קיה

מציג 13 דגמים

סקירה קצרה לקיה

קיה

קיה, המותג הקוריאני נמצא היום תחת בעלותה של יונדאי אשר ממוקם בין חמשת יצרני הרכב הגדולים בעולם. קיה נוסדה בשנת 1944 וזאת הייתה הראשונה לייצר אופניים בקוריאה וכמו כן גם אופנועים ומכוניות בשנות השישים ומנוע בנזין בשנות השבעים המוקדמות. קיה יצרה קשרים עם פיאט, פיג'ו ופורד וקשרים אלו הובילו לייצור הפרייד אשר בין הדגמים המצליחים שלה. בשנות התשעים יצאה קיה עם הספורטאז' החדשה אשר השתתפה במרוץ פריז דקאר אך יש לציין שהיא חוותה פשיטת רגל לקראת סוף שנות התשעים ונרכשה על ידי יונדאי בזמן זה. מאז רכישת יונדאי את קיה, חזרה קיה לפעילות תקינה עם מכוניות מוצלחות כאשר זו קיבלה אמון רב. בשנת 2006 פעל המעצב פיטר שרייר על מנת ליצור דגמי רכבים מרשימים אשר עושים שימוש בעיצוביים מקוריים לקיה. בעשור השני של המאה הנוכחית החלה קיה בחידוש נרחב של כל דגמיה וכמו כן גם בייצור דגמי רכבים חדשים. היום ההיצע של קיה כולל מכוניות נוסעים מכל הסוגים והיא למעשה היחידה שפונה לכל התחומים של ממש והיחידה שאיננה מחזיקה במותג יוקרה. קיה מיובאת לישראל החל משנת 1993 עם הספורטאז' אשר  הצליח בישראל אך הדגמים האחרים שיובאו באותו הזמן הצליחו פחות. בשנת 2015 קיה הפכה למותג הנמכר בישראל בזכות הפיקאנטו והספורטאז'. כיום מיובאת קיה לישראל על ידי טלקאר.

קיה ספורטאז'

הדור הרביעי של הקיה ספורטאז' נחשף בשנת 2015 כאשר זה מחליף את הדור היוצא אחרי לא יותר מחמש שנות שרות. הדור החדש של הספורטאז' מבוסס על רצפה חדשה עם בסיס גלגלים ומרכב ארוכים יותר. הרכב החדש גבוה וגם כבד יותר מהדור היוצא. בתחילת שנת 2016 הושק הדור הרביעי בישראל כאשר זה הציע שלוש יחידות הנעה לבחירת הרוכשים אשר יכלו לבחור בין מנוע בנפח של 1.6 ליטר בנזין עם הספק של 132 כ"ס, מנוע בנפח של 2.0 ליטר בנזין 154 כ"ס ומנוע 1.6 ליטר טורבו עם הספק של כ- 177 כ"ס. שני המנועים הראשונים שהוצגו אפשרו בחירה בהנעה כפולה וכמו כן מפרט הבטיחות של הרכב כלל מערכות מתקדמות הכוללות מערכת לתיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית. החל משנת 2019 ניתן להשיג בישראל את הספורטאז' המחודשת.

קיה פיקנטו

בשנת 2017 הוצג הדור השלישי של הקיה פיקנטו וזאת לאחר שהדור היוצא זכה להצלחה כבירה בארץ ישראל. על פי פרסומיה של קיה, מדובר ברכב חדש לחלוטין אך יש לציין שהרכב דומה במידותיו לדגם היוצא. תא המטען של הדגם החדש גדול יותר מבעבר וזה מציעה את אותם יחידות ההנעה כאשר ניתן לבחור בין מנועים בנפח של 1.0 ליטר ו1.2 ליטר אטמוספריים עם אותן תיבות הילוכים כמו בעבר אשר מאפשרות בחירה בין ידנית לאטמוספרית (5 ו-4 הילוכים). כמו כן מחוץ לישראל ניתן להשיג את הרכב גם בגרסת מנוע טורבו בעל נפח של 1.0 ליטר עם תיבה ידנית. בין היתרונות הגדולים של הרכב החדש ניתן למצוא את  מערכות הבטיחות האקטיביות המגיעות עם הרכב גם בגרסת הבסיס שלו. אך חסרונותיו בולטים בעיקר בצריכת הדלק וכמו כן בנוחות הנסיעה בעיר.  

מאמרים על דגמי קיה