במחשבה ראשונה, לא ברור לנו כל כך בשביל מה פולקסווגן צריכה את פולקסווגן T-cross בהיצע הדגמים שלה. יש להם את פולקסווגן טאיגו בעלת עיצוב ספורטיבי יותר ואת פולקסווגן טי-רוק למי שמעוניין בקרוסאובר מעט גדול יותר. למעשה, אם אתם קוראים את הכתבה הזאת, אנחנו מניחים שאתם מתלבטים בין שלושת הדגמים האלו ומנסים להבין מה יש בפולקסווגן טי-קרוס שאין לאחרות.
לאלו מכם שנכנסו לכאן רק בשביל להבין איזה מדגמי פולקסווגן מתאים לכם יותר, נסביר באופן פשוט שפולקסווגן טי-קרוס היא גרסה מוזלת של שתי האחרות. היא מוצעת גם בגרסה פחות מאובזרת והמנוע שלה קטן יותר. בעצם מדובר בפולקסווגן טאיגו לאנשים שרוצים לחסוך בעלות הרכישה – זה הכול. אבל, שלא תטעו, פולקסווגן טי קרוס הוא רכב מרווח ונוח לנהיגה. הוא גם מציעה מגוון אופציות כמו חבילת עיצוב ספורטיבית, שורת מושבים שנייה שזזה על מסילה קדימה ואחורה ומנוע טורבו חסכוני בעל צריכת דלק ממוצעת של 16.7 ק"מ לליטר. אם אתם מחפשים משהו יוקרתי ומרווח יותר אתם יכולים לבחור בפולקסווגן T-roc המבוססת על פולקסווגן גולף. אם המחיר של פולקסווגן טי-קרוס נראה לכם מוגזם, יש מספר אפשרויות זולות יותר כמו צ'רי טיגו 4 פרו, אופל מוקה ורנו קפצ'ור.
ג'יפון מותאם לנהיגה עירונית
פולקסווגן טי-קרוס מגיעה ב-2 רמות גימור: R-line; Style. אנחנו לקחנו למבחן את רמת הגימור הבכירה R-line אך למען האמת, לנהיגה עירונית, אנחנו ממליצים על רמת הגימור הבסיסית בגלל חישוקי הגלגלים הגדולים ברמת הגימור שאנחנו נהגנו בה. ברמת גימור סטייל תקבלו חישוקי 17 אינץ' שמשפרים את איכות הנסיעה וספיגת השיבושים. ברמת גימור R-Line הנסיעה מרגישה מעט נוקשה יותר. לפולקסווגן טי-קרוס יש הגה קל מאוד שמשפר את הנהיגה בעיר והופך כל תמרון בחניה לקליל ונוח. בתוך העיר, תיבת ה-DSG7 של פולקסווגן טי-רוק פועלת באופן חלק וגם איפה שצריך להקפיץ את הסל"ד הורדת ההילוכים נעשית באופן מידי ובלתי מורגש. יתרון נוסף שתשימו לב אליו בנהיגה בעיר הוא היכולת לעבור ברחובות צרים וסמטאות בזכות המידות הקומפקטיות (אורך: 4.13 מטר, רוחב: 1.77 מטר, בסיס גלגלים: 2.55 מטר). אם כי פולקסווגן טאיגו נוח יותר לחניה.
איכות חומרים ותא נוסעים
איכות החומרים של פולקסווגן טי-קרוס הייתה נמוכה ביחס לדגמי פולקסווגן אחרים. כעת, לאחר מתיחת פנים קלה, הפלסטיק הקשיח על הדשבורד הוחלף בפלסטיק רך ואיכות ההרכבה מרגישה מהודקת יותר. באופן כללי, חלל תא הנוסעים מרגיש איכותי יותר מאשר בדגמים מקבילים כמו סיאט ארונה וסקודה קאמיק. אם אתם מחפשים תא נוסעים יוקרתי יותר ברמת פרמיום תצטרכו לשלם הרבה יותר ולשדרג לאאודי Q2. ברכב שקיבלנו למבחן יש מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' עם שיקוף לטלפון, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע יוקרתית של מותג BEATS. שאר האבזור זהה לרמת הגימור הבסיסית וזה כולל משטח טעינה אלחוטית לטלפון, תאורת אווירה, בורר מצבי נהיגה, הנעה בכפתור, מראה מרכזית מונעת סנוור, לוח מחוונים דיגיטלי ובקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים.
האם פולקסווגן טי קרוס זה רכב אמין?
פולקסווגן, כמותג, מציע ללקוחותיו אך ורק רכבים עמידים מאוד כדי לתת את הביטחון שגם לאחר הרבה שנים של שימוש ומאות אלפי קילומטרים הכל ימשיך לעבוד בצורה תקינה. אבל, ויש אבל גדול, יש כמה דברים שלקוחות המותג מתלוננים לגביו פעם אחר פעם. הראשון הוא החלפת פלאגים באופן תדיר בעיקר בדגמים בעלי מנוע TSI 1.0 כמו זה שיש בפולקסווגן טי-קרוס. דבר נוסף הוא תיבת ההילוכים שאמינותה תלויה בעיקר באופי הנהיגה שלכם. נהגים שמרבים לסחוט את דוושת התאוצה בזינוק מהילוך ראשון מתלוננים על פגיעה מהירה בקלאץ' ולאחר שימוש אינטנסיבי ייתכן שהגיר יהיה זקוק לשיפוץ או החלפה מלאה. מעבר לכך, פולקסווגן טי-קרוס נחשבת למכונית אמינה וזה כולל את המנוע, הטורבו ומערכות האלקטרוניקה של הרכב.
עיצוב ואבזור חיצוני
פולקסווגן טי-קרוס מעוצבת באותו קו כללי המוכר מפולקסווגן. זה אומר שכל קו מתחבר לאיפשהו ואין קימורים מעוגלים ויוצאי דופן. בסך הכל מדובר בעיצוב אלגנטי ובוגר, ההיפך הגמור מיונדאי באיון. האבזור החיצוני של T-Cross כולל תאורת מטריקס LED חכמה, כניסה ללא מפתח, מראות בקיפול חשמלי, עיצוב R-Line ספורטיבי לפגושים וחלונות אחוריים מושחרים.
ג'יפון קטן ונמרץ
פולקסווגן טי-קרוס מבוססת על פולקסווגן פולו ויש לשתיהן מידות דומות ובסיס גלגלים זהה. ההבדל העיקרי הוא הגובה כאשר טי-קרוס גבוהה יותר ב-13 ס"מ מהפולו. זה פוגע מעט באיכות הנהיגה בכביש בינעירוני, בעיקר בכבישים מעוקלים בהם מרגישים שטי-קרוס מוטית מעט יותר כאשר "שוברים את ההגה". חוץ מזה יש לה בידוד רעשים לא רע כאשר במהירויות גבוהות שומעים בעיקר את רעש הצמיגים בגרסה בעלת חישוקי 18 אינץ'. המנוע שלה הינו בנפח 999 סמ"ק והוא בנוי מ-3 צילינדרים וטורבו. הוא מייצר הספק מרבי של 115 כוח סוס ו-20 קג"מ המועברים אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות והמהירות המרבית היא 192 קמ"ש. בנהיגה בכביש מהיר לא מרגישים חסך והמנוע יחד עם הגיר המהיר יודעים לספק את הכוח הדרוש בכל מהירות חוקית וכמעט ואין צורך, אלא אם אתם רוצים לעקוף רכב אחר בעליה, ללחוץ את דוושת התאוצה עד הסוף.
מסקנות
אנחנו ממליצים להימנע מגרסת R-Line של פולקסווגן טי קרוס בגלל שאיכות הנסיעה נפגעת מהגלגלים המוגדלים ובגלל שאין צורך בכך מאחר ומדובר ברכב שאתם אמורים לבחור אם אתם רוצים פולקסווגן טאיגו זולה יותר. המנוע שלה אמין וחסכוני ומאפשר נהיגה נינוחה בעיר ונמרצות בכביש בינעירוני. יש מרווח מעולה ליושבים מלפנים ותא מטען בגודל סביר ביחס לקטגוריה. האבזור שלה מצוין, גם הבטיחותי, והיא זכתה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. אין ספק שמדובר ברכישה חכמה מאוד למי שרוצה רכב איכותי לאורך שנים.