משבר הקורונה: הנחיות משרד התחבורה

משרד התחבורה

משבר הקורונה לא פוסח על אף אחד מאיתנו, אם לא בריאותית, אז כלכלית. אין ספק שעולם הרכב ועולם התעופה נפגעו עמוקות כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה העולמי. אז כיצד נראה עולם הרכב ומה הן הנחיות משרד התחבורה בנושא?

נגיף הקורונה (19-COVID) התפרץ בתחילת שנת 2020 והשאיר פלנטה שלמה בהלם, עומדת דום וממתינה לימים עם בשורות טובות יותר. עולם הרכב, כמו עולם התעופה ורבים אחרים, נפגע כתוצאה מהתפרצות הנגיף, מה שחייב קונצרנים רבים להסתגל למציאות חדשה של מכירת מוצאים דרך האינטרנט. במקרה הזה, רכישת רכב אונליין באינטרנט. במקביל, משרד התחבורה מעביר לנו את ההנחיות הבאות.

 

מה עושים לגבי לימוד נהיגה בימי הקורונה?

בין אם אתם בתחילת לימודי הנהיגה שלכם או לקראת הטסט, אתם תאלצו ללחוץ PAUSE על התהליך. טסטים למכוניות פרטיות מבוטלים עד הודעה חדשה, בעוד שעדיין ניתן לעבור טסטים על רכבי משא כבד, כמו למשל סמי-טריילר, אוטובוסים, טרקטורים וכדומה. מלגזות ורכבי כיבוי אש או אמבולנסים, הם עדיין נכללים תחת קטגוריית החיוניים, ככה שניתן לעבור טסט על אלו גם כן. 

אם עברתם מבחן תיאוריה או בדיקות רפואיות, שהתוקף שלהם או עד התאריך של 15.06.2020, אתם מקבלים הארכה של 3 חודשים בתוקף הממצאים והמסמכים שהמצאתם. לגבי חידוש רישיון רכב, מכוני רישוי הרכב בארץ עובדים רגיל, אך במתכונת בטוחה של צוותים מצומצמים יותר.

 

מה קורה אם פג לי רישיון הרכב בימי קורונה?

ההנחיות של משרד התחבורה לגבי חידוש רישיון הרכב בימי הקורונה הם כדלקמן: אם פג התוקף של רישיון הרכב שלכם בחודש הקרוב, אתם רשאים לקבל הארכה לחודש נוסף. במידה ותוקף רישיון הנהיגה שלכם עומד לפוג בשלושת החודשים הקרובים, אתם תקבלו הארכה של שלושה חודשים נוספים. 

תכננתם לעבור נהיגה מונעת? כנראה שתשמחו לדעת כי נהיגה מונעת מבוטלת עד הודעה חדשה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. הכוונה לכל הקורסים של נהיגה מונעת, לא משנה אילו עבירות תנועה עברתם שהובילו אתכם להישלח לקורס זה.  

 

האם משרד הרישוי עובד?

משרד התחבורה הנחה כי לא תהיה שום קבלת קהל בסניפי משרד הרישוי בארץ עד להודעה חדשה. יחד עם זאת, אתם יכולים להעביר את בקשותיכם לדף האינטרנט של משרד הרישוי, שממשיך לטפל בכל הבקשות, פשוט באופן מקוון. לגבי תחבורה ציבורית, יש לציין כי ההגבלות של משרד התחבורה אינן חד משמעיות כאן. בואו נסביר:

באופן כללי, משרד התחבורה ומשרד הבריאות ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מנסיעות בתחבורה ציבורית, אבל אין ספק שיש כאן בעיה רצינית של חוסר יכולת לאכוף את העניין. בעוד שאנשים אולי ישתמשו ברכביהם עבור נסיעות לא חיוניות, אין ספק שמי שנוסע באוטובוס בימי הקורונה, עושה זאת כי הוא חייב ולא למטרת שעשוע. אם כך, משרד התחבורה אינו מורה על איסור נסיעה בתחבורה ציבורית, אך כן יש בקשה של המדינה ושל משרד הבריאות שלא לנסוע בתחבורה ציבורית שלא לצורך. מעוניינים במידע נסוף לגבי תחבורה ציבורים ועדכונים בתקופת הקורונה? חייגו כעת לטלפון מספר 8787*. בכל מקרה, זכרו כי בסופי השבוע לא תהיה תחבורה ציבורית לחלוטין, והיא גם תיפסק כל ערב ב-20:00.

 

קווי אוטובוס למרכזי תעסוקה בתקופת קורונה

בתקופת הקורונה משרד התחבורה החליט כי קווי האוטובוס למרכזי התעסוקה השונים בארץ יעבדו כרגיל. יחד עם זאת, לא יהיה ניתן לשלם במזומן באף קוו אוטובוס בארץ, כך שיהיה עליכם להצטייד מראש בכרטיסיות, בחופשי חודשי או בפתרון אחר. 

בכל מקרה, זכרו כי עצירות לא חיוניות מבוטלות עד להודעה חדשה. למשל, עצירות אוטובוס במרכזי בילוי מבוטלים לחלוטין. ועוד פרט שחשוב מאוד לדעת – לא תתאפשר נסיעה באוטובוסים לאזרחים השבים מחו"ל. גם לא ברכבת. ההמלצה היא לרכוש כרטיסים מראש במכונות האוטומטיות, וכך למעשה לא לבוא במגע לא חיוני עם אנשים זרים.

 

הגבלות נוספות בעקבות התפרצות נגיף 19-COVID קורונה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הוחלט כי הכשרות נהגים ברכבי חומרים מסוכנים, הן הכשרות שיבוצעו בכיתות מצומצמות בלבד. נוסף על כך, נעצרו עד הודעה חדשה כל הקורסים עבור מנהלים מקצועיים. קורסים בסיסיים לאחראים על בטיחות, הם קורסים אשר יבוצעו בכיתות מצומצמות בלבד (עד 10 אנשים). זאת ועוד, קורסים לריענון ידחו גם הם עד הודעה חדשה. 

מבחינת רשות שדות התעופה, הפעילות בטרמינל 1 עברה לטרמינל 3, שפועל כיום במתכונת שגרתית. מבחינת שדות התעופה ע"ש אילן רמון ואסף רמון, הוא יפעל אך ורק בין 06:00 בבוקר ועד 22:00 בערב. צריכים מידע נוסף לגבי הגבלות משרד התחבורה בתקופת הקורונה? תוכלו לקבל פרטים נוספים במספרים הבאים:

  • 2120* – מידע בכל הנוגע לנתיבי ישראל, כבישים, חסימות של כבישים בעקבות נגיף הקורונה וכדומה
  • 5678* – התקשרו למספר זה עבור מידע בכל הנוגע לרישוי הרכב שלכם, אגרות וטסטים, רישיון הנהיגה שלכם, חידוש רישיון נהיגה, חידוש רישיון רכב ועוד. 
  • 5770* – מידע בכל הנוגע לקווי הרכבות בישראל. צריכים לדעת איזו רכבת מגיעה למקום X? מתי מגיעה רכבת למקום Y? התקשרו למספר זה עבור פרטים בימי הקורונה. 
  • 8787* – מידע בכל הנוגע לתחבורה הציבורית בישראל מאז התפרצות מגפת הקורונה. 

הגבלות תנועה החל מתאריך 19.04.2020 בעקבות קורונה

במוצ"ש ה-18.04.2020 רה"מ נתניהו בישר כי המשק יחזור לפעילות משוערכת של כ-30%. יחד עם זאת, כרגע אנחנו לא צפויים להתמודד עם הגבלות נוספות בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. נכון לתאריך 19.04.2020, התנועה במרחב הציבורי עדיין לא חופשית, אך מאפשרת יותר מאשר בשבועות האחרונים. בכל מקרה, אל תצאו מהבתים שלא לצורך, או למטרת שעשוע. שמרו את זה לשנה הבאה. 

תרגישו טוב, הכי חשוב. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך