כיצד להישמר מפני הקורונה בתוך הרכב

איש עם מסכה

כולנו רוצים להיות בחוץ בכבישים ובדרך למקומות שונים, אך מגפת הקורונה משאירה אותנו בבתים וכעת, נשאר לנו לשאול: כיצד להישמר מפני נגיף הקורונה כשאנחנו בתוך הרכב הפרטי שלנו? בואו נדבר על חיטוי קורונה, רכבים ומה שביניהם. 

אף אחד לא צפה את זה. שנת 2020 התחילה כהרגלה וכמו כל שנה אחרת, בשלל חידושים טכנולוגיים וגם בחידושים בעולם הרכב. אם חברות רכבים שונות עוד הספיקו להשיק דגמים חדשים לפני התפרצות המגפה (כמו למשל OPEL CORSA OPC  החדשה), הרי שכעת בכלל מדברים על חיטוי רכבים מפני קורונה. הרגע עברנו את ליל הסדר ואין ספק, הרבה השתנה בלילה הזה מכל הלילות.

 

חיטוי רכבים מפני קורונה: מה הכי חשוב לדעת?

חשוב להבין שמגפת הקורונה כאן בכדי להישאר (עד לפתרון בצורת חיסון), מה משחייב אותנו ללמוד לחיות לצידה. המגפה הזאת כבר שיתקה פלנטה שלמה, בעודה גם מקפיאה תהליכי ייצור של רכבים בכל העולם. למי שכבר יש רכב ולא מחפש לרכוש אחד חדש, כעת יש דאגה עיקרית אחת על הראש: כיצד לא להכניס את הקורונה לרכב לאחר שביקרנו בסופר מרקט או במקומות אחרים? 

אז ככה, קודם כל, אנחנו אישית ממליצים כמובן על כפפות סטריליות ומסכות, בדיוק כמו שמשרד הבריאות מורה לכולנו לעשות. יחד עם זאת, חשוב להבין כי נגיף הקורונה הוא נגיף מורכב למדי, שנוטה להישאר על משטחים שונים גם במשך ימים.

 

חיטוי קורונה ברכבים: מה לעשות ומה לא?

מחפשים חיטוי נגד קורונה לרכב? רגע לפני שאתם מזמינים חברת חיטוי שתחטא את רכבכם, תשמחו לדעת שבשוק ישנם גם חומרי חיטוי שעשויים להיות אפקטיביים. בכל מקרה, בכדי להגיע לתוצאות המקסימליות באמת של חיטוי נגד קורונה ברכב, יהיה עדיף להסתייע באנשי מקצוע בתחום החיטוי של נגיפים. 

ניגשים בעצמכם למלאכת החיטוי והניקוי של הרכב? חשוב ביותר להקפיד על 0 מגע! אל תיגעו בידיים חשופות באף חלק ברכב, ככה שתוכלו לחטא אותו מבלי החשש שמא חלילה תידבקו. ההמלצה היא להשתמש בחומרי חיטוי המיועדים לחיטוי של נגיפים, אבל בכל מקרה חשוב לזכור שזה לא הופך את הרכב שלכם לאיזשהו "מקלט" מוגן מהנגיף. בכל פעם שתכניסו מזהמים פוטנציאליים חדשים לרכב, יהיה עליכם לחטא אותו מחדש. אין ברירה, זו שגרת חיינו כרגע.

 

חלקים ברכב שחשוב לחטא מפני נגיפים

כמובן שאת מכסה המנוע או את הצמיגים, ברור לכולנו שאין צורך לחטא, נכון? אז לא ממש. אם לאחרונה הרכב היה במוסך, אנחנו ממליצים על חיטוי מכסה המנוע מפני קורונה. נוסף על כך, חשוב מאוד לזכור שלעיתים, אנחנו עשויים להכניס מזהמים לרכבינו מבלי שנהיה אפילו מודעים לכך. 

תדלקתם את הרכב לאחרונה? אנחנו מקווים שהשתמשתם בכפפות בכדי לגעת באקדח התדלוק. אם לא, דעו לכם שנגעתם במשטח הדבקה פוטנציאלי. כאמור, נגיף הקורונה עשוי להישאר על משטחי הדבקה במשך שעות, לפעמים גם ימים שלמים.

 

הייתם בסופרמרקט? מורידים את הכפפות מחוץ לרכב!

הייתם בסופרמרקט לאחרונה? תחשבו לרגע, כמה מזהמים הכנסתם לרכב באופן לא מודע? בואו נתחיל מזה שגם אם הורדתם את הכפפות בשנייה שיצאתם מהסופר, אתם עדיין צריכים לגעת בשקיות שמועמסות לרכב, נכון? 

אם כך, אנחנו אישית ממליצים על זריקת הכפפות ברגע שיוצאים מהסופר מרקט, אך אנחנו גם ממליצים על לבישת כפפות חדשות בעת שאתם מעמיסים את השקיות לרכב. סיימתם להעמיס לרכב את האוכל והשקיות? כעת, השתמשו באלכו-ג'ל בכדי לחטא את ידיכם בפעם האחרונה לפני שאתם ניגשים לנהוג. 

 

נוזלי חיטוי נגד קורונה: מה מומלץ ומה לא?

אין ספק, בשוק ישנם נוזלים שונים ורבים נגד נגיפים ועבור חיטוי. יחד עם זאת, לא כולם יעילים מפני נגיף הקורונה. רוצים לחטא את הרכב מפני הנגיף? קודם כל, הפקידו לא לגעת בשום דבר לפני שאתם נכנסים לרכב. כפתורי מעלית בדרך לחניה? עדיף שלא. אמנם לא כיף לחיות תחת שלל המגבלות האלו, אבל חשוב להבין שאנחנו שומרים כך על בריאות הציבור. 

ברכב ישנם "מקומות חמים", שבעצם מועדים יותר לפורענות מחלקים אחר. ידית ההילוכים? מקום חם להצטברות מזהמים. ההגה? כמובן. ידיות איתות? גם כן. וישרים גם כן, ידיות דלתות מבפנים ומבחוץ, חלונות חשמל, תריסי מזגן, מראת נהג שניתנת לכיוון ועוד. באופן כללי, ממש לא מומלץ להתחיל לפזר נוזלי חיטוי בתוך רכבים.

 

חובה לזכור שברכב יש מנגנונים חשמליים

אם אתם מעוניינים לחטא את הרכב מפני נגיף הקורונה, הכי חשוב לזכור שאתם לא אמורים להשתמש במים ולא בכל מיני נוזלים לחיטוי קורונה, גם אם הם אמורים להיות ממש אפקטיביים. ברכב יש מנגנוני חשמל רבים, שעשויים להינזק כשהם באים במגע עם נוזלים מסוגים שונים. 

צריכים חיטוי רכב קורונה? כדאי לנסות להשתמש במגבונים אנטי-בקטריאליים, אך כמובן שזוהי אינה הבטחה להכחדת הנגיף מהרכב. בכל מקרה, ההמלצה הכי גורפת היא להסתייע באנשי מקצוע בתחום חיטוי רכבים מנגיף קורונה.

 

מריחת אלכוג'ל ברכב עוזרת למטרת החיטוי?

חשוב לזכור כי פעולת מריחה האלכוג'ל נועדה עבור אנשים. יחד עם זאת, לא תהיה מניעה מלהשתמש באלכוג'ל עבור חיטוי הרכב מבפנים. מאחר והחומר הזה בימינו גם יקר וגם קשה לאיתור, אנחנו לא ממליצים להשתמש בו עבור החיטוי של הרכב.

נוסף על כך, חשוב לזכור גם שהאלכוג'ל נועד לחטא את עור הגוף. אף אחד עדיין לא ציין מחקר כלשהוא המעיד על כך שאלכוג'ל יעיל גם עבור חיטוי של חפצים ומוצרים, רכבים וכו'. בשורה התחתונה? לא יזיק אם תחטאו את ההגה וידית ההילוכים עם אלכוג'ל. 

והכי חשוב, שנחזור לימים בריאים יותר בקרוב. בהצלחה ונהיגה בטוחה! 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך