צ'רי זעזעה את שוק הרכב הישראל מוקדם יותר השנה כשהתחיל השיווק של רכב הפנאי שטח הקומפקטי החדש שלה במחיר שמתחיל ב-120,900 שקלים. צ'רי טיגו 4 פרו, גי'פון משפחתי קטן יותר מצ'רי FX מתחרה בקטגוריה מול רכבי פנאי-שטח קומפקטיים כמו טויוטה יאריס קרוס, מאזדה CX-3 ופולקסווגן טי-קרוס. הטיגו 4 פרו נמכרת רק ברמת הגימור הבכירה ביותר והיא מציעה הכי הרבה אבזור וטכנולוגיה ביחס למחיר. אז… איפה הקאץ'?
מבט מבחוץ
צ'רי טיגו 4 פרו הוא רכב שטח קומפקטי בעיצוב מודרני ודינמי. הצבע הלבן (דגם המבחן שקבילנו) מעניק לו מראה יוקרתי ונקי, בעוד שהגריל הקדמי הגדול עם דוגמת היהלומים והלוגו במרכזו משדרים תחושה מתקדמת וספורטיבית. הפנסים הקדמיים חדים וזוויתיים, עם תאורת LED שמעניקה מראה טכנולוגי. הפגושים מעוצבים בקווים זורמים ואגרסיביים, ופתחי האוורור והערבוב בין שחור ללבן מוסיפים נופך יוקרתי. מהצד, הרכב מציג גימור נקי עם קווי עיצוב חלקים וידיות בצבע הגוף. חישוקי האלומיניום המעוצבים מוסיפים למראה הפרימיום, וגג הרכב עם המסילות תורם לאופי הדינמי שלו. בסך הכול, מדובר בעיצוב שמשלב אלגנטיות עם קשיחות, מה שהופך אותו למושך במיוחד בקטגוריית רכבי השטח העירוניים.
איך היא מבפנים?
הכניסה אל הרכב לא הפתיעה אותנו בנוחות שלה בזכות מרווח הגחון המוגבה שמאפיין רכבי פנאי-שטח. זה גם מהווה יתרון משמעותי עבור נהגים שמחפשים רכבים עם שדה ראייה גבוה ובעיקר עבור אנשים שיש להם קושי להיכנס ולצאת מרכבים נמוכים. לוחית המכוסה על ידי הדלת עם הכיתוב Tiggo נחשפת אלינו בכניסה לתא הנוסעים. המושבים מצופים בעור סינטטי שמרגיש מעט זול אבל נראה יוקרתי. מושב הנהג רך אבל לא מספק תמיכה מושלמת, אולי בגלל שמשטח הישיבה מרגיש שטוח מידי. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ולשני המושבים הקדמיים יש גם חימום. הבעיה בחימום המושבים שהוא נשלט רק דרך מסך המולטימדיה ואין עבורו כפתור פיזי להפעלה וכיבוי. האחיזה בהגה מרגישה מצוינת עם כי לנהגים גבוהים תהיה קצת בעיה למצוא תנוחה נוחה כי הוא לא יוצא מספיק החוצה. תא הנוסעים של צ'רי טיגו 4 פרו מרווח מאוד ויחד עם החלון שמש בגג יש גם תחושה מאווררת ונעימה לשהייה ממושכת בנסיעות ארוכות. המושבים האחוריים מספקים נוחות סבירה ל-2 נוסעים. בתא המטען, דלת ההרמה ידנית ודורשת טריקה חזקה כדי להיסגר כראוי. תא המטען עצמו מרווח עם קיבולת של 380 ליטר ומציע גלגל חלופי קומפקטי.
אבזור טכנולוגי
מאחורי ההגה יש מסך בגודל 10.25 אינץ' ברזולוציה גבוהה ובבהירות גבוהה. ניתן לבחור בין 3 תצוגות שונות עבור לוח המחוונים. לצידו של לוח המחוונים הדיגיטלי יש מסך מרכזי לשליטה על המולטימדיה, גם הוא בגודל 10.25 אינץ'. מצד אחד זה נוח שהוא קרוב כל כך לנהג אך מצד שני, בזמן האחיזה בהגה, יד ימין יכולה להסתיר חלק משמעותי מהמסך. השליטה במסך נוחה ולא מצאנו שום בעיה עם מערכת ההפעלה. היא כוללת גם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. למרות שאפשר לחבר את הסמארטפון למסך באופן אלחוטי, ואפילו יש משטח ייעודי לטלפון, אין טעינה אלחוטית. נאלצנו לחבר כבל USB כדי לטעון את הטלפון. מערכת בקרת האקלים מפוצלת ל-2 אזורים וכוללת תצוגה דיגיטלית משלה במרכז הקונסולה. לשמחתנו יש כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים וזה מעיד מבחינתנו על הנדסת אנוש ששמה את הנהג במרכז.
מה מניע את צ'רי טיגו 4 פרו?
מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח של 1.5 ליטר עם 4 צילינדרים והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בעת הנסיעה המנוע מגיב בנחישות ובזכות הפשטות של תיבת ההילוכים הלחיצות על דוושת התאוצה אינן מלוות בדרמות מיותרות וקפיצות המזעזעות את הנוסעים בהורדת הילוכים. בסחיטת הדוושה הימנית ניתן אפילו לשמוע את הטורבו נכנס לפעולה וזה מוסיף לתחושה הספורטיבית בנסיעה דינאמית. כן חשוב לציין שבגלל תיבת ההילוכים הרציפה, כאשר יצאנו לעקיפות וביקשנו יותר כוח מהמנוע, הסל"ד היה גבוה מאוד, גם ללא סיבה מוצדקת, והרעש שנכנס לתוך תא הנוסעים הרגיש מוגזם. צ'רי טיגו 4 פרו כוללת 2 מצבי נהיגה: במצב Eco השתמשנו בעיקר בעיר בגלל שאין אפשרות לצאת לתאוצות ביניים במהירות גבוהה, תיבת ההילוכים לא מאפשרת את זה כדי לחסוך בדלק. במצב נהיגה Sport הטיגו 4 פרו מתמודדת טוב יותר בנהיגה בין-עירונית כי בתוך העיר הסל"ד עלה גבוה מידי ומהר מידי.
נוחות נסיעה מפתיעה
לעומת רכבים סיניים חשמליים, עם מתלים סטנדרטיים שלא מצליחים לעבור פס האטה מבלי להקפיץ את הקניות שבתא המטען לגובה השמשה האחורית, צ'רי טיגו 4 פרו מרגישה מאוזנת יותר. המתלים לא מרגישים נוקשים או רכים מדי. הם סופגים מהמורות וחולפים על פני פסי האטה בצורה שלא מביישת רכבים קוריאנים מלפני עשור (ואנחנו אומרים את זה כמחמאה). במהירות גבוהה, כמצופה מרכב במחיר הזה, נכנס המון רעש לתוך תא הנוסעים וצריך לאמץ את מערכת השמע כדי להתגבר עליו.
מה דעתנו על צ'רי טיגו 4 פרו?
צ'רי טיגו 4 פרו זאת הצעה מרשימה המאוד בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בהתחשבות במחיר הנמוך. יש לה עיצוב מודרני, תא נוסעים מרווח ואבזור עשיר. כמובן שיש לה חסרונות שקשה להתעלם מהם כמו תיבת ההילוכים, צריכת דלק גבוהה והיגוי קל מידי. במחיר של טיגו 4 פרו אתם יכולים לקנות סוזוקי סוויפט ידנית או יונדאי וניו אבל אין בכלל מה להשוות לא מבחינת המידות ולא מבחינת האבזור. אז אם אתם מחפשים רכב פנאי שטח מאובזר בתקציב של 120 אלף שקלים, צ'רי טיגו 4 פרו חייבת להיות הבחירה שלכם.