לנצ'יה אפסילון החדשה נחשפה בתמונות לפני ההשקה

לנצ'יה

בינואר השנה (2024) נחשפה בתמונות חטופות הגרסה המחודשת של לנצ'יה אפסילון, הסופר מיני שחולק פלטפורמה עם פיאט 500 והיה לרכב הנמכר ביותר באיטליה בעשור הקודם. הייצור של לנצ'יה אפסילון הופסק בשנת 2011 – והנה כעת היא חוזרת. בשלב זה לא ברור מתי תושק, כיצד תשווק ולאילו מדינות היא תגיעה – כל מה שאנחנו יודעים על הגרסה שזה אך נחשפה בצילומים בלבד של לנצ'יה אפסילון – לפניכם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lancia (@lancia_official)

נעים להכיר, לנצ'יה אפסילון

לנצ'יה (Lancia) היא יצרנית רכבים איטלקית הפועלת מאז 1906. אולם מאז שנות השבעים של המאה הקודמת, היא למעשה חטיבה נפרדת השייכת לתאגיד פיאט. רכבי לנצ'יה, הרכבים הספורטיביים של פיאט, מחזיקים ב – 11 ניצחונות באליפות העולם בראלי, המאורגנת על ידי הפדרציה הבין לאומית לרכב. זהו שיא שאין עוד יצרנית רכב המתחרה בו. לפני כעשור הודיע מנכ"ל פיאט כי אין בכוונתו להמשיך ולשווק את רכבי לנצ'יה מחוץ לאיטליה.
בישראל אפשר למצוא מעט רכבי לנצ'יה, ובפרט בעיקר לנצ'יה דלתא ולנצ'יה אפסילון ששווקו לתקופות קצרות ובמחירים יחסית גבוהים לקטגוריה בארץ. לנצ'יה אפסילון שווקה גם כקרייזלר אפסילון.
לנצ'יה אפסילון הושקה בעולם בשנת 2003 (בגרסת המיני שלה – למעשה הדגם הושק לראשונה בשנת 1995 אולם אז הוא הגיע בגרסה גדולה ויוקרתית יותר ל – 10Y, שאנחנו מכירים גם תחת שם המותג אוטוביאנקי), והגיעה לישראל בשנת 2011. הדור השלישי של לנצ'יה אפסילון הושק בשנת 2021.
מדובר במכונית מיני מעוצבת שחולקת, כאמור, את פלטפורמת CMP עם פיאט 500 הזעירה (כמו גם עם אופל מוקה ו-ווקסהול קורסה) אולם מציגה ממדים מעט יותר גדולים ביחס לאחיותיה לקטגוריה. בניגוד לפיאט 500, לנצ'יה אפסילון מגיעה גם בתצורה של 5 דלתות. האפסילון שווקה בישראל עם מנוע 1.2 ליטרים ו – 69 כ"ס וגיר הילוכים ידני, או בגרסה בכירה יותר עם מנוע טווין אייר של שני צילינדרים בלבד עם מגדש טורבו, המספק 85 כ"ס עם תיבת הילוכים רובוטית. בשורה התחתונה מדובר ללא ספק במכונית קטנה ועירונית, שמציעה איכות נסיעה מצוינת בתוך העיר אבל כמו אחיותיה לקטגוריה גם היא פחות "מספקת את הסחורה" כאשר מדובר בנסיעות ארוכות, במהירויות גבוהות או בנסיעות בין עירוניות בכבישים פתוחים.

לנצ'יה אפסילון
לנצ'יה אפסילון הנוכחית (2021)

מה אנחנו כבר יודעים על לנצ'יה אפסילון החדשה?

האפסילון החדשה נחשפה לזמן קצר בצילומי טלוויזיה, כך שאפשר היה לראות רכב מיני מעוצב בפרופורציות דומות לפיג'ו 208 – שגם הוא משתמש בפלטפורמת CMP. בצילום לכיוון חלקה האחורי של המיני החדשה, ניכר העיצוב הנוסטלגי של סט הפנסים האחוריים המעוגלים, המזכירים את עיצוב הפנסים של לנצ'יה סטרטוס הקלאסית משנות ה – 70 שהותירה אבק למתחריה בתחרות הראלי העולמית. עם זאת, לנצ'יה סטרטוס בהחלט לא הייתה מכונית סופר מיני, כך שקווי הדמיון בין שני הדגמים מסתכמים בעיצוב הפנסים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lancia (@lancia_official)


עוד ניתן היה לראות כי העיצוב החיצוני של אפסילון כולל מעין הסוואה ויזואלית של ידיות הפתיחה האחוריות, שכן רק שתי אלה מגיעות עם ידיות נסתרות. אפשר להניח שהסיבה לבחירה היא הניסיון לשמר קו עיצובי שמתאים לרכב סופר מיני עם שלוש דלתות (כמו זה של פיאט 500) – לצד שימושיות נוחה יותר עם רכב 5 דלתות המספק מרווח פנימי לא רע. הגריל האחורי מודגש, וקימורי הגג מזכירים גם הם את הפיג'ו 208 החולקת, כאמור, מרכב עם האפסילון.
צילומים חטופים יותר של חלקה הקדמי מציגים תאורת יום קדמית משולשת המכונה בפי המעצבים של לנצ'יה "צ'אליס". מעל מכסה המנוע מופיע, מואר באורות לד, לוגו החברה.

לנצ'יה אפסילון 2024
ניכר העיצוב הנוסטלגי של סט הפנסים האחוריים המעוגלים, המזכירים את עיצוב הפנסים של לנצ'יה סטרטוס הקלאסית

אנחנו יודעים שהאפסילון החדשה תטמיע את מערכת הבידור הייחודית של לנצ'יה המכונה SALA, Sound Air Light Augmentation. המערכת מורכבת ווידג'טים שאפשר להתאים להעדפות הנהג באופן מעורר השתאות, ומאפשרת שליטה על "צליל, אור ואוויר" לפי הגדרת החברה. בתמונת הטיזר האחרונה שראינו ניתן היה לזהות כדור זוהר מעל לוח המחוונים, ואנחנו משערים כי זהו הכפתור המפעיל את SALA, אם כי ניתן להפעיל את מערכת השליטה של הרכב גם באמצעות פקודות קוליות.
עוד, ניתן היה לזהות שורה של כפתורים פיזיים שמזכירים את אלה של ג'יפ אוונג'ר או פיאט 600, ואפשר לצפות כי האפסילון החדשה תגיע עם תצוגה דיגיטלית במסך של 7 אינץ' ועוד מסך מרכזי בגודל של 10 אינץ'.
ניתן לשער, על פי הפלטפורמה שבה נעשה שימוש באפסילון, כי היא תגיע גם בגרסה מונעת בנזין וגם בגרסה חשמלית, עם גיר הילוכים ידני או רובוטי.

 

אם אתם לא יכולים לחכות דווקא ללנצ'יה אפסילון

הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, מחכה לכם עם קטלוג של אלפי כלי רכב, מגוון נרחב של אפשרויות מימון מטעם כל הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל ואפשרויות טרייד אין על הרכב הישן, כל זאת על מנת להבטיח שהרכב הבא יענה על הצרכים שלכם בצורה אופטימאלית. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך