קיה נירו חשמלי – מבחן דרכים

קיה נירו החדשה

בדור הראשון של קיה נירו הוא היה מלך הליסינג ההיברידי יחד עם אחותו יונדאי איוניק. כעת, בדור החדש, הפך קיה נירו חשמלי וכבר לא מתומחר עבור השוק העסקי. הוא מכוון גבוה יותר לעבר השוק הפרטי. זה קרה בגלל שהמחיר שלו מתחיל ב-200 אלף שקלים.

קיה נירו החדשה

התרשמות ראשונית

מלבד מדבקת תקע החשמל קשה היה לזהות שהדגם שקיבלנו הוא אכן הדגם החשמלי. את המדבקה אגב מחייב משרד התחבורה עבור כל רכב חשמלי ופלאג-אין מטעמי בטיחות במקרה והרכב נשרף (כדי שלא ינסו לכבות את הרכב במים). החלק האחורי שבין דלת הנוסעים לבין דלת תא המטען הזכיר לנו מיד את אאודי R8 מהדור הראשון. רק ששם זה נעשה מתוך צורך להסוות את פתח הקירור למנוע האחורי. כאן זה נועד לעיצוב בלבד. למרות שמדובר למעשה בהאצ'בק משפחתי גדול (סגמנט C), בישראל קיה נירו משווק בתור קרוסאובר קומפקטי. החזית האגרסיבית עם יחידות התאורה הבולטות מאוד מצאה חן בעינינו מאחר ובדור הקודם של קיה נירו הוא היה נראה סולידי מידי. יחידות התאורה מאחור מזכירות צורת בומרנג כפי שכבר ראינו ביונדאי באיון.

קיה נירו החדשה

204 כוח סוס לגלגלים הקדמיים

קיה נירו חשמלי משתמש במנוע קדמי בהספק של 204 כוח סוס שמאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות. רצינו לאמת את הנתון ובבדיקה שלנו אכן הצלחנו לחצות אל המהירות התלת ספרתית תוך פחות מ-8 שניות. כדי להקשות על קיה נירו EV ירדנו איתו לדרכי עפר באזור סגולה. הרי אם הרכב משווק בתור קרוסאובר, לא אמורה להיות לו שום בעיה לצלוח בורות בדרכי עפר ובוץ חלקלק. לא הפותענו, היה לו קשה לעבור בורות עמוקים בגלל מרווח גחון של 15 ס"מ בלבד. מעבר לכך, קיה נירו חשמלי אינו מצויד באף מערכת שמסייעת בנהיגת שטח. כשקיבלנו את הרכב, על לוח המחוונים הדיגיטלי היה רשום שטווח הנסיעה שנותר לנו מסוללה בקיבולת של 64.8 קוט"ש הוא 425 ק"מ. הסוללה הייתה טעונה עד ל-90%.

קיה נירו החדשה

מידות ותא מטען

כרכב משפחתי מרווח ציפינו לתא מטען גדול והוא אכן כזה עם קיבולת של 475 ליטרים. לצורך השוואה, יונדאי קונה, בעלת מידות דומות, מציעה נפח של 407 ליטרים בלבד. זה מתקבל בזכות בסיס גלגלים מעט ארוך יותר של 272 ס"מ שמאפשר גם יותר מרווח בשורת המושבים השניה. קשה לומר באיזו נוחות ניתן להסיע 3 מבוגרים מאחור אך ל-2 מבוגרים יש מספיק מרווח ראש ורגליים. גם לא נחסכו פתחי מיזוג עבורם, שקעי USB וחלונות מושחרים לשמירה על טמפרטורה נעימה בקיץ. בנוסף לתא המטען שמאחור, בגלל שזה דגם חשמלי, יש תא מטען קדמי מתחת למכסה המנוע בנפח צנוע של 20 ליטרים.

קיה נירו החדשה

רכב לנהג

פילוסופיית הנדסת האנוש של קיה נירו חשמלי קיבלה דגש משמעותי לאזור הנהג. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ולצידו משטח טעינה אלחוטי לטלפון. לפניו ניצבים צמד מסכים בגודל 10 אינץ' כל אחד עם זווית ראיה נוחה יותר. למסכים רזולוציה גבוהה מאוד וניתן היה לראות את הנתונים גם בנסיעה עם שמש צדדית שמסנוורת אותם. במרכז הקונסולה שבין הנוסע לנהג יש חוגה להעברת הילוכים, בלם יד חשמלי, כפתור התנעה ושליטה על מצבי הנהיגה כולל שליטה על הבלימה הרגנרטיבית. בין הקונסולה למסך המרכזי יש שורת כפתורי מגע שמשמשים לשליטה נוחה על מערכת בקרת האקלים ובלחיצת כפתור הם משתנים ללחצני שליטה על מערכת השמע. עיצוב תא הנוסעים אינו חדש לנו מאחר וראינו אותו כבר בשנת 2022 בקיה ספורטז' החדשה.

קיה נירו החדשה

נוחות נסיעה

אנו מכירים את רכבי קיה היטב ומאוד אוהבים את התנהגות הכביש הצפויה שלהם, ראות מצוינת החוצה ושיכוך הבולמים שמאפשרים ללחוץ מעט יותר על דוושת התאוצה גם אם מדובר בעיקול חד. החיסרון היחיד לטעמנו הוא היעדר סינון רעשי רוח. אותם לא נשמע כל כך ברכב בהנעת בנזין אבל בגלל שזה קיה נירו חשמלי, מרגישים יותר את הרעשים.

קיה נירו החדשה

יותר בטוחה

קיה נירו חשמלי החדש מציב רף חדש בכל הנוגע לבטיחות וזה למעשה הדבר שאהבנו יותר מכל. כשיצאנו לכביש המהיר הפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית עם שמירת מרכז נתיב שגרמה לנו להרגיש מיותרים בנסיעה. גם כשהעדפנו לנהוג בעצמו הרגשנו בטוחים מאוד בזכות חבילת בטיחות מקיפה מאוד שכוללת בלימה אוטונומית בכל כיוון נסיעה, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות נהג, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ולא פחות מ-8 כריות אוויר.

קיה נירו החדשה

חוות דעת קיה נירו חשמלי

העיצוב החדש של הנירו EV מרשים למדי. קווי המתאר החלקים והמודרניים נותנים לרכב מראה יוקרתי ועתידני, בעוד שהצבעים החדשים והאפשרויות להתאמה אישית מוסיפים לו מגע ייחודי. גם תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי. העיצוב נקי ומודרני, עם חומרים איכותיים וגימור ברמה גבוהה. שני המסכים הגדולים תורמים לתחושה של טכנולוגיה מתקדמת, והממשק קל לשימוש ואינטואיטיבי. הסוללה החדשה בקיבולת 64.8 קוט"ש מעניקה לקיה נירו חשמלי טווח נסיעה מרשים של 462 ק"מ לפי תקן WLTP. טווח זה נותן שקט נפשי בנסיעות ארוכות, ומונע את הצורך בטעינה תכופה. קיה נירו חשמלי מגיע מאובזר ברמת פרימיום, עם כל האבזור הבטיחותי המתקדם ביותר, כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שטחים מתים ועוד. בנוסף, יש לו גם אבזור נוחות עשיר, הכולל גג שמש פנורמי, מושבים מחוממים ומאווררים, מערכת שמע איכותית ועוד. נירו EV הוא רכב פנאי חשמלי מרשים. הוא מציע עיצוב יוקרתי, תא נוסעים מודרני ומרווח, ביצועים חזקים, טווח נסיעה ארוך, נוחות נסיעה מעולה ואבזור עשיר. ללא ספק מדובר באחת האפשרויות הטובות ביותר בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים כיום.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו