קופרה פורמנטור פלאג אין: גם ספורטיבית וגם חסכונית?

קופרה פורמנטור

קופרה היא חטיבת הספורט והביצועים של יצרנית הרכב סיאט, השייכת לקונצרן פולקסווגן האירופאית.

עד שנת 2018, כל רכבי הספורט מבית קופרה מותגו כ"סיאט קופרה", אולם מאז ועד היום, קופרה היא מותג

בפני עצמו. קופרה מייצרת דגמים כמו קופרה לאון, קופרה איביזה וקופרהאטקה–גירסאות האצ'בקוקרוסאובר

לדגמי סיאט המוכרים, וגם דגמים פרטיים כמו קופרה בורן (הרכב החשמלי הראשון של החברה), קופרה טווסקאן

(רכבי קרוסאובר שייצורם צפוי להתחיל בקרוב), וקופרהפורמנטור–רכב קרוסאוברהיברידי שנחת בישראל ממש

לאחרונה (מאי 2023), ואשר למי שמחפשים רכב קרוסאובר שהוא היברידי פלאג אין – כדאי להכיר.

כל הפרטים עם קופרהפורמנטור פלאג אין שכבר זמינה לרכישה בישראל – במאמר שלפניכם.

 

מערכת הנעה פלאג אין היברידית

הקופרה פורמנטור פלאג אין מגיע בשלוש גרסאות שונות: בגרסת הבסיס מנוע 1.5 טורבו עם 150 כ"ס, בגרסה

הבכירה מנוע VZשל 2.0 ל' עם 310 כ"ס – ובגרסת קופרה פורמנטור פלאג אין, תמצאו מערכת הנעה משולבת

בנזין וחשמלשנעשה בה שימוש בדגמים נוספים מבית פולקסווגן: מדובר במערכת בת שני מנועים, מנוע בנזין 1.4 ל' עם 150

כ"ס ומנוע חשמלי של 107 כ"ס, למערכת כוללת של 245 כ"ס בהספק משולב. תיבת ההילוכים של קופרה פורמנטור פלאג

אין היא תיבת DSG (Direct Shift Gearbox)– ישירה, אוטומטית, ובעלת מצמדים כפולים, עם שישה הילוכים.

הקופרהפורמנטור מגיעה בהנעה קדמית בלבד, עם מהירות מרבית של 210 קמ"ש והאצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש

בתוך קצת פחות מ – 7 שניות.

הסוללה של קופרה פרמנטור פלאג אין היא סוללת 12.8 קוט"ש עם טווח נסיעה חשמלי בלבד של 54 ק"מ ומהירות

מרבית בנסיעה חשמלית בלבד של 135 קמ"ש. מדובר, כזכור, בדגם פלאג אין היבריד, שניתן לחבר לשקע חשמל למילוי

המצבר. בשקע בהספק 3.6 קילוואט, הסוללה תיטען במלואה בתוך כ – 3.5 שעות. צריכת הדלק לליטר בנסיעה משולבת,

עומדת על 66 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. אין ספק שמדובר בדגם ספורטיבי, המספק חיסכון משמעותי

בעלויות התחזוקה והאנרגיה.

קופרה פורמנטור

עיצוב ואבזור

פורמנטור פלאג אין החדש לא מביא איתו הרבה שינויים ברמת האבזור, למעשה, ביחס לגרסה הקודמת של פורמנטור, השינוי

המשמעותי היחיד הואצמצום בתא המטען בשל תוספת המנוע והסוללה, לנפח של 345 ל' במקום הנפח בגרסה הקודמת,

של 450 ל'. בנוסף, הפורמנטור מגיע עם שקע טעינה מעל הכנף באזור קדמת הרכב. גרסת הקופרה פורמנטור פלאג אין

היברידית הצפויה להיות משווקת בארץ תהיה גרסת ה –VZ, היא הגרסה הבכירה, עם חבילת עיצוב פרימיום בשם

Copper Touch ופגושים ספורטיביים. בגרסה זו, מגיע הרכב עם חלון פנורמי בגג, חישוקי 19 אינץ', ריפודים שמשלבים

עור ובד, מושבים קדמיים עם זיכרונות להתאמה אישית עבור כל נהג, תאורת אווירה בלדים, מערכת חכמה לזיהוי ופתיחת הרכב,

הנעה וכיבוי ללא מפתח, דלת תא מטען בפתיחה חשמלית ללא מגע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ועוד מסך מגע

בגודל 12 אינץ' עם ממשק מבית פולקסווגן שנתמך במלואו בעברית ותומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד. מבחינת עזרי

בטיחות, פורמנטור פלאג אין מספק חבילה מגוונת של עזרים הכוללת בין השאר מערכת חכמה של בולמים אדפטיביים, מערכת

בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הכוללת התראות על סטיה, מערכת חיישנים לנסיעה לאחור ולחניה, מצלמת

רוורס, מערכת בקרת שיוט, חיישני גשם, שמונה כריות אוויר – ועוד.

קופרה פורמנטור

קופרה פורמנטור פלאג אין מחיר צפוי בישראל

חברת צ'מפיון מוטורס היא היבואנית של רכבי קופרה לישראל, והיא מציעה את קופרה פורמנטור

פלאג אין e-Hybrid VZ במחיר של החל מ – 245,900 ₪.