אי שם בשנת 2023 פיג'ו חשפה 208 חדשה עם הנעת מיילד היבריד לצד הגרסה החשמלית. כעת השיווק שלה בישראל התחיל באופן רשמי ודאגנו להביא לכם את כל הפרטים על פיג'ו 208 החדשה כולל חוות דעת מקצועית שתעזור לכם בקבלת החלטה במידה ואתם מעוניינים לרכוש אותה.
פיג'ו 208 החדשה
עד עכשיו שווקה בישראל פיג'ו 208 עם מנוע טורבו בנזין קטן בהספק של 130 כוח סוס ויחד עם תיבת הילוכים מעולה צריכת הדלק הייתה נמוכה באופן מפתיע. את אותה פלטפורמה ויחידת הנעה פיג'ו חולקת עם שאר דגמי סטלנטיס הקומפקטיים החל מאופל קורסה ועד לג'יפ אוונג'ר החדש. כעת, לאחר מתיחת פנים עם עיצוב מרענן ותא נוסעים משופר, גם המנוע מקבל תוספת של כוח וצריכת הדלק אפילו נמוכה יותר בזכות מערכת מיקרו היברידית של 48 וולט.
הדגם הפופולארי ביותר
פיג'ו מתמחה בעיקר ברכבי האצ'בק קומפקטיים ומסחריות עירוניות כאשר דגמי ה-200 הם הפופולאריים ביותר בהיצע הדגמים שלה. פיג'ו 208 החדשה החלה את דרכה בשנת 2012 אבל הדגם הראשון מהסדרה הזאת של פיג'ו הייתה ה-205. היא נולדה בשנת 1983 כדי להתחרות בפולקסווגן פולו ופיאט אונו שהיו הפופולאריות ביותר בקטגוריה הזאת באותה תקופה. העיצוב שלה היה נחשב לסופר מודרני בזמנו ורבים חשבו שמדובר בעיצוב של סדנת פינינפארינה האיטלקית. אבל זה לא נכון, העיצוב בוצע על ידי מעצבי הבית של פיג'ו. נוחות הנסיעה בה הייתה מהטובות בהיצע בזכות מערכת מתלים עצמאים שנלקחה מפיג'ו 305. היה לה היצע מנועים רחב מאוד לאורך שנות הייצור שלה וזה כולל מנועים בנפח 1.0 ליטר ומנועים בנפח 1.9 ליטר בנזין עם קרבורטור וכן גם מנועי דיזל. בשנת 1984 יצאה גם פיג'ו 205 GTI עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר. לאורך השנים היא שודרגה מדור לדור וגם השם שלה השתנה מ-205 ל-206, ל-207 ובשנת 2012 ל-208. גם המתחרות העיקריות שלה בקטגוריה שרדו מאז – זה כולל את אופל קורסה וניסאן מיקרה.

עיצוב מלוטש
פיג'ו 208 החדשה מציגה עיצוב מודרני, דינמי ונועז שמתבלט במיוחד בגוון הצהוב-ליים הבוהק. החזית מתאפיינת בגריל גדול ובולט עם סבכת כרום מודרנית ונוכחות של סמל האריה החדש של פיג'ו במרכז. יחידות התאורה הקדמיות צרות וחדות, וכוללות חתימת LED ייחודית בצורת שלושה פסים אנכיים, המזכירים טפרי אריה – אלמנט עיצובי המזוהה עם שפת העיצוב העדכנית של המותג. קווי המתאר זורמים וחדים, עם מכסה מנוע מקומר וכנפיים מודגשות שמעניקים לרכב מראה ספורטיבי ואסרטיבי. החישוקים בעלי עיצוב דינמי תורמים גם הם לאופי הנועז של הרכב. בסך הכול, מדובר בעיצוב שמשדר חדשנות, עוצמה ואופי אורבני עדכני.
לראשונה עם הנעה היברידית
פיג'ו 208 החדשה נמכרת כעת בישראל עם מנוע מיקרו-היברידי. יחידת ההנעה מורכבת מאותו מנוע 1.2 ליטר, טורבו-בנזין בעל 3 צילינדרים המשודך לגיר אוטומטי-רובוטי כפול מצמדים בעל 7 הילוכים. אל מנוע הבנזין הצטרף מנוע חשמלי קטנטן של 48V שמוסיף 15 כוח סוס אל הגלגלים הקדמיים. כך שבסך הכל ההספק המרבי הינו 145 כוח סוס ו-23.4 קג"מ. זה הרבה יותר ממה שמציעה פולקסווגן פולו החדשה. נתונים אלה משפיעים כמובן גם על הביצועים וכעת פיג'ו 208 החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות והמהירות המרבית הינה 204 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 22.2 ק"מ לליטר ברמת גימור Allure (לפי נתוני יצרן).
2 רמות גימור לבחירה
לעומת אחותה, אופל קורסה, שנמכרת רק ברמת גימור ספורטיבית, פיג'ו 208 החדשה מוצעת גם ברמת גימור בסיסית יותר בשם Allure לצד גרסת ה-GT. לרמת גימור זו יש חישוקי גלגלים בקוטר 16 אינץ', מסך מרכזי תומך בקישור אלחוטי למכשירים ניידים בגודל 10 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, מושבי בד בשילוב עור, תאורת LED מלאה, מצלמות חנייה עם פונקציית 'מבט על', ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה וחלונות אחוריים מושחרים. רמת גימור GT מוסיפה על האבזור הבסיסי אבזור ספורטיבי שכולל אופציה לחלון שמש בגג, גג בצביעה שחורה, מושבים והגה ספורטיביים, דוושות אלומיניום, תאורת אווירה בתא הנוסעים וחישוקי גלגלים בקוטר 17 אינץ'.
בטיחות מתקדמת
פיג'ו 208 החדשה מציגה רמת בטיחות גבוהה עם מערך מרשים של מערכות אקטיביות ופסיביות, כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, וזיהוי תמרורים. הרכב מצויד ב-6 כריות אוויר, מערכת ISOFIX לעיגון כיסאות ילדים, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ובלמים מתקדמים מסוג ABS, EBD ו-BAS. בנוסף, קיימות התראות לשטח מת ולחגורות בטיחות, וכן אפשרות לביטול כרית אוויר לנוסע לצורך התקנת מושב תינוק. עם זאת, יש לציין את חסרונן של מערכות כמו בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי. במבחן הריסוק של Euro NCAP קיבלה ה-208 ארבעה כוכבים – תוצאה טובה, אך לא מהגבוהות בקטגוריה. בסך הכול מדובר במכונית שמציעה חבילת בטיחות עשירה ויעילה, אך יש עדיין מקום לשיפור.
חוות דעת פיג'ו 208 החדשה
208 החדשה היא אופציה ראויה בהחלט לרכישה למי שמחפש רכב סופר מיני מודרני, חסכוני ומאובזר. עם עיצוב בולט וביצועים משופרים בזכות מערכת מיקרו-היברידית, היא מציעה שילוב מוצלח בין חוויית נהיגה מהנה ליעילות צריכת דלק. רמות האבזור גבוהות, במיוחד בגרסת ה-GT, ותא הנוסעים מרגיש איכותי ועדכני. גם בתחום הבטיחות היא מציגה רמה גבוהה עם מערכות מתקדמות, אם כי יש מתחרות שמציעות מעט יותר. בהשוואה לרכבים כמו פולקסווגן פולו או אופל קורסה, הפיג'ו 208 מעניקה חוויית נהיגה ספורטיבית יותר ועיצוב מושך יותר, אך כדאי לשקול את הצרכים האישיים מול ההיצע. בשורה התחתונה: כן, בהחלט שווה לשקול אותה – במיוחד אם אתם מחפשים שילוב של סטייל, טכנולוגיה וביצועים בקטגוריית הסופר מיני.