משבר הקורונה: כך פועלים יבואני הרכב בישראל

משבר הקורונה

בעוד שכולנו מתגעגעים לימים נטולי הגבלות קורונה ונאלצים לחדול מפעילויות רבות, חלק מיבואני הרכב בארץ עדיין ממשיכים לעבוד. אמנם במסגרת מצומצמת, אך אם ברצונכם להתחדש ברכב, ישנם עדיין יבואני רכבים פעילים. נפרט:

מעוניינים לקנות רכב חדש, אך לא בטוחים כיצד נגיף הקורונה השפיע על התחום? אין ספק, שנת 2020  הפתיעה את כולנו והביאה איתה את הנגיף המדובר שגרם לפלנטה שלמה לעמוד דום ולהשקיט מנועים. יחד עם זאת, חלק מיבואני הרכבים בארץ לא משקיטים מנועים ועדיין פועלים במתכונת עסקית מצומצמת. אז אילו יבואני רכבים עובדים בארץ בימי הקורונה, ואלו שאכן פועלים, באיזו מתכונת?

 

קניית רכב חדש בישראל בימי הקורונה: כדאי או לא?

אוקי, זו בהחלט שאלה טריקית: האם כדאי לרכוש רכב ב-2020 ובימי הקורונה? לכיס שלכם אנחנו כמובן לא נכנסים, אבל אנחנו בהחלט יכולים להגיד לכם שיבואני הרכב אשר עדיין עובדים במתכונת של מכירות, בדרך כלל יציעו לכם עסקאות אטרקטיביות למדי לרכישת רכבים חדשים. 

יחד עם זאת שישנם עדיין יבואני רכב אשר מוכרים, מה עושים עם הסיפור על נסיעת מבחן באוטו? מותר? אסור לפי ההנחיות? יבואני הרכב שאכן עדיין פועלים במסגרת של מכירות רכבים, יאפשרו לכם בדרך כלל לצאת לנסיעת מבחן לבדכם ולאחר שהרכב עבר את החיטוי הנדרש. לשיקולכם, ככה פועלים יבואני הרכב בארץ:

 

 

  • צ'מפיון מוטורס

קבוצת צ'מפיון מוטורס כוללת את הקונצרנים של פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט. אם אתם מעוניינים לרכוש אחד מרכבים אלו, נכון לתאריך 18.04.2020, יבואני רכב אלו עובדים ללא מתכונת מכירות, אלא מסירות רכבים שהוזמנו מראש בלבד. 

נכון לתאריך 19.04.2020 ולאחר הצהרת רה"מ נתניהו ליל אמש, המשק יחזור לפעילות משוערכת של כ-30%. ההגבלות משוחררות בהתאם ליכולתם של עסקים לספק מרחב עבודה בין העובדים וכל עוד בית העסק ממוקם במרחב הציבורי. אם כך, מומלץ לבדוק טלפונית עם צ'מפיון מוטורס ועם כל יבואני הרכב הבאים לגבי זמינותם לאחר ליל אמש (18.04.2020).  

 

 

  • כלמוביל 

יבואני יונדאי, מיצובישי ומרצדס נסגרו לפעילות של מכירות, אך רכבים שהוזמנו מראש עדיין נמסרים ללקוחות על ידי צוותים מצומצמים. אם ברצונכם לרכוש רכב מיבואן כלמוביל, נכון לתאריך 19.04.2020 ולאחר הצהרת רה"מ במוצ"ש, קבוצת כלמוביל עדיין סגורה למכירות. תוכלו לבדוק זאת בטלפון מספר 3805*. 

 

 

  • קבוצת יוניון

קבוצת יוניון כוללת בתוכה את לקסוס, טויוטה ו-GAC. אם ברצונכם לרכוש רכב מקבוצה זו, תשמחו לדעת שניתן לעשות זאת במתכונת חלקית. צוותי המכירות ואולמות התצוגה אמנם פתוחים, אך את נסיעת המבחן תצטרכו לעשות לבדכם. האמת? דווקא כיף. יבואן GAC מפוצל בצורה כזו שחלק מהעובדים נמצאים באולם התצוגה, בעוד שחלקו האחר של העובדים נמצאים מחוץ לאולם. בין נסיעת מבחן לנסיעת מבחן אחרת, הרכבים מחוטאים כנדרש. שירות נוסף שעליו קבוצת יוניון שמה דגש בימי הקורונה, הוא השירות של שינוע רכבי לקוחות למטרת טיפולים, תיקונים וטסטים שנתיים. 

נוסף על כך, לקוחות אשר רוכשים רכב מקבוצת יוניון בימי נגיף קורונה, יכולים להנות משירות נוסף של הדרכה בווידאו על הרכב החדש שרכשו. אם בעבר ולפני ימי הנגיף היינו זוכים להדרכות אישיות על רכבים, הרי שהעולם כנראה השתנה ב-2020 (מקווים שזמנית). 

 

 

  • לובינסקי

עדיין ניתן לרכוש רכבי סיטרואן, פיג'ו, אופל, MG ו-DS. אמנם אולמות התצוגה עובדים במתכונת מצומצמת וכוח האדם ירד ל-50% בממוצע בסניפים, אך ניתן לקחת מכוניות לנסיעות מבחן (עד 2 נוסעים ברכב) ולרכוש רכב חדש. כל העובדים כמובן עוטים מסיכות.

 

 

  • וולוו והונדה (קבוצת מאיר)

היבואנים של הונדה וולוו עובדים במתכונת מצומצמת, חשוב לבדוק טלפונית לפני שמגיעים. אולמות התצוגה עובדים במתכונת של "יום כן ויום לא", ונסיעות המבחן על הרכבים החדשים מתבצעים בדרך כלל ללא נציג מטעם היבואן. 

 

 

  • טלקאר (קיה סאנגיונג) בימי הקורונה

מאחר ורכבי סאנגיונג אינם מאוד נפוצים בארצנו, תנועת הלקוחות אצל היבואן בדרך כלל יחסית דלילה במהלך השנה, ככה שכאן אין הגבלת מבקרים ולקוחות. רוצים נסיעת מבחן על קיה או על סאנגיונג? אתם יכולים להנות ממנה ללא נציג מטעם החברה. 

 

 

  • קרסו מוטורס

קבוצת קרסו מוטורס כוללת בתוכה את קונצרן ניסאן, אינפיניטי וגם דאצ'יה. אם לא ידעתם, היום רוכשים רכב חדש באינטרנט! כן, כן, יושבים בבית ומבצעים רכישת רכב באמצעות המכשיר הנייד. זה השירות שקבוצת קרסו מוטורס מציעים לכם. נשמע מעולה. 

 

 

  • מכשירי תנועה

מכשירי תנועה כוללת את סוזוקי ומאן. באופן די מפתיע, קבוצת מכשירי תנועה פועלת במתכונת יחסית מלאה. יחד עם זאת שניתן לרכוש רכבי סוזוקי בימי נגיף הקורונה, בעמדות המכירה תוכלו להנות ממרווחים גדולים של יותר מ-2 מטרים ביניכם לאיש המכירות. נוסף על כך, נסיעות מבחן יתבצעו ללא נציג. 

 

 

  • אסטון מרטין

אוקי, על אסטון מרטין, לדאבוננו, אף אחד לא ייתן לכם נסיעת מבחן ללא נציג מטעם היבואן. לכן, אם אתם רוצים לרכוש אסטון מרטין בימי נגיף הקורונה, החברה מציעה שירות בלעדי של פגישות במרחבים הפתוחים, או פגישות מכירה בבתי הלקוחות.

 

 

  • דלק מוטורס

קבוצת דלק מוטורס כוללת את BMW, פורד, מיני ומאזדה. הקבוצה מקיימת פעילות טלפונית בלבד, כולל מכירות טלפוניות. אולמות התצוגה סגורים ברובם. 

 

 

  • סמל"ת

אם ברצונכם לרכוש אלפא רומיאו, פיאט או סובארו, תוכלו לעשות זאת דרך סמל"ת גם בימי נגיף הקורונה. המתכונת היא פעילות מצומצמת, אך עדיין ניתן להגיע לאולמות התצוגה, שפתוחים בחלקם. 

 

 

  • UMI

קבוצת UMI כוללת את שברולט, איסוזו וקדילק. הקבוצה עובדת במתכונת מעניינת: אם אתם מעוניינים לרכוש רכב, יש באפשרותכם להזמין את נסיעת המבחן הביתה. מה רע? 

 

 

  • חברת המזרח

חברת המזרח היא יגואר ולנדרובר, שמאפשרת לכם גם היא, להזמין את נסיעת המבחן אליכם הביתה. אם אתם צריכים 2 נסיעות מבחן, ניתן להזמין זאת בנפרד (כל נסיעה תתבצע בנפרד ויחד עם נציג מטעם היבואן או החברה). 

 

נכון לתאריך 19.04.2020, מומלץ לבדוק טלפונית את זמינותם של יבואני הרכב. בהצלחה, שנחזור כולנו לפעילות שגרתית בקרוב. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך