מימון לרכב בתנאים הטובים ביותר: טיפ אחד שיחסוך לך הון

כמה ריבית לוקחים על מימון לרכב

המסע לרכישת רכב חדש יכול להתחיל בהגדרת התקציב או בבחירת רכב. בתור מישהו שיש לו כסף נזיל לקניית רכב, אתה יכול לבחור את הרכב לפי סכום הכסף שברשותך. אם אין לך את הכסף, אתה צריך לדעת קודם כמה כסף יהיה לך ורק אז תוכל לבחור רכב. בשורות הבאות תבין למה אתה צריך מימון לרכב ואיך תוכל להשיג את העסקה בתנאים הטובים ביותר.

מימון לרכב: רק ככה זה עובד

רוב הרכבים החדשים שעולים על הכבישים בארץ הם בתצורת קרוסאובר ו-SUV. המחיר הממוצע לדגמים אלה הוא 180,000 ₪. זה סכום הרבה יותר גבוה מרוב רכבי היד שניה. לכן אין לאף אחד אפשרות לשדרג לרכב חדש בלי מימון לרכב. גם לא אחרי הוספה של כמה אלפי שקלים בודדים שניתן לשלוף מחשבון העו"ש (הבנק). האופציה שעומדת לרשותך היא לבקש מימון לרכב על הסכום שעליך להוסיף כדי לשדרג לרכב שאתה באמת רוצה. את הכסף שתקבל בהלוואה תחזיר בכל חודש. דומה לקניית טלפון סלולארי או מקרר בפריסה לתשלומים. גם במקרה של מימון לרכב אתה מחליט מה הסכום שאותו תוכל לשלם בכל חודש ולפי זה תיקבע תקופת ההחזר.

 

למה הרכבים כל כך יקרים?

הרכבים החדשים יקרים בהרבה מרכבים מאותו סגמנט שנמכרו בישראל לפני כ-5 שנים בגלל 3 סיבות עיקריות:

1. אספקה

בכל שנה, בגלל אינפלציה עולמית והאינפלציה בישראל, רכבים מתייקרים ב-2-4%. אבל, בשנת 2020 היה גל התייקרות משמעותי יותר, בכל העולם, בעקבות פגיעה בשרשרת האספקה העולמית. זה קרה כמובן בגלל מגפת הקורונה שאילצה סגירה של מפעלים רבים כולל מפעלים המייצרים חלקי רכב, שבבים למערכות הבטיחות ואת המפעלים של יצרני הרכב עצמם. ובין אם אתה מסכים עם זה או לא, החוק החשוב ביותר בכלכלה הוא שאם ההיצע קטן מהביקוש – זה הזמן של המחירים לעלות. לכן עד היום אנחנו משלמים על המחסור שהיה אז.

 

2. טכנולוגיה

רכבים חדשים מכילים הרבה יותר טכנולוגיה ממה שהיה בעבר. לדוגמה: רק ב-2015 התחיל השימוש הרשמי במערכת בלימת חירום אוטונומית למניעת תאונות (AEB). היום, לא רק שהמערכת הזאת היא בגדר חובה בכל רכב חדש, התווספו לה מערכות אוטונומיות נוספות כמו בקרת שיוט אדפטיבית (אשר מאפשרת נהיגה בכביש מהיר בצורה אוטונומית לחלוטין לא התערבות הנהג). מערכות אלה כמובן מייקרות את מחירי הרכבים החדשים.

 

3. רמת חיים

גם אנחנו שדרגנו את הדרישות שלנו. אפשר לראות איך בשנים האחרונות קטגוריית רכבי מיני ורכבים קומפקטיים נעלמה כמעט לחלוטין מהשוק הישראלי. זה קורה בגלל שישראלים רבים מעדיפים רכבי פנאי-שטח ו-SUV גדולים ויקרים יותר.

מחיר טויוטה קורולה סדאן (GLI) בשנת 2022 מחיר טויוטה קורולה קרוס (ACTIVE) בשנת 2024
134,900 ₪ 174,990 ₪

מימון לרכב

איפה כדאי לקחת הלוואה לרכב?

כפי שהבנת, אתה לא היחיד שצריך מימון לרכב כדי לשדרג. קנייה של רכב חדש מצריכה יותר כסף מבעבר והאמת היא שמחצית מהרכבים החדשים בישראל נרכשו בעזרת הלוואה או מימון לרכב. המקום הכי נכון, לכאורה, לגשת אליו לקבלת הצעת מימון הוא הבנק שלך. למה לכאורה? בגלל שיחד עם היתרונות של הבנק יש גם כמה חסרונות שחשוב להכיר.

חסרונות הלוואה לרכב מהבנק:

– קבלת הלוואה מהבנק כרוכה בהליך בירוקרטי מורכב הכולל איסוף מסמכים, חתימה על טפסים והמתנה לאישור.
– לעתים הבנק ידרוש ביטחונות להלוואה, כמו שעבוד נכס או ערבים.
– לקיחת הלוואה מהבנק תפגע במסגרת האשראי שלך, מה שעלול להקשות על קבלת אשראי נוסף בעתיד.
בגלל חסרונות אלה, רכישת רכב בעזרת הלוואה חוץ בנקאית (מחברת מימון) גדלה ל-37% מסך עסקאות המימון בשנת 2023.
כמו כן, אם אתה מוגבל בחשבון הבנק שלך בגלל בעיות תשלומים שונות, אם אתה רשום בחדלות פירעון או הבנק דורש ביטחונות שאתה לא יכול לספק – האפשרות היחידה שלך לשדרג את הרכב היא בעזרת מימון חוץ בנקאי.

לקבלת הצעה

מימון לרכב
האפשרות היחידה שלך לשדרג את הרכב היא בעזרת מימון חוץ בנקאי.

כמה ריבית לוקחים על מימון לרכב?

כמו בכל תחום, כדי לקבל ריבית טובה יותר אתה תצטרך להתמקח. אבל לא רק. יש דרכים נוספות לקבל ריבית טובה יותר כשהמרכזית שבהן היא להוריד את סכום המימון למינימום האפשרי. יש לך 3 דרכים לעשות את זה:

להביא כסף מהבית

פשוט להשתמש בכסף שחסכת ולשלם אותו כמקדמה על עסקת המימון. זה יפחית לך את הריבית עבור מימון לרכב.

עסקת טרייד-אין

תביא את הרכב הישן שלך לסוכנות אשר מאפשרת עסקאות טרייד-אין ותחליף אותו לרכב חדש. ככה הרכב הישן יהווה את המקדמה ויפחית משמעותית את סכום המימון.

עסקת בלון

סוכנויות רכב מציעות גם את השיטה האמריקאית למימון רכב חדש. זה זהה כמעט לחלוטין לעסקת ליסינג פרטי מלבד העובדה שהרכב רשום על שמך ברישיון והעלות החודשית תמיד נמוכה יותר. בעסקת בלון לא תשלם מקדמה אבל תהיה שארית בסוף התקופה.

ריבית ממוצעת סוג מימון
4.50% הלוואה בנקאית
6.00% הלוואה חוץ בנקאית
6.00% ליסינג מימוני
7.00% ליסינג תפעולי

(*הטבלה מתייחסת ללקוחות בעלי חשבון בנק תקין ובעלי 2 משכורות. *האחוזים לא כוללים ריבית פריים.)

הלוואת בלון תתאים אם אין לך כסף לתשלום המקדמה ובמקרה שאין לך רכב ישן לביצוע עסקת טרייד-אין. אם אתה שואל את עצמך איך תשלם את השארית בסוף התקופה, התשובה הפשוטה היא שאתה לא צריך. בסוף התקופה אתה תחזור לסוכנות עם הרכב שרכשת ותחליף אותו שוב ברכב חדש. 66% מהישראלים מחליפים את הרכב כל 3 שנים.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה
66% מהישראלים מחליפים את הרכב כל 3 שנים

מה מציעות חברות מימון לרכב?

לפני שתיגש לקבלת הצעה מחברות מימון לרכב, אתה יכול לחסוך זמן ולבדוק אם אתה זכאי לעסקת מימון לרכב דרך האינטרנט. זה לא עולה כסף ותקבל תשובה תוך כמה דקות. כמו כן, אתה יכול לבדוק כמה שווה הרכב שלך בעסקת טרייד-אין לפי מספר רישוי. אין סיבה שתתפשר על רכב יד שנייה. ברכישת רכב חדש אתה דואג לבטיחות הילדים שלך, אתה מחליף את ההוצאות במוסך על נוחות ואיכות חיים ואתה מקדים את המאוחר ודואג להתחדש ברכב חדש כל 2-3 שנים במקום לחכות שיהיה קשה למכור את הרכב הישן.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך