חשיפה רשמית: לנצ'יה אפסילון החדשה

יותר מ – 12 שנים מאז לנצ'יה השיקה בשנת 2011 את הדור השלישי של אפסילון, הסופר מיני האיטלקית, היא חושפת את לנצ'יה אפסילון החדשה, מהדור הרביעי, והחשמלית הראשונה מבית היצרן. אפסילון החדשה מיועדת לכבוש מחדש את השוק האירופאי, ולנו נותר לקוות שישראל נכללת ברשימת המדינות אליהן יגיע המודל החדש והמסקרן. הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס כאן – עם המחירים, הדגמים הנוספים שבדרך, וכמובן – כל הפרטים שאנחנו כבר יודעים על לנצ'יה אפסילון 2024.

הדור הרביעי של לנצ'יה אפסילון הוא ללא ספק הניסיון של לנצ'יה, כחברת בת של סטלנטיס, לחזור ולכבוש את נתח השוק שלה באירופה

הירידה והעליה של לנצ'יה

הרכב הראשון של לנצ'יה הוצג באיטליה בשנת 1908, וכבר אז, דגמי החברה היו דגמים בעלי ביצועים יוצאי דופן, מראה ספורטיבי ותכנון הנדסי מתקדם לזמנם. בשנת 1969 נמכרה לנצ'יה לחברת פיאט והפכה ליצרנית רכבי הפרימיום של חברת האם, כאשר הדגמים החדשים שפותחו עשו שימוש ברכיבים של פיאט.
את סוף המילניום הקודם סיימה לנצ'יה בקול תרועה, עם מכירת מאות אלפי רכבים בכל שנה. בשנת 2023, לנצ'יה מכרה רק את האפסילון מאותו הדור הנמכר מזה כמעט 13 שנים, ורק באיטליה.
בינואר 2021 הצטרפה לנצ'יה לתאגיד הרכב הרב לאומי סטלנטיס, אליו שייכים גם פיאט, ג'יפ, סיטרואן, קרייזלר, פיג'ו, ועוד יצרניות אירופאיות רבות, כמו גם דודג', קרייזלר, ואמריקניות נוספות.
הדור הרביעי של לנצ'יה אפסילון הוא ללא ספק הניסיון של לנצ'יה, כחברת בת של סטלנטיס, לחזור ולכבוש את נתח השוק שלה באירופה.

הסופר מיני החריפה החדשה של לנצ'יה בהחלט משדרת אדרנלין

אפסילון – חשיבה חדשה ועיצוב מרשים

לנצ'יה אפסילון היא מכונית סופר מיני שהושקה לראשונה בשנת 1995, אז היא חלקה מכלולים עם פיאט פונטו. גם בדור השני חלקה אפסילון מכלולים מבית פיאט פונטו ופיאט גרנדה פונטו, אולם בדור השלישי היא התבססה על הפלטפורמה של פיאט 500 ופיאט פנדה. בדגם הנוכחי, היא בנויה מעל פלטפורמת CMP מבית סטלנטיס, אותה פלטפורמה פופולארית שאנחנו רואים גם בדגמים כמו פיג'ו 2008, אופל קורסה ואופל מוקה, אלפא רומיאו מילאנו וג'יפ אוונג'ר.
הדור הרביעי של אפסילון הוא גדול מהדור היוצא: עם אורך של 4.08 מ', רוחב של 1.76 מ' וגובה של 1.44 מ'. אין נתונים על בסיס הגלגלים אולם מכיוון שהפלטפורמה מוכרת לנו מדגמים נוספים מבית סטלנטיס נעריך כי מדובר בבסיס גלגלים של כ – 2.5 מ'.
העיצוב החיצוני של לנצ'יה אפסילון החדשה הוא רענן ושונה מעיצוב הדור היוצא: עם קווים חדים וספורטיביים, אבל מבלי להישען על עיצובים קודמים או להשתמש באלמנטים במראה הרטרו – הסופר מיני החריפה החדשה של לנצ'יה בהחלט משדרת אדרנלין.

אין ספק שבלנצ'יה ניכרת חשיבה מדוקדקת גם בנוגע למרחב הנוסעים, נוחות הנהיגה והנסיעה

המרחב הפנימי של לנצ'יה אפסילון

אפסילון מציעה עיצוב פנימי נוח עם דגש על סביבת נהג אינטואיטיבית וידידותית, כמו גם נוחות מרבית בתכנון מאפייני המרחב הפנימי, כולל תאורת אווירה, וכמובן עם קישוריות מובנה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
אין ספק שבלנצ'יה ניכרת חשיבה מדוקדקת גם בנוגע למרחב הנוסעים, נוחות הנהיגה והנסיעה, והתפעול הידידותי של מערכות הרכב – תהליך שאותותיו ניכרים גם בעיצוב המרחב הפנימי של אפסילון כמו גם באפשרויות ההתאמה האישית של סביבת הנהג, האבזור ורמות הגימור. השימוש בפלטפורמה החדשה עבור הדגם מאפשר את המרחב הפנימי הנדרש על מנת להוסיף מערכת מולטימדיה עם צמד מסכים גדול, ידידותי ויעיל. אם כן, מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע מפוצל, עם שני מסכים צמודים בגודל 10.25 אינץ' כל אחד – כשאחד משמש ללוח המחוונים והשני למערך המולטימדיה. בין כיסא הנהג לנוסע שלידו תמצאו מעין שולחן עגול ומעוצב, המשמש גם כמשטח טעינה אלחוטי. המושבים הקדמיים הם חשמליים, עם פונקציות אוורור, חימום ועיסוי, וריפוד קטיפה רך.

מנוע וביצועים

לנצ'יה אפסילון החדשה מגיעה עם מנוע בהספק 156 כ"ס ו – 26.5 קג"מ, בהנעה קדמית בלבד, שיאפשר האצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות. הסוללה בקיבולת 51 קוט"ש בפועל (לפי נתוני היצרן: 54 קוט"ש) תאפשר טווח נסיעה מרבי של 403 ק"מ (לפי נתוני היצרן), עם קצב טעינה של עד 11 קילוואט בעמדות טעינה ביתיות ועד 100 קילוואט בעמדות טעינה מהירה.

ניתן להניח כי הרכבים שייוצרו לאחר מהדורת ההשקה יימכרו במחיר ידידותי יותר

השיווק של לנצ'יה אפסילון החדשה – רק באיטליה

לנצ'יה הודיעה כי הגרסה הראשונה של אפסילון, שמכונה Cassina (על שם חברה קלאסית לעיצוב רהיטים באיטליה, שגם עיצבה את מושבי הדור הנוכחי של אפסילון) תיוצר במהדורה מוגבלת של 1906 יחידות בלבד (על פי שנת ההקמה של לנצ'יה), ותימכר באיטליה בלבד. המחיר עבור האפסילון החדשה במהדורה המוגבלת נקבע על כ – 39,500 יורו (השווים כ – 200,000 ₪) – מחיר בהחלט לא זול ביחס לסגמנט. ניתן להניח כי הרכבים שייוצרו לאחר מהדורת ההשקה יימכרו במחיר ידידותי יותר. בלנצ'יה כבר הודיעו כי עד שנת 2026 תוצג לנצ'יה אפסילון החדשה גם בגרסת מנוע בעירה פנימית וכמו כן הודיעו שעל פס הייצור נמצאים שלושה דגמים חדשים נוספים שיושקו בשנים הקרובות: דור חדש לדגם האל מותי מבית לנצ'יה, הוא הגאמה, דגם רכב פנאי שטח קומפקטי חשמלי שאמור להיות מוצג בשנת 2026, ועוד דגם אחד מסתורי שיוצג רק בשנת 2028.

אפסילון מהדור הרביעי תיוצר במהדורה הראשונה שלה במספר רכבים מוגבל

האם אפסילון בדרך לישראל?

כאמור, אפסילון מהדור הרביעי תיוצר במהדורה הראשונה שלה במספר רכבים מוגבל (1906 בדיוק, לפי שנת ההקמה של מפעל לנצ'יה ההיסטורי) ותימכר באיטליה בלבד. אם כן, נראה שבישראל, כמו גם בשאר מדינות אירופה, נצטרך להיאזר בסבלנות בטרם תגיע אלינו הלנצ'יה החדשה.
אם אתם מחפשים את הרכב הבא שלכם, בין אם משפחתית קומפקטית או בין אם רכב חשמלי בעל ביצועים ספורטיביים וסביבת נהג חכמה, חשוב שתדעו כי צוות המקצוענים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, ישמח ללוות אתכם בדרך לרכב הבא שלכם, עם ליווי בתהליך הבחירה מקטלוג מגוון ועשיר של רכבים, טרייד אין על הרכב הישן והצעות מימון מהגופים הפיננסיים הגדולים בישראל. פנו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך