שברולט השיקה את הקמארו (Camero) בשנת 1966 והיא עלתה על כבישי ארה"ב בשנת 1967.
הדגם צבר פופולאריות רבה, הפך לאחד המוכרים ביותר של שברולט, ובשנת 2016 הושק הדור השישי.
לאחרונה הודיעה ג'נרל מוטורס (חברת האם של שברולט) כי שנת 2024 תהיה השנה האחרונה בה יימכר דגם אייקוני זה.
שייכת לקטגוריית "רכבי פוני" (Pony car)
כולנו מכירים את קטגוריית רכבי השרירים (Muscle car) שמקורה בארה"ב.
כפי ששמם מעיד עליהם מדובר ברכבים בעלי מנוע עצמתי במיוחד, רכבים המאיצים מהר, מפתחים מהירויות גבוהות
אך אינם מסוגלים לפניות חדות ותמרון זריז כמו רכבי ספורט.
רכבי פוני, לעומת זאת, הם רכבים ספורטיביים שיכולים להציע ביצועים מרשימים, בדרך כלל בעיצוב צעיר, שובב אווירודינאמי.
הברקודה של קרייזלר הושקה שבועיים לפני המוסטנג של פורד אולם המוסטנג, שעדיין נמכרת כיום
(דור שביעי יעלה על הכביש ב-2024) הפכה לרכב הפוני המוכר והפופולארי ביותר בעולם.
Chevrolet Camaro (בעברית, שברולט קמארו או שברולט קמרו) הייתה התשובה של שברולט לפורד מוסטנג.
רכבי פוני מוכרים נוספים הם פונטיאק Firebird, ודודג' צ'לנג'ר
(אם כי יש מי שסבורים שחלק מן הצ'לנג'ריםהם רכבי שרירים ולא רכבי פוני).
מאז השקת הדגם ועד תחילת 2023 נמכרו כ-5.6 מיליוןרכבי שברולט קמרו בארה"ב לבדה.
המוסטנג נהנתה מפופולאריות רבה עוד יותר וייתכן שזו הסיבה שפורד ממשיכים לייצר אותה,
בעוד שבשברולט החליטו להפסיק לייצר קמרו. חשוב לקחת בחשבון שביקוש לרכבי פוני נמצא בדעיכה מזה למעלה מעשור,
במקביל לעליית הפופולאריות של רכבי SUV.
שברולט קמרו יורדת מפס הייצור –הפעם, השמועות אושרו
שמועות על הפסקת ייצור של הקמארו נפוצו מספר פעמים במהלך ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של דגם זה.
אולם הפעם, מסתבר, הן מבוססות. ב-22/3/23 פרסמה שברולט הודעה לעיתונות ובה הודיעה כי הקמארו האחרונה תיוצר
במפעל החברה במישיגן בינואר 2024. עוד נמסר כי לקראת 2024 יוצעו למכירה Chevrolet Camaro המיועדות במיוחד לאספנים,
טרם פורט מה יהפוך אותן למיוחדות יותר מכל שברולט קמארו אחרת משנת הייצור האחרונה של הדגם.
זהו אינו סוף הסיפור, כך לפי שברולט
באותה הודעה לעיתונות בה נתבשרנו על הפסקת הייצור של שברולט קמרו נמסר גם שזהו אינו סוף הסיפור.
ייתכן שבשברולט מתכננים להשיק בעתיד מהדורה של קמארוSUV חשמלי (דומה לפורד מוסטנאג מאך-E), או דווקא רכב סדאן חשמלי.
עוד ייתכן שבאותו אופן ש-BMW השיקה מספר דגמים תחת המותג מיני, שברולט וקדילאק ישיקו בעתיד מספר דגמים תחת המותג קמארו,
מירב הסיכויים שאם יבוצע מהלך כזה גם דגמים אלו כבר לא יהיו מונעי בנזין אלא חשמליים או לפחות היברידיים.
דגמי Chevrolet Camaro שהותאמו למרוצים זכו להצלחה רבה ברבות השנים. לכן, עבור מי שיתגעגע,
מירב הסיכויים שאם לא על הכביש, אז לפחות בתחרויות יוכל לראות את הקמארו עוד שנים רבות.