אחרי שהתרשמנו ממנה באירוע ההשקה, הצלחנו להשיג את BYD דולפין החדשה לנסיעת מבחן מקיפה. עם מחיר אטרקטיבי במיוחד שמתחיל סביב ה-144 אלף שקלים, אין ספק שמדובר ברכב חשמלי מסקרן ביותר.
טיפה רקע
BYD היא יצרנית כלי רכב סינית שכבר משווקת בישראל 3 דגמים נוספים: BYD האן, BYD סיל ו-BYD אטו 3 – הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. BYD דולפין זה הדגם הקומפקטי והוא מתחרה באופן ישיר מול SAIC MG4.
השוואת דגמים ל-BYD דולפין
BYD דולפין | אופל קורסה חשמלית | אורה פאנקי קאט | MG 4 |
143,990 ₪ | 149,990 ₪ | 137,900 ₪ | 143,888 ₪ |
204 כוח סוס | 136 כוח סוס | 171 כוח סוס | 170 כוח סוס |
427 ק"מ | 349 ק"מ | 310 ק"מ | 350 ק"מ |
דולפין משתמשת בפלטפורמה e-Platform 3.0 החדשה של BYD. זה אומר שניתן לבחור את הדולפין עם 2 גדלים של סוללות אך לישראל היא מגיעה רק עם הסוללה הגדולה שמציעה טווח נסיעה של 427 ק"מ בין טעינות. כפי שאפשר לראות, זה טווח הנסיעה הרחב ביותר מבין המתחרות בקטגוריה. במבחן הדרכים שלנו ציפינו לטווח נסיעה קטן יותר מזה שהיצרן מצהיר. אך למעשה ראינו שלאחר נסיעה מאומצת מאוד הטווח קטן יותר רק בכ-30%. הצלחנו לנצל קצת יותר מ-300 ק"מ לפני שהדולפין התחנן להתחבר לשקע טעינה. חשוב לציין שמדובר בנסיעה מאומצת מאוד שכללה נסיעה בכבישים מהירים ובכביש הררי.
ביצועים
שתי הגרסאות המוצעות, Comfort ו-Desigen משתמשות גם באותו המנוע. הוא מייצר הספק מרבי של 204 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7 שניות בלבד. זמן טעינה מהירה עבור הסוללה בקיבולת 60 קילוואט אורך 29 דקות. חשוב לציין שהזמן נמדד מ-30% עד 80% טעינה. נתון מעט מאכזב ביחס למתחרות. BYD דולפין מאפשר טעינה ושימוש במכשירי חשמל חיצוניים על ידי חיבורם לשקע הטעינה של המכונית. זה מגיע כסטנדרט בשתי הגרסאות.
מה קורה בתא הנוסעים?
לעומת המתחרה הישירה, ה-MG4, לדולפין יש המון מקום רגליים בספסל האחורי. אבל, יש לכך מחיר – 345 ליטרים בלבד לאחסון בתא המטען. נפח סביר אך בהתחשב באורך המכונית, הוא יכל להיות מעט גדול יותר. מלפנים מצאנו רק יתרונות: הדשבורד ממוקם נמוך יחסית והחלונות גדולים, זה מאפשר שטח ראייה רחב מאוד. בנוסף, ברמת גימור Desigen יש גג שמש פנוראמי שמוסיף עוד אור אל תא הנוסעים. איכות החומרים אינה מצטיינת אך היא טובה ביחס למתחרות ומאוד אהבנו את הנגיעות הקטנות בעיצוב כמו למשל ידיות פתיחת הדלתות מבפנים אשר עוצבו בצורת סנפיר של דולפין.
סימן ההיכר של BYD, המסך הענק המסתובב בגודל 12.8 אינץ' מצא את עצמו גם בתא הנוסעים של דולפין. לכל אורך נסיעת המבחן שלנו, המסך היה במצב מאוזן ואנחנו משערים שכך הוא יהיה אצל כל נהג שירכוש את הדגם. הסיבה לכך היא מפני שבמצב מאונך המסך מסתיר מעט את שדה הראייה מלפנים. מערכת ההפעלה של BYD פועלת באופן חלק כמובן ותומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.
יוצאים לדרך
הדבר הראשון שבדקנו זה את התאוצה מעמידה. נוכחנו לגלות שאכן BYD דולפין מצליחה להאיץ בקלות ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות בלבד. אך מעט חששנו בהאצה הראשונה מכיוון שבלחיצה אגרסיבית על הדוושה, הגלגלים הקדמיים מסתחררים המון בשנייה הראשונה עד שבקרת האחיזה מצליחה להשתלט עליהם. זה לא נורא כל כך בהתחשב בזה שזה קורה ברוב הרכבים החשמליים מכיוון שהמומנט אכן גבוה ביחס לרכבי בנזין באותה קטגוריה. אחיזת הכביש בפניות הייתה טובה כמעט בכל עיכול שנתקלנו בו כאשר מהירות הנסיעה הייתה מותאמת. ברגע שאתגרנו את הדולפין מעט יותר, הייתה הרגשה שההגה לא נותן את הפידבק הדרוש והמתלים התקשו להחזיק אותנו על האספלט. במקרה הזה, לטעמנו, MG4 מהנה יותר לנהיגה.
ראוי שנשבח את הבלמים. בלחיצה על דוושת הברקס, עוצמת הבלימה היא צפויה וקל מאוד לבלום בקצב הרצוי. משהו שאי אפשר להגיד אפילו על רכבים חשמליים יקרים יותר.
בטיחות
BYD דולפין מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות כולל זיהוי כלי רכב בשטח מת, בלימה למניעת התנגשות בנסיעה לאחור והיגוי אקטיבי בסטייה מנתיב. האחרון הוא למעשה גם אחד החסרונות שלה. לאחר מספר דקות מתחילת הנסיעה ניתקנו את ההיגוי האקטיבי בסטייה מנתיב בגלל שהוא הגיב בצורה אגרסיבית גם כשלא היה צורך. הרגשנו בטוחים יותר בלעדיו.
הטובה ביותר בקטגוריה?
אין ספק שהיתרונות של הדולפין עולים על החסרונות כשבמרכזם זה המחיר וטווח הנסיעה. עבור נסיעות יומיומיות אין ספק שהיינו בוחרים בדולפין על פני כל המתחרות בקטגוריה. אך אם להשוות את חווית הנהיגה ואיכות הנסיעה בלבד, היא ממוקמת רמה אחת מתחת ל-MG 4. לכן, קשה להגיד באופן חד משמעי האם היא הטובה ביותר בקטגוריה. זה תלוי בצרכים שלכם ובאופי הנהיגה שלכם.
מתקשים לבחור מבין הדגמים? לא יודעים איזה רכב אכן הכי מתאים לכם? חייגו 3580* כדי לדבר עם יועצים בעלי ניסיון שידעו להגיד לכם בדיוק מה הכי מתאים לכם ולהזמין עבורכם את הרכב הבא שלכם בתנאי הרכישה האטרקטיביים ביותר. קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל.