פולקסווגן טיגואן מתחדשת: מתי היא תגיע לישראל?

ברבעון השלישי של 2023 הוצג פולקסווגן טיגואן מהדור השלישי, עם מתיחת פנים משמעותית כולל החלפת פלטפורמת הרכב והבטחה להשקת דגם פלאג אין היברידי נטען במהלך שנת 2025. פולקסווגן טיגואן הוא רכב הפנאי שטח הקומפקטי המוצלח מבית קונצרן הרכב הגרמני, עם מכירות של מיליוני רכבים בסין, בארה"ב ובאירופה מאז 2008, השנה בה הושק לראשונה.

 

בדור השלישי של פולקסווגן טיגואן, הוא מגיע מעל פלטפורמת MQB-EVO, מהפלטפורמות המוצלחות של היצרנית, פלטפורמה שפותחה אגב כבר בשנת 2012. משפחת הרכבים החשמליים של פולקסווגן, רכבי ה – ID, צפויה להתרחב בשנתיים הקרובות לא רק עם תוספת של פולקסווגן טיגואן חשמלית חדשה לקטגוריה אלא עם עוד שני דגנים חדשים שפולקסווגן מתעתדת להשיק בין השנים 2025-2026.
פולקסווגן טיגואן היא מרכבי הפנאי שטח האהובים בישראל, גרסת 2023 נמכרת כיום בישראל סביב מחיר של 189,900 ₪ וכמובן שניתן להשיג אותה גם במסגרת ליסינג פרטי, הוא ליסינג מימוני. הדור הבא של טיגואן עוד לא יצא לשווקים, ומחירו גם בחו"ל עוד לא פורסם.

פולקסווגן טיגואן 2024

עיצוב ומראה

אם שתי הגרסאות הקודמות של פולקסווגן טיגואן זכו למראה מרובע וקשוח – הדור השלישי של הדגם מציע מראה עגלגל וזורם הרבה יותר. השינוי העיצובי מרחיק הלכת משרת לא רק את הניראות של הרכב, והופך אותו שובב, נועז ואטרקטיבי – אלא גם מפחית את מקדם הגרר, מאפשר אווירודינמיות טובה יותר ומשפר את צריכת הדלק של הרכב.
מבחינת ממדים, שינוי הפלטפורמה של פולקסווגן טיגואן יביא עימו גם הגדלה מינורית של המרחב הפנימי, עם נתוני רוחב ובסיס גלגלים הצפויים להיות זהים לאלה של טיגואן מדור שני (184 ס"מ רוחב ו – 268 ס"מ בסיס גלגלים) אולם אורכו יצמח ב – 3 ס"מ ולגובה יתווספו עוד 4 ס"מ. תא המטען של הגרסה החדשה צפוי לגדול משמעותית: מ – 588 ליטרים ל – 625 ליטרים. בגרסת הפלאג אין מיקום הסוללה יאפשר תא מטען מעט צנוע יותר.

פולקסווגן טיגואן 2024
מנוע וביצועים

פולקסווגן טיגואן מהדור השלישי צפוי להציע מגוון נרחב של אפשרויות הנעה, עם מנוע בנזין 2.0 ליטרים בהנעה כפולה של 204 או 265 כ"ס, מנועי דיזל של 150 או 193 כ"ס, מנועים מיקרו היברידיים עם 130 ו – 150 כ"ס, ושתי גרסאות של מנועי פלאג אין היברידיים בהנעה קדמית בלבד עם 204 או 272 כ"ס עם מנוע 1.5 טורבו לצד מנוע חשמלי וסוללה של 19.7 קוט"ש. לפי הנתונים שפורסמו, טווח הנסיעה החשמלי של הטיגואן יעמוד על כ – 100 ק"מ, עם טעינה מ – 10% ל – 80% בתוך 25 דקות במהירות טעינה של עד 50kW. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית עם שבע מהירויות בגרסאות שאינן פלאג אין ושש מהירויות בגרסאות הפלאג אין.
לצד מערכת ההנעה היעילה, תמצאו בטיגואן גם מערכת של מתלים אדפטיביים (DDC PRO), המציעה התאמה של מצבי השיכוך בהתאם לתנאי הדרך – כיאה לרכב פנאי שטח אמיתי. דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה לצד אותה מערכת שיכוך משוכללת יאפשר חוויית נסיעה חלקה ויציבות גבוהה בכבישים סלולים כמו גם בתנאי נהיגה מאתגרים יותר.

פולקסווגן טיגואן 2024
סביבת נהג, אבזור ותוספות

פולקסווגן טיגואן החדשה תגיע עם סביבת נהג מינימליסטית ונוחה לתפעול, עם לוח מחוונים דיגיטלי של 10.25 אינץ' ועוד מסך של 13 או 15 אינץ' (לפי גרסת הדגם). בקר סיבובי חדש יאפשר שליטה מהירה דרך הקונסולה המרכזית על מצבי הנסיעה, עוצמת השמע של מוזיקה, או גווני תאורת הלדים. כפתורי השליטה הממוקמים מעל גלגל ההגה חזרו להיות כפתורים פיזיים, במקום כפתורי המגע הדיגיטליים של הדור הקודם.
לפי הפרסומים, הגרסאות הבכירות יגיעו עם חישוקי גלגלים של 20 אינץ', תצוגה עילית של לוח המחוונים, תאורת לד מבית מטריקס, מושבים מחוממים מאווררים ואפילו פונקציית עיסוי מובנית במושבי הנהג והנוסע הקדמי, שלושה אזורי בקרת אקלים, מערכת סיוע בחניה, ועוד.

פולקסווגן טיגואן 2024
מתי אנחנו צפויים לראות את פולקסווגן טיגואן החדשה בישראל ומה יהיו המחירים?

נכון לעכשיו, תחילת השיווק של פולקסווגן טיגואן מהדור השלישי באירופה צפוי להתחיל במהלך שנת 2024. עדיין לא ידוע אילו גרסאות של טיגואן יגיעו לארץ ובאילו מחירים.
קפיטל מוטורס- סוכנות רכב המובילה בישראל, מציעה מגוון עצום של רכבים חדשים ורכבי 0 ק"מ ומלווה לקוחות במקצועיות אל הרכב הבא שלהם. מגוון נרחב של הצעות מימון לרכב עד 100%, יאפשרו לכל מתעניין לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישת פולקסווגן טיגואן או רכבים אחרים, בהתאמה אישית. פנו אלינו – ונשמח ללוות אתכם בכל היבטי רכישת הרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו