פלאג-אין להמונים? BYD סיל U מתחברת לשקע בישראל

BYD סיל U פלאג אין

לאחרונה הגיעה אלינו BYD בשם סיל U בהנעה חשמלית בלבד. ועכשיו סוף סוף מצטרף אליו לישראל SUV משפחתי, טכנולוגי ומפואר בעל הנעת פלאג אין היבריד מבית ענקית הרכב BYD. המחיר שלו מתחיל ב-210 אלף שקלים וזה מציב אותו גבוה מאוד בתמורה מול המחיר וכמעט ללא מתחרים בקטגוריה. מוצעת גם גרסה בעלת הנעת 4X4 לחובבי הטיולים ולמי שמחפשים יותר כוח.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

מה זה BYD?

BYD היא ענקית רכב שהחלה את דרכה בייצור סוללות לרכבים חשמליים. תוך פחות משני עשורים היא הפכה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין ונכון לכתיבת שורות אלו, היא מוכרת את הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. BYD מייצרת רכבים שונים בעלי הנעות שונות: מרכבי בנזין ועד לרכבים בעלי הנעה חשמלית מלאה. עד עכשיו קיבלנו רק את הדגמים החשמליים של המותג והם נמכרים כמו לחמניות חמות. הסיבה לכך היא האטרקטיביות שלהם ביחס שבין המחיר לבין התמורה הגבוהה שתקבלו. כעת אנחנו מקבלים רכב ראשון עם הנעת פלאג-אין (מנוע בנזין עם מנוע חשמלי) שיתאים לקהל לקוחות רחב יותר, גם למי שלא מעוניין ברכב חשמלי מלא.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

מי המתחרות של BYD SEEL U בקטגוריה?

בגלל שמדובר ברכב בעל הנעת פלאג-אין היבריד, אין לו הרבה מתחרים בקטגוריה. אפשר להשוות מול BYD סיל U פלאג אין את קיה ספורטז' פלאג-אין אשר מחירה גבוה יותר בכ-30 אלף שקלים. לשתיהן יש הנעה היברידית בטעינה משקע ביתי, לשתיהן יש הנעת 4X4 ולשתיהן מידות דומות עם יתרון קל ל-BYD. קיה ספורטז' מציעה אולי מעט יותר אבזור ודינאמיקה ספורטיבית בהתנהגות כביש אבל ל-BYD סיל U פלאג אין יש הנעה חזקה יותר וסוללה בקיבולת גבוהה יותר.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

מה זה BYD SEAL U?

למרות שהוא נראה כמו לווייתן שאכל יותר מידי דגים, עם אותו עיצוב ואסתטיקה המוכרת מהמותג, BYD סיל U PHEV בנוי על פלטפורמה שונה לחלוטין מ-BYD סיל בגרסת הסדאן. מבחינה מכאנית, אנחנו מקבלים הנעה מעניינת המורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר וסוללה בקיבולת של 18.3 קוט"ש. בגרסת ההנעה הקדמית נקבל מנוע חשמלי מלפנים לצד מנוע הבנזין. בגרסת ההנעה הכפולה נקבל מנוע חשמלי נוסף מאחור. המנוע החשמלי הקדמי נע בסמיכות עם מנוע הבנזין ויכול להיות גם מוזן ממנו. אבל, המנוע החשמלי בגרסת ה-4 על 4 מוזן אך ורק מהסוללה וזה אומר שאם הסוללה תיגמר לכם בדרך, הוא יחזור להיות בהנעה קדמית בלבד. הכוח אל הגלגלים מועבר דרך תיבת הילוכים הפועלת כמו ברכב חשמלי כאשר יש הילוך אחד למערכת החשמלית, הילוך נוסף למנוע הבנזין והילוך הפחתה שמחבר בין השניים.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

ביצועים

הספק הכוח המרבי של BYD סיל U פלאג-אין בהנעת 4X4 הוא 324 כוח סוס. זה מתקבל ממנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ובהגדשת טורבו יחד עם עוד 2 מנועים חשמליים – אחד לכל סרן. בגרסת ההנעה הקדמית יחידת ההנעה זהה מלבד העובדה שאין מנוע חשמלי אחורי וההנעה מועברת לסרן הקדמי בלבד. בגרסת ההנעה הכפולה תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות בלבד. בגרסת ההנעה הקדמית התאוצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8.9 שניות. בגרסת ההנעה הקדמית צריכת הדלק המרבית שאפשר להגיע אליה היא 111 ק"מ לליטר. בגרסת ה-4X4 ניתן להגיע ל-83 ק"מ לליטר. זמן טעינה ביתית של BYD SEAL U אורכת כשעתיים לפי נתוני יצרן.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

אבזור ונוחות תא הנוסעים

BYD סיל U מצויד במגוון תוספות טכנולוגיות ומפנקות שנועדו לשדרג את חוויית הנסיעה ולספק נוחות ובטיחות למשתמשים. בראש ובראשונה, מערכת המולטימדיה ברכב כוללת מסך בגודל 15.6 אינץ' שמספק חוויית שימוש רחבה ונוחה. בנוסף, המסך תומך בחיבורי אודיו USB, ומאפשר חיבור של מכשירים ניידים באמצעות קישוריות Android Auto ו-Apple CarPlay, כך שניתן להשתמש בממשקי המכשירים הסלולריים ישירות על גבי המסך. הרכב מצויד גם בטעינה אלחוטית, מה שמאפשר לטעון את הסמארטפון ללא צורך בכבלים. לרכב יש מערכת שמע מקורית הכוללת שליטה מההגה, המאפשרת לשלוט במוזיקה ובמערכת השמע בקלות ובבטיחות מבלי להסיח את הדעת מהנהיגה. לגבי נוחות הנסיעה, הרכב מצויד במערכות רבות שמעניקות נוחות מרבית.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

יש מערכת מיזוג אוויר עם בקרת אקלים שמספקת פתחי איוורור גם במושבים האחוריים. הרכב כולל גם חלון שמש בגג פנוראמי, מה שמספק תחושת מרחב ואור טבעי בתא הנוסעים. מושבי הרכב כוללים כוונון חשמלי עם זיכרון, חימום מלפנים, ומערכת אוורור למושבים הקדמיים, מה שמאפשר להתאים את המושבים אישית לצרכי הנוסעים. ישנם גם חיישנים מתקדמים, כמו חיישני גשם, תאורה, וחיישני חניה אחוריים וקדמיים, שמסייעים בניהול נהיגה בטוחה ובחניה. בנוסף, המצלמות ההיקפיות מספקות מבט מלא על הסביבה, ומסייעות במניעת תאונות חניה. כמו כן, ישנן פונקציות נוחות כמו דלת תא מטען חשמלית, וילון גלילה חשמלי לגג השמש הפנורמי, ויכולת שימוש בסוללת הרכב כמקור חשמל באמצעות פונקציית V2L.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

חסרונות BYD סיל U

לסיל U אין את הדינאמיות היחסית שיש לרכבים אחרים בקטגוריה כמו טויוטה ראב 4 פלאג אין. הוא מתקשה להשרות את אותה תחושת ביטחון בנהיגה. בנוסף, במשקל עצמי של 1.94 טון, מדובר ברכב כבד ומרגישים את חוסר האיזון בפניות רחבות במהירות גבוהה. זה רכב שמתאים לסגנון נהיגה רגוע יותר, לאלה שקונים רכב פלאג אין כדי לחסוך בדלק ולא בשביל הספק הכוח שהוא מציע.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

מה אנחנו חושבים עליו?

BYD סיל U הוא רכב פלאג-אין בעל מחיר אטרקטיבי במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את טווח הנסיעה החשמלי והמרחב המוצע בו. אין רכב אחר שמתקרב למחיר הזה חוץ מ-MG HS פלאג-אין. למרות שהדינמיקה בנהיגה לא תמיד מתאימה לתנאי הכבישים הבין עירוניים בישראל, SEAL U מציע חבילה משתלמת מאוד הכוללת טווח חשמלי ארוך, מרווח פנימי נעים ורשימת אבזור עשירה שמתחרה בכבוד מול רכבים יקרים יותר.

BYD סיל U פלאג אין
BYD South West קרדיט:

 

רכבים שיכולים לעניין אותך