קניית רכב יד 2 מאדם פרטי

קניית רכב יד שניה

סוחרי רכב המתחפשים למוכרים פרטיים, הבדלים בין מה שנמסר בעל פה לבין מה שכתוב ברישיון הרכב, מסמכים מזויפים על מצב הרכב ועוד ועוד. איך לשרוד מסע לרכישת יד 2 רכב פרטי ולהישאר בחיים – המדריך המלא.

קניית רכב יד שניה דומה לחיזור בין בני זוג: בתחילה אתם מגששים ובודקים את הצד השני, לאחר מכן אתם יוצרים קשר ראשוני ובודקים מעט יותר לעומק את אופיו של בן או בת הזוג ולבסוף הפגישה הגורלית, שם אם יתמזל מזלכם תוכלו לבצע בדיקה מקיפה לבן או בת הזוג, במקרה זה – לרכב.

למרות ההשוואה הרומנטית הזו, כולם יודעים שרכישת רכב משומש במציאות הישראלית של היום מצריכה לפתח אינסטינקט של חוקר. אבל לפני שאתם מתחילים את המסע לקניית רכב יד שניה מומלץ שתבדקו תחילה מה התקציב שאתם מוכנים להוציא?
חשוב לדעת שגם אם את רוצים רק יד 2 רכב פרטי ניתן לוותר על "התענוג" בתחקור המוכר ובדיקת הרכב וליהנות מקניה נוחה ובטוחה מסוכנות הרכב המובילה בישראל 'קפיטל מוטורס', תוכלו לקבל מידע על כך במאמר זה.

קניית רכב יד 2

יתרונות וחסרונות

במאמר זה נתאר את תהליך הרכישה של רכב משומש מאדם פרטי, כלומר – ישירות מבעליו של הרכב ולא מסוחר רכב או מסוכנות רכב. חשוב לדעת שלא רק כך ניתן לבצע עסקת יד 2 רכב פרטי: במדריכים נוספים נדבר על רכישת רכב משומש שהיה בבעלות של בית עסק, רכב משומש שהיה בבעלות חברת ליסינג ורכב חדש (רכב אפס קילומטרים).
בעוד יש יתרונות רבים לרכישת רכב יד שניה מסוכנות רכב – רבים בוחרים לרכוש רכב משומש מאדם פרטי, כאשר הידע והמקצועיות של המוכר אינם מהווים שיקול בבחירת הרכב, הרוכש יכול להתמקח על המחיר ולדרוש הפחתה במחיר לאור תקלות שנמצאו בבדיקות, ואין ספק שבמקרים של רוכש בעל ידע ברכבים ומכונאות, ייתכן שעסקה כזו תעלה יפה.
כשאנחנו בוחרים בתהליך רכישת רכב מסוכנות רכב מקצועית, הרכב מגיע עם אחריות. לעומת זאת, בתהליך הרכישה של רכב יד שניה מאדם פרטי – כל הבדיקות לזיהוי מצב הרכב מכל בחינה מוטלות עלינו, בדיקות שנוותר על ביצוען או תקלות שלא נאתר טרם הרכישה יהיו בדרך כלל באחריותו הבלעדית של הרוכש לאחר העברת בעלות הרכב.

למה לקנות מפרטי?

מי שמחפשים לרכוש אך ורק רכב שהיה בבעלות פרטית, ולא מוכנים לשקול רכישה של רכב שהיה שייך לבית עסק או רכב מליסינג, מתחילים את החיפוש בדרך כלל מאיתור באתרי מכירה של יד 2 רכב פרטי, שם ימצאו מגוון של רכבים מדגמים שונים, במחירים שונים ובצירוף מידע שיווקי התחלתי. את ספר הטיפולים של הרכב, מצב, קוסמטיקה פנימית וחיצונית, ועוד – מוטל על הרוכש לברר.
מקצועני הרכב של קפיטל מוטורס מביאים לפניכם מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן בתהליך של קניית רכב משומש.
נזכיר, כי בקפיטל מוטורס ניתן למצוא היצע נרחב של רכבים ממגוון גדול של דגמים ושנתונים, ביניהם גם מגוון רכבים משומשים שהיו רק בבעלות פרטית (אין בין בעליהם הקודמים בית עסק או חברת ליסינג). כך למשל רכבים שהיו חלק מעסקאות טרייד אין.

EVEASY לימו החדשה
#1 – לא לוותר על בדיקה יסודית של מצב הרכב

סוכנויות רכב מחויבות על פי חוק למסור לקונים פוטנציאליים תיאור מדויק ומלא (ככל שידוע להן כמובן) אודות מצב הרכב. המצב שונה לחלוטין בעת קניית רכב משומש ישירות מבעליו, למרות שיש חובה על פי חוק לנהוג בתום לב ולא להסתיר פרטים רלוונטיים, הנוהג הוא שהקונה הוא האחראי לברר את כל הפרטים החשובים לו, לקחת את הרכב לבדיקה אם הוא מעוניין בכך, ומרגע שהחליט לרכוש לא יוכל עוד לבוא בטענות למוכר. גם סוחרי רכב הפועלים ללא רישיון עלולים להציג את הרכב באור חיובי ומבלי לפרט תקלות וחסרונות הידועים להם היטב. בסוכנות רכב מובילה תדעו הכול על הרכב, כיצד טופל עד כה, אם עבר תאונות, אם יש בו תקלות (אפילו קטנות וחסרות חשיבות לכאורה). עוד חשוב לדעת שכאשר אומרים קניית רכב יד שנייה בהחלט ייתכן שלרכב היו יותר מבעלים קודמים בודד אחד (למרות שאומרים יד 2 רכב פרטי, הכוונה לכל רכב משומש שהיה בבעלות פרטית ולא רק רכבים שהיה להם בעלים קודמים אחד בודד). במקרה של מספר בעלים קודמים, חשוב מאוד לברר אם מי מהם היה בית עסק או חברת ליסינג (בעלות קודמת מסחרית מורידה מערך הרכב).

#2 – בדקו את אפשרויות המימון בקניית רכב יד 2

בעת קניית רכב חדש אין הכרח לשלם את מלוא המחיר בבת אחת ולפני קבלת הרכב, יבואן הרכב מציע לנו מסלולי מימון, לעיתים עד כדי 100% מהמחיר. אבל, גם לשאלה איך משלמים על רכב יד 2 יש מספר תשובות. כאשר קונית מאדם פרטי יש לשלם לו את מלוא המחיר, אנו עצמנו יכולים להיעזר בהלוואה שנוטלים מן הבנק, חברת האשראי או מוסד פיננסי אחר (ישנם מי שמציעים הלוואות יד 2 קניית רכב, המיועדות במיוחד למימון רכישת רכב משומש ישירות מבעליו). סוכנויות רכב מובילות מציעות תנאי מימון אטרקטיביים, ניתן גם לבצע עסקת טרייד אין על הרכב הישן.
בסוכנות הרכב קפיטל מוטורס תמצאו מגוון דגמים מבוקשים, כולל רבים שהינם יד 2 רכב פרטי. ישנם יתרונות משמעותיים לרכישה מסוכנות רכב מובילה (להבדיל מרכישה ישירות מבעלי הרכב או מסוחרי רכב הפועלים ללא רישיון) וביניהם ייעוץ והכוונה מקצועיים, קבלת מידע מלא אודות הרכב, תנאי מימון נוחים, אפשרות לעסקת טרייד אין ועוד.

קניית רכב יד 2
#3 – השלבים מאיתור רכב יד 2 רלוונטי, ועד להחלפת ידיים ברכישה

שלב ראשון בקניית רכב יד שניה: שלב השיחה הטלפונית

זהו שלב הסינון הראשוני והוא נועד בעיקר לבדוק אם מוכר הרכב מאחורי הטלפון הוא באמת המוכר המקורי של הרכב או אולי סוחר מכוניות.
יש לוודא שהבעלים של הרכב יגיע לפגישה ולא מי מטעמו. כעת שאלו את כל השאלות האפשריות שניתן להעלות על הדעת שיתנו לכם את מרב האינפורמציה לגבי הרכב. זכרו, בחרתם יד 2 רכב פרטי, לכן תנאי ראשון הוא שכל בעליו הקודמים של הרכב היו אנשים פרטיים (אין ביניהם בית עסק או חברת ליסינג).

כמה קילומטראז' עבר הרכב?

הממוצע השנתי לרכב עומד על 20 אלף קילומטר. אם ישנה חריגה גדולה מעבר לכך, עליכם להחליט אם זה משתלם לכם ביחס למשתנים אחרים ברכב.

מדוע הוא נמכר?

לעיתים בתשובות המוכר תוכלו לגלות שהסיבות למכירה מצביעות על מצב לא תקין של הרכב. לשאול לא עולה כסף…

כמה בעלים החליפו בעלות על הרכב?

ההנחה היא שככל שמספר הבעלים על הרכב היה גדול יותר כך בלאי הרכב חמור יותר ובהתאם לכך גם מחיר הרכב יורד. זכרו, יד 2 רכב פרטי אינו כל רכב שרוכשים מאדם פרטי אלא רק כזה שאין בין בעליו הקודמים בית עסק

האם לרכב ישנם פגמים חיצוניים או פנימיים?

אם כן, בדקו מה הפגמים, באיזה מצב הם וכמה הדבר אמור להוריד מערך הרכב.

האם הרכב עבר תאונה בעברו?

במידה וכן הדבר משפיע באופן ישיר על ערכו של הרכב.

היכן טופל הרכב?

האם הוא טופל במוסך מורשה עם תיעוד והיסטוריה של הרכב או ללא רישום כלל.

האם יש לו בעיות מכאניות או חשמליות כלשהם?

אם מדובר בבעיות מכאניות רציניות פשוט עברו לרכב הבא ואל תכנסו לבעיות מיותרות.

מה מצב הגלגלים?

גלגלים שחוקים – גם סיכון בטיחותי וגם הוצאה כספית בטסט הבא של הרכב, אם אתם לא מבינים את הסיכון שבדבר, תוכלו לקרוא על זה כאן.

האם הבעלים הקודמים היה אדם פרטי או חברת ליסינג?

סוגי הבעלות על הרכב משפיעים באופן ישיר על ערך הרכב. אל תשלמו בעת קניית רכב יד שניה שהיה בבעלות חברת ליסינג כפי שאמורים לשלם על רכב שהיה בבעלות פרטית, כמה אתם אמורים לשלם בעסקה מסוג יד 2 רכב פרטי? תוכלו למצוא מידע כאן.

האם יש שיעבוד או הגבלה כלשהי על הרכב?

אם כן ייתכן שכדאי לכם לרדת מהעניין.
בוודאי שלא על כל השאלות שתשאלו תקבלו תשובות אמינות, אך זהו שלב סינון ראשוני שלאחריו תקבלו אימות לשאלותיכם בפגישה מול בעל הרכב.

קניית רכב יד 2

שלב שני בקניית רכב יד שניה: שלב הפגישה מול בעל הרכב

מומלץ לעבור כמה פגישות עם בעלי רכבים על מנת לצבור ניסיון. עוד לפני כל הבירורים והשאלות סיקרו את הרכב מבחינה חיצונית ובדקו האם קיימים פגמים חיצוניים שלא דובר עליהם בשיחה הטלפונית. האם הרכב נראה נקי ומטופח או מבולגן ומלוכלך? כל אלו מעידים על אופיו של בעל הרכב ועל תחזוקת הרכב. אהבתם את מה שראיתם? המשיכו לבדיקות הבאות:

בדיקת מכסה מנוע

אתם לא חייבים להיות מכונאים כדי לבדוק את מנוע הרכב. התניעו את הרכב ובחנו את המנוע, מנוע תקין לא אמור להשמיע קולות רועשים. כעת אל תתביישו, התכופפו מתחת למכסה המנוע ובדקו סימנים לנזילות שמן, לא ברצפה אלא על גבי החלק התחתון של הרכב. בחנו את המצבר על מנת לוודא שלא פג תוקפו.
רכב מסוג יד 2 רכב פרטי חונה לא פעם במקום קבוע, כאשר עושים סיבוב ברכב, עצרו לפני שאתם חונים והביטו אל האזור שהרכב בדרך כלל חונה מעליו, אם יש כתמי שמן, סימן שיש נזילה.

אגזוז

במידה וקיימת פליטת עשן סמיך מהאגזוז זה סימן המעיד על בעיה מכנית ברכב.

מערכת חשמלית

בדקו את תפקוד המערכות החשמליות הכוללות את המיזוג, החלונות, מראות צד ואורות.

מסמכי הרכב

עשו השוואה בין מסמכי הרכב ובין פרטי בעל הרכב והשוו ביניהם. יש לבדוק שברישיון הרכב הוא אינו רשום כסוחר רכבים. בדקו האם מספר הבעלים של הרכב תואם למה שדובר בשיחה הטלפונית ואם הרכב אינו שייך לסוכנות רכב כלשהי.

טיפולי רכב

אם טיפול הרכב ותחזוקתו חשובים בעיניכם, יש לברר אם טופל במוסך מורשה או לא. בקשו לבחון את ספר הטיפולים של הרכב, יתכן והייתה בעיה שהצריכה טיפולים חוזרים במוסך.

נסיעת מבחן

אם כל השלבים הקודמים עונים על רצונכם בצעו נסיעת מבחן והרגישו את הרכב בעת הנסיעה, בדקו את איזון ההגה בעת הנהיגה, אם צורת הנהיגה נוחה לכם ואם באופן כללי איכות הנסיעה מספקת אתכם. בעת קניית בסגנון יד 2 רכב פרטי חשוב מאוד לקחת אתכם את בעליו של הרכב לסיבוב הבדיקה, כך שלא תהיינה לו טענות כלפיכם (כאילו הזקתם לרכב בעת שנהגתם בו).

מיני קופר החדשה
שלב שלישי בקניית רכב יד שניה: בדיקת הרכב במוסך מורשה

אם החלטתם שהרכב מוצא חן בעינכם זהו השלב שבו עליכם לבדוק אותו במוסך מורשה.
אינכם מכונאים ואין בידיכם היכולת לגלות בעיות מכאניות שאולי קיימות ברכב. בדיקת הרכב היא לא אפשרות אלא חובה.
שאלו את בוחן הרכב לגבי ליקויים שנמצאו ברכב, לעיתים מדובר בתיקונים קלים בלבד ששווים את תיקונם.
הנוהג המקובל לגבי עלות הבדיקה הוא שבמידה והתגלו בעיות בשלדה, בגיר או במנוע על בעל הרכב לשלם את עלות הבדיקה. סכמו זאת לפני כן.
במידה וכל השלבים עברו בצורה טובה לפי רצונכם, כל שנשאר הוא להעביר את בעלות הרכב בסניף הדואר הקרוב למיקומכם. תתחדשו!
אם ברצונכם לקבל מידע על מימון רכב (כולל יד 2 רכב פרטי), רכישת רכב חדש או משומש בראש שקט ועם אחריות מסוכנות הרכב המובילה בישראל 'קפיטל מוטורס', ניתן להשאיר פרטים ונציג טלפוני יחזור אליכם.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך