זה אמיתי? טנדר קיה טסמן נחשף – והוא מוזר

טנדר קיה טסמן

קטגוריית הטנדרים בישראל נשלטת על ידי 2 דגמים: טויוטה היילקס – עבור מי שלא מוכן להתפשר ורוצה סוס עבודה שלא מתעייף אף פעם, עם מנוע חזק ויכולות שטח מצוינות, ואיסוזו די-מקס – לאלה שרוצים לקבל טנדר כמו היילקס רק במחיר נמוך יותר. כעת קיה משיקה את הטנדר הראשון בתולדות היצרנית אשר אמור להתחרות בקטגוריה הזו והוא נראה מוזר, מאוד מוזר – כל מה שצריך לדעת על קיה טסמן (KIA TASMAN).

טנדר קיה טסמן

הכל כדי שתדברו עליו

הטנדר הראשון של קיה מעוצב בצורה מאוד יוצאת דופן לא רק ביחס לקטגוריה שנחשבת לשמרנית, הוא נראה מוזר נקודה. יש לו בתי גלגלים מנופחים בהגזמה עם מסגרות שחורות עצומות, גריל רחב וספרטני שמכסה את כל החלק הקדמי של הרכב עם פנסים צרים בקצוות, המראות ענקיות ונראות כאילו הורכבו בלגו, השמשה הקדמית נראית כמעט שטוחה לחלוטין וחלונות הצד יוצרים מסגרת המזכירה רכב צבאי משנות ה-70. אבל, לא הכל נורא כי הפרופורציות נראות מושלמות (בסיס גלגלים, מידות הארגז, מידות הקבינה), בתי הגלגלים נותנים לו תחושה קרבית מאוד (אנחנו אוהבים את זה) ויחידות התאורה נראות כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני על שנת 2050. העיצוב הקיצוני הזה עבור הטנדר הראשון של קיה נעשה במכוון, והסיבה לכך מאוד פשוטה – קיה רוצים שתדברו על קיה טסמן. בזכות העיצוב של הטנדר אי אפשר להישאר אליו אדיש, ובמיוחד בעידן הרשתות החברתיות, בהן על הכל אפשר להביע דעה ולהגיב, קיה טסמן הפכה מסתם עוד טנדר לנושא שיחה חם מאוד באינטרנט. כל זה עוד לפני השיווק הרשמי שלה, חכו שתראו אחת כזאת ברחוב, מבטיחים שלא תשכחו אותה.

טנדר קיה טסמן

בתכלס, טנדר כמו כל טנדר

מלבד העיצוב, אין שום דבר קיצוני או יוצא דופן בטנדר של קיה (חוץ מעיצוב הפנים של הקבינה, עליה נדבר בהמשך). בסך הכל מדובר בטנדר הבנוי בשיטה המסורתית על שלדת סולם. הוא בעל אורך של 5,410 מ"מ, רוחב של 1,930 מ"מ, גובה שנע בין 1,870 ל-1,920 מ"מ בהתאם לגרסה, ובסיס גלגלים של 3,270 מ"מ. מידות אלו מציבות אותו כגדול יותר מטויוטה היילקס בכל פרמטר, וגם ארוך ב-40 מ"מ מפורד ריינג'ר החדש.

טנדר קיה טסמן

בעצם, זה טנדר טוב יותר

העיצוב הפנימי של קיה טסמן שובר את הקווים הקונבנציונליים, ומביא מימד חדש ואיכותי לעיצוב הטנדר של קיה, תוך שמירה על פשטות ופרקטיות שתהפוך את הקבינה לשותפה נאמנה לאורך השנים. המרחב הפנימי מציג עיצוב קשוח ומדויק, עם פרופורציות סימטריות שמעניקות מראה יציב ומאוזן, ופנאומטיקה גדולה עם דפוס כוורות דבורים שמשדרים פונקציונליות גבוהה. הגה רב-תכליתי, לוח מחוונים מינימליסטי וקטעי תעלה מתוחכמים עם כפתורים חכמים מאפשרים שליטה אינטואיטיבית בטכנולוגיה המתקדמת של קיה טסמן. מסכים בתצוגה פנוראמית לנהג כוללים מסך בגודל 12.3 אינץ', מסך 5 אינץ' ומסך 12.3 אינץ' מציעה שליטה נוחה על רכיבי הרכב והמולטימדיה הכוללת מערכת שמע פרימיום של הרמן קארדון (כמו בדגמים הבכירים של וולוו) עם שמונה רמקולים מאפשרת שילוב של Apple CarPlay ו-Android Auto. לצד זאת, קיה טסמן מציע ציוד חדשני כמו שולחן קונסולה מתקפל, תחנות טעינה אלחוטיות ותאי אחסון מוסתרים עם קיבולת של 33 ליטר. המרחב הפנימי מצטיין במרחב ראש, כתפיים ורגליים מהטובים בקטגוריה, עם מושבים שניתן להטות בין 22 ל-30 מעלות. בנוסף, דגם הטסמן כולל את 10 פריטי הקיימות המובילים של קיה, כגון ריפוד ביופלסטי, מושבים מבד PET ממוחזר ועור סינתטי BIO-PU, צבעים חסכוניים ומרקמים המיוצרים מחומרים ממוחזרים.

טנדר קיה טסמן

עליונות בתחום הביצועים

קיה טסמן מבוסס על פלטפורמת body-on-frame אופטימלית ויוצע בקוריאה עם מנוע בנזין 2.5 ליטר בהספק של 281 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. המנוע מפיק 421 ניוטון-מטר של מומנט, ומאפשר לטסמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, עם מהירות מרבית של 185 קמ"ש. בשוק האוסטרלי, הפיקאפ יגיע עם מנוע דיזל 2.2 ליטר בהספק של 210 כ"ס, גם הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. המנוע מפיק 441 ניוטון-מטר של מומנט, ומאיץ את הטסמן מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, כאשר המהירות המרבית נשארת זהה. באזורים אחרים, כמו המזרח התיכון ואפריקה, יוכל הלקוח לבחור בין מנוע הבנזין 2.5 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים, לבין מנוע דיזל 2.2 ליטר, המגיע עם אפשרות לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים או תיבת הילוכים ידנית בשישה הילוכים (תלוי בשוק). לישראל צפוי להגיע קיה טסמן עם המנוע 2.5 ליטר בנזין בהספק של 281 כ"ס (הגרסה של קוריאה), המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. מנוע זה מציע ביצועים מרשימים, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

טנדר קיה טסמן

מתלים משופרים

לשם שיפור הקשיחות, יציבות ונוחות, קיה טסמן מצויד במבנה בוש אופטימלי ממרכיבי קומפוזיט המחבר את המרכב עם שלדת ה-body-on-frame. המתלים הקדמיים, מבוססים על יחידות דו-זרועיות (Double Wishbone), שפותחה לשיפור הנוחות והיכולת הדינמית בכל תנאי הדרך. בחלקה האחורי, ישנו סרן קשיח עם קפיצי עלים, המעניקים יציבות ויכולת נשיאת עומס אופטימלית, כולל בולמי זעזועים מותקנים אנכית, המספקים בלימה אפקטיבית ושליטה רבה יותר, גם בתנאים קיצוניים של תנועת מתלים.

טנדר קיה טסמן

עבירות בכל תנאי השטח

מעט דגמי הבסיס, כל שאר גרסאות קיה טסמן מצוידות במערכת הנעה כפולה 4X4 כסטנדרט, הכוללת תיבת הפחתה. מערכת זו מאפשרת פעולה אוטומטית, שבה מתבצע שינוי בתצורת ההנעה בהתאם לרמת האחיזה על הכביש, ובנוסף, נהג יכול לבחור בין 3 מצבי נהיגה שונים. עבור גרסת ה-X-Pro, שממוקדת יותר לשטח, ישנם מספר מצבי שטח נוספים, כולל מצב ייחודי לשטח מסולע. בנוסף, גרסת ה-X-Pro כוללת נעילת דיפרנציאל חשמלית (e-LD) בציר האחורי, המאפשרת חיזוק ביצועים בתנאים קשים. בקרת שיוט לשטח X-Trek, שמגיעה גם היא בדגם X-Pro, מאפשרת לנהג לבחור את מהירות הזחילה האידיאלית, כאשר הרכב מתפקד באופן אוטומטי לשמור על המהירות שנבחרה. עבור נהגים שמעוניינים במערכת ניהול אוטומטית של ההנעה, קיים מצב Smart, שבו הרכב מבצע את כל ההתאמות באופן עצמאי. נהגים מנוסים יותר יכולים לבחור בתפעול ידני, המאפשר להם שליטה מלאה במערכת ההנעה.