיהן בהנעות 4 על 4 (מנוע חשמלי על כל סרן) כאשר הראשונה מיועדת לטווח נסיעה ארוך יותר והשנייה מיועדת לביצועים משופרים. גרסת הטווח מציעה טווח נסיעה מרבי של 585 ק"מ מסוללה בקיבולת של 107 קילוואט. ההספק המרבי עומד על 402 כוח סוס שמתחלקים בין כל ארבעת הגלגלים. לגרסת הביצועים טווח נסיעה מרבי של 575 ק"מ מאותה סוללה. טווח הנסיעה הארוך של שתי הגרסאות מתקבל בזכות יעילות המנועים שצורכים 2.9 מגה וואט שעה לקילומטר.

גרסת הטווח מציעה טווח נסיעה מרבי של 585 ק"מ מסוללה בקיבולת של 107 קילוואט

נסיעת מבחן

וולוו מאפשרים לכתבי רכב לבחון את ה-EX90 במסלול המדמה כביש בינעירוני, כביש עירוני, דרכי עפר ועוד כדי להרגיש את הרכב במלואו. נציג המגזין הבריטי AUTOCAR נשלח כדי לסקר את נסיעת המבחן. בגלל שמדובר בדגם בפיתוח (prototype) וולוו לא אפשרו לכתב לנהוג אלא לשבת לצידו של נהג מטעמם. וולוו EX90 שמה דגש מרבי על נוחות הנסיעה כדי לאפשר את תחושת הביטחון בכל נסיעה. תא הנוסעים של הרכב מכיל בידוד רעשים מעולה, ברמה של רכבי פאר, ובוולוו מאשרים שזה תא הנוסעים השקט ביותר שהם הצליחו ליצור אי פעם. כמו כן, גם האווירה בתא הנוסעים מרגישה נינוחה מאוד והיא מתקבלת באמצעות עיצוב מינימליסטי ושקט בסגנון סקנדינבי. וולוו EX90 מצויד בצמיגי 20 אינץ' ובמערכת מתלי אוויר אופציונלית, המשתמשת במערכת דו-תאית ובבולמי זעזועים חצי-אקטיביים כדי לסייע בריכוך של מהמורות ולצמצם את הטלטולים בתא הנוסעים. במעבר בכביש משובש הנוחות הייתה מדהימה וקשה היה להרגיש שמדובר ברכב במשקל עצמי של 2.8 טון. בנהיגה דינאמית לעומת זאת, המשקל וריכוך המתלים לא סיפקו זרימה משכנעת אבל מערכת בקרת היציבות סייעה לשליטה על חלוקת הכוח בין הגלגלים. וולוו EX90 בנויה על הפלטפורמה של פולסטאר 3 שצפויה להיות הגרסה הספורטיבית של הרכב. מרווח הפנים הוא עצום ויש אפשרות לבחור בין 6 ל-7 מקומות ישיבה ב-3 שורות. בזכות רצפה שטוחה יש מספיק מרווח רגליים גם ליושבים מאחור. בגלל שלא הייתה אפשרות לסקר את הרכב ממושב הנהג, עוד אין מבחן דרכים רשמי לדגם שיאפשר להבין האם האכן מדובר ברכב פורץ דרך מבחינה טכנולוגית ובטיחותית או שמא מדובר ברכב ששיפר במעט מערכות בטיחות קיימות.

EX90
תא הנוסעים של הרכב מכיל בידוד רעשים מעולה, ברמה של רכבי פאר

סיכום

וולוו EX90 אחראית להחייאת SUV הדגל של חברת וולוו אחרי שמכירות ה-XC90 התקשו לעלות בדור החדש לעומת הדור הראשון שנחשב להצלחה. בחברת וולוו נחושים ליצור רכב פורץ דרך שיציב סטנדרט חדש בתחום הבטיחות בדגש על מערכות בטיחות מתקדמות הנתמכות על ידי חיישנים ורדארים. לצד כך היא מציעה נוחות נסיעה מרבית, שפע של אבזור טכנולוגי והנעה חשמלית עוצמתית עם טווח נסיעה מרשים. אנו מצפים להגעתו של הדגם לישראל בתחילת 2025 אך עוד לא פורסמו מצד היבואן נתונים אודות כך. המחיר התחרותי יכול להשפיע מאוד על הצלחת הדגם בישראל כאשר המתחרות שלו בקטגוריה הן אאודי Q8 E-TRON ומרצדס EQS SUV שמחירן נע בין 605 אלף ל-1.4 מיליון שקלים.

EX90
היא מציעה נוחות נסיעה מרבית, שפע של אבזור טכנולוגי והנעה חשמלית עוצמתית

וולוו CX90

הדגם הנוכחי של וולוו, ה-CX90, נמכר בישראל ב-3 רמות גימור והנעות. הדגם היוקרתי ביותר הוא מסוג היברידי נטען ובעל הנעה כפולה. בתא הנוסעים יש 7 מושבים המחולקים בין 3 שורות. ההספק המרבי הינו 455 כוח סוס ממנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המשודך למנוע חשמלי בצריכת 212 וואט/שעה. טווח הנסיעה החשמלי המרבי מסוללה בקיבולת של 18.8 קוט"ש הוא 68 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין. היא זמינה אצלנו במלאי ואתם יכולים לרכוש אותה עכשיו בקפיטל מוטורס בתוכנית מימון אטרקטיבית ובטרייד-אין משתלם עבור הרכב הישן שלכם. קפיטל מוטורס היא סוכנות הרכב המובילה בישראל ולרשותה 3 סניפים הפזורים במרכז הארץ: ראשון לציון, בני ברק, פתח תקווה. לקבלת מידע נוסף ולשיחת ייעוץ ללא התחייבות חייגו עכשיו 3580*.

וולוו XC90 החדשה

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו