מזראטי

מציג 5 דגמים

סקירה קצרה למזראטי

מזראטי

מזארטי נחשב ליצרן רכבי יוקרה איטלקי אשר היצע הדגמים שלא איננו גדול אך הוא מתמקד בהגשת היצע ייחודי של דגמי פאר בעלי מאפיינים ספורטיביים. מקור החברה הינו אי שם בשנת 1914 כאשר יוסדה על ידי חמישה אחים למשפחת מזארטי. לא זמן רב מאז הקמתה, כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת זכו דגמי מזארטי במרוצים כאשר זו ייצרה מנועים בעלי ארבעה עד 16 צילינדרים. בשנות החמישים מזארטי לקחה חלק במרוצי פורמולה 1 וזכתה בתארים עד לשנות השישים כאשר פרשה מהמרוצים. בשנת 1963 הציגה חברת מזארטי מכונית פאר בעלת נופך ספורטיבי עם ארבעה דלתות ובשנת 1967 הציגה את גיבלי. הבעלות על החברה עברה בהמשך לסיטרואן ואז עברה הבעלות לדה-תומאסו וב-1993 נקנתה על ידי פיאט שמחזיקה בבעלות שלה עד היום במסגרת פיאט קרייזלר אוטומוביל.

מזארטי פעלה כחטיבת הלוקסוס של פרארי במהלך השנים וגם תחת אלפא רומיאו כאשר תמיד פעולתה הייתה במסגרת פיאט.

היום מזארטי מייצרת עדיין את מכונית אווטרופורטה כאשר היום הינה מיוצר בדורה השישי לגרסה המוכרת משנות השישי. בנוסף מציעה מזארטי את הגיבלי, לבנטה ועוד. היבואנית של מזארטי לישראל בשנים האחרונות הינה אוטו איטליה.  

מזארטי גיבלי

בשנת 2013 הוצגה המזארטי גיבלי החדשה כאשר זו היא המכונית הזולה והקטנה ביותר שניתן להשיג מהיצרנית. המזארטי גיבלי פונה לקהל רחב יותר מבעבר ועדיין היא שומרת על החוויה הייחודית שבנסיעה במכונית מבית היצרנית. כמו כן העיצוב של המכונית שומר על המראה של המותג, ספורט אלגנט. אורכה של הגיבלי מתקרב ל-5 מטר ובסיס הגלגלים כמעט 3 מטר. הגרסה הבסיסית של המזארטי גיבלי מצוידת במנוע V6 טורבו בעל נפח של 3.0 ליטר עם הספק של 330 כ"ס. הגיבלי S משתמשת במנוע V6 כפול מגדשים גם כן בעל נפח של 3.0 ליטר אך עם הספק של 410 כ"ס ומאפשרת בחירה בהנעה כפולה. כמו כן על פי היצרן, שני המנועים המוצעים לדגם פותחו בעזרת פרארי ולכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.  

מזראטי קוואטרופורטה

כאמור, מזארטי קוואסטרופורטה החלה את דרכה עוד בשנת 1964 ובזמן זה היא שילבה באופייה מכונית ספורט ביחד עם פאר. הדור השישי של המזארטי קוואסטופורטה הוצג בשנת 2012 אשר ממשיך את דרכן של מכוניות סדאן יוקרתיות וזריזות מבית היצרן. פירוש השם של הדגם בתרגום חופשי הינו ארבע דלתות וכאמור, זהו הרכב הראשון של החברה שהינו בעל 4 דלתות מבית מזארטי. הדור השישי של הדגם קל יותר מהדגם היוצא אך הוא גם יותר גדול ממדים. למעשה, שוקל הרכב פחות משתי טון. הגרסה הבסיסית של הרכב מונעת על ידי אחד משני מנועים לבחירה כאשר שניהם V6 בעלי נפח של 3.0 ליטר אך האחד פועל באמצעות בנזין בעלי שני מגדשי טורבו עם הספק של 410 כ"ס והשני פועל על סולר עם מגדש טורבו אחד והספק של 275 כ"ס. הגרסה המתקדמת של הדגם GTS מונעת על ידי מנוע V8 עם שני מגדשים בעל נפח של 3.8 ליטר המספק הספק של כ- 530 כ"ס אשר על פי היצרנית פותח בשיתוף פעולה עם פרארי. את כל הגרסאות של הרכב ניתן להשיג גם עם הנעה כפולה.    

מאמרים על דגמי מזראטי