מזראטי קוואטרופורטה
ללא ספק, זה הטוב ביותר שאיטליה מסוגלת להציע לנו. מזראטי קוואטרופורטה (Quattroporte, בעברית: ארבע דלתות) הוא זן מיוחד של סדאן יוקרתית. עם יכולות בלתי מבוטלות מתחת למכסה המנוע, מעבר לחוויית יוקרה מקבלים כאן גם נהיגה ספורטיבית למדי.
רקע והתפתחות
נכון, במבט ראשון, זה לא מפתיע שהרכב הזה עונד תג מחיר לא נמוך. הגודל, המנוע והמחיר מציבים אותה כמכונית יוקרה לכל דבר ועניין, מה שהופך אותה למתחרה לגיטימית לאודי A8 ולרכב מרצדס S קלאס. אז מה הופך את
המזראטי הזאת למכונית כה ייחודית בסגמנט שלה? הקוואטרופורטה היא
מכונית ספורט, בואו נקרא לה מכונית עם נשמה. זה בא לידי ביטוי בעיצוב הפנים, המזכיר את מכוניות העבר שטופות חיפויי עץ – אבל זה מתבטא בעיקר בספורטיביות על הכביש. יחד עם ההתנהגות הפרועה של הרכב, המזראטי לא מעודנת כמו מתחרותיה הגרמניות. הסירה האיטלקית הזו מבהירה לנהגים המיומנים שמכונית יוקרה ספורטיבית וקלילה, חזקה וחסרת עכבות יכולה ללכת יד ביד עם אלגנטיות וסטייל.
עיצוב, בטיחות ונוכחות
מזראטי קוואטרופורטה מצוידת ב-8 כריות אוויר. בנוסף לכך, יש לכם כאן מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכות סיוע אלקטרוניות נוספות. המכונית לא נבחנה בפומבי על ידי איגוד EuroNCAP. מבחינת עיצוב, לטעמנו האישי זה המיטב שאיטליה יכולה להציע. העיצוב שרירי ואלגנטי, כמו גם מודרני ורוכש כבוד למסורת האיטלקית המוטורית ושל חברת מזראטי. רואים שמדובר ברכב יוקרה כבר במבט ראשון.
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס מונעת על ידי 2 מנועים - שניהם V6 בנפח 3.0 ליטר - אך אחד מבוסס בנזין, בעל שני מגדשים של טורבו ומפיק 410 כוחות סוס. זאת, בעוד שהשני מבוסס דיזל, בעל מדחס טורבו ומפיק 275 כוחות סוס. גרסת הפרמיום (גרסת הקצה) - ה-GTS מונעת על ידי מנוע 8 צילינדר V8 מוגדש בנפח 3.8 ליטר (530 כ"ס).
אבזור ונוחות
אין כאן נוחות נוקשה של רכב ספורט, להיפך, יש כאן נוחות של רכב יוקרה לכל דבר. ביחד עם ביצועים של מאות סוסים מתחת למכסה המנוע, המזראטי הזאת הופכת להיות אחד מהרכבים הנחשקים ביותר בקטגוריית היוקרה והביצועים. בשורה התחתונה, מדובר ברכב שלא רק מסוגל להאיץ בזריזות מטריפת חושים, אלא גם מציע את כל הסטייל והאלגנטיות שרכב יוקרה אמור להציע.