אאודי A6 החדשה: משדרגת את ההצלחה

אאודי A6 החדשה

לאחרונה זה נראה שכל רכב חדש שעולה לכביש הוא קרוסאובר או SUV, אבל הסדאן המסורתי מסרב להיכנע בלי קרב. זה גורם לאשליה כאילו אין עוד מקום לתצורת שלושת התאים הנפרדים (תא מטען, תא נוסעים, תא מנוע) ואפילו רכבי יוקרה אירופאים שביססו את הצלחתם על רכבי סאלון וסדאן, כבר מחזיקים בצבא שלם של רכבי SUV. הם כבר מוצבים בחזית שוק רכבי היוקרה המודרני. אבל, האמת היא שהביקוש לרכבי סדאן עוד לא נעלם והוא גבוה מספיק כדי להצדיק השקעה בפיתוח דגמים חדשים. אאודי A6 החדשה היא אחת מהם.

אאודי A6 החדשה

A6 Sedan

אאודי A6 החדשה נחשפה קודם בגרסה שלא תתחרה בזירה הישראלית – גרסת סטיישן (Avant) עם ישבן גדול. כעת, אנחנו נחשפים לתמונות של גרסת הסדאן, וזה לא מפתיעה שחוץ מהחלק האחורי, היא נראית בדיוק אותו דבר. מה שכן הפתיעה, הוא היעדרות של רמת גימור S-Line. מה שאתם רואים בתמונות היח"צ של A6 החדשה זאת לא גרסת הבסיס והיא זאת שכנראה תגיעה לישראל בדומה לשיווקם של דגמי מרצדס ו-BMW בגרסאות M-Sport, ו-AMG Line.

אאודי A6 החדשה

מה חדש?

לעומת אאודי A6 E-Tron החשמלית, גרסת הבנזין של אאודי A6 החדשה ויתרה על יחידות תאורה כפולות מלפנים ואנחנו מאוד שמחים על ההחלטה הזאת. מלבד שם זהה ועיצוב דומה, A6 בגרסת הבנזין שונה לחלוטין מהגרסה החשמלית בכל הקשור למערך המכאני. הפלטפורמה עליה בנויה A6 היא אותה פלטפורמה כפי שראינו באאודי Q6 ו-A5 החדשות הנקראת PPC (ייעודית לרכבי בנזין). הפלטפורמה של הגרסה החשמלית בנויה על פלטפורמת PPE (חשמלית) שאאודי פיתחה יחד עם פורשה.

אאודי A6 החדשה

עיצוב ומידות

פס התאורה שנמתח מקצה לקצה בחלקו האחורי של הרכב עשוי מ-3 חתיכות אבל מצליח לדמות רציפות כמעט מושלמת. צמד האגזוזים שבחלק התחתון של הפגוש חזרו להיות אמיתיים לשם שינוי וזה מעיד על ההקשבה של אאודי לביקורות שהופנו כלפיה בשנים האחרונות. אאודי מצהירה ש-A6 החדשה היא בעלת מקדם הגרר הנמוך ביותר שהיא יצרה אי פעם עם נתון אווירודינאמיקה של 0.21 בלבד. האורך הכולל שלה צמח ל-4.99 מטר אבל בסיס הגלגלים נותר זהה עם אורך של 2.92 מטר בין הסרנים. היא תימכר עם חישוקי גלגלים גדולים החל מ-21 אינץ'.

אאודי A6 החדשה

תא נוסעים Audi A6

תא הנוסעים של אאודי A6 החדשה לא מפתיע אף אחד אחרי שכבר ראינו את העיצוב החדש בדגמים הקודמים שהושקו לאחרונה. לוח מחוונים דיגיטלי בגדול 12 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 14.5 אינץ' כלולים כסטנדרט בכל רמות הגימור בזמן שמסך שלישי לנוסע תהיה זמינה רק בחלק מרמות הגימור. בלי המסך השלישי הדשבורד מצד הנהג נראה ריק וזה כמובן בגלל שבאאודי בונים על זה שתבחרו לשדרג למסך ולא להשאיר את הנוסע להשתעמם מול דשבורד ריק. אאודי הודתה שאיכות החומרים בתאי הנוסעים שלה בשנים האחרונות ירדה. כעת היא מבטיחה שהיא לא מעוניינת לחזור על זה ושתא הנוסעים של AUDI A6 החדשה עשוי טוב יותר. זה כולל תוספת של 30% בבידוד מרעשים חיצוניים תודות לשמשה אחורית אקוסטית שנוספה אל שאר החלונות האקוסטיים ברכב. כמו גם בידוד רעשים טוב יותר בתא המנוע והנדסה משופרת של גלגלי השיניים של תיבת ההילוכים שאמורה לעבור בצורה שקטה וחלקה יותר.

audi a6 2026

שימושיות

נפח תא המטען עומד על 492 ליטר מאחורי שורת המושבים השנייה שמחולקת ביחס של 40:20:40. בהמשך, גרסאות פלאג-אין היבריד יגזלו חלל מתא המטען כדי לספק מקום לסוללה אבל נכון לעכשיו אאודי מאשרת שתייצר רק גרסאות בנזין.

audi a6 2026
אפשרויות הנעה

המנוע הבסיסי ביותר שניתן יהיה לבחור ממנו הינו 2.0 ליטר בטכנולוגית TFSI בהספק של 201 כוח סוס והנעה קדמית. למי שירצה 'לפתוח' ברמזורים יוכל לשדרג למנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם הנעת מילד היבריד והנעת קוואטרו שמספקות 362 כוח סוס לכל ארבעת הגלגלים. תהיה גם גרסה שלישית, שלא נראה בישראל, עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית TDI ו-48V עם הספק מרבי של 201 כוח סוס עם אפשרות בחירה להנעה כפולה או הנעה קדמית. הגרסאות עם ההנעה הכפולה יכולות להזרים עד 70% מהספק הכוח אל הסרן האחורי.

audi a6 2026

ביצועים

עד שאאודי S6 תיחשף באופן רשמי, גרסת ה-6 צילינדרים של ה-A6 תהיה המהירה והחזקה ביותר. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות עם מהירות מרבית של 250 קמ"ש. גרסת ה-V6 של אאודי A6 יכולה להגיע עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה שתפצל את המומנט בין הגלגלים האחוריים. אנחנו גם עדיין ממתינים לאאודי RS6 החדשה שאמורה להתחרות ראש בראש מול ב.מ.וו M5 ומרצדס E43 AMG.

audi a6 2026

אבזור אופציונאלי

כחלק מהאבזור של אאודי A6 החדשה ניתן למצוא מערכת סאונד יוקרתית עם 20 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, טריקה שקטה לדלתות, היגוי אחורי אקטיבי ומתלי אוויר חכמים. יש גם גג זכוכית פנורמי בעל אטימות משתנה בלחיצת כפתור.

 

מחיר A6 החדשה

ה-A6 החדשה תצא למכירה תחילה בגרמניה ולאחר מכן בשאר אירופה. המחיר יתחיל ב-55,000 דולר לגרסת הבסיס. לישראל היא כנראה תגיעה רק בתחילת 2026.

 

חוות דעת

ה-Audi A6 החדשה מציעה האיזון המושלם בין סדאן יוקרתית לרכב ספורטיבי, עם עיצוב מודרני ומערכות מתקדמות. השדרוגים הבולטים כוללים עיצוב חיצוני חדשני עם פלטפורמה ייעודית לבנזין, תא מטען מרווח, ויכולת אווירודינאמית משופרת. העיצוב החיצוני של ה-A6 החדשה שומר על המראה האלגנטי הידוע של Audi, עם דגש על הפחתת מקדם הגרר ל-0.21 בלבד – הנמוך ביותר אי פעם של Audi. תא הנוסעים מציע נוחות מירבית עם מערכות מולטימדיה חדשות, לוח מחוונים דיגיטלי, ובידוד רעשים משופר. החומרים האיכותיים והעיצוב המדויק מעניקים תחושה של יוקרה ותשומת לב לפרטים. במבחן הביצועים, ה-A6 מרשימה עם מנועי TFSI ו-TDI המציעים ביצועים גבוהים, כאשר גרסת ה-V6 מציעה 362 כוחות סוס ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. היא מתאימה הן לנסיעות עירוניות והן לדרכים מהירות בזכות הנעת קוואטרו ובקרת משיכה מתקדמת. בסיכום, ה-Audi A6 החדשה מצליחה לשלב בין יוקרה וביצועים בצורה מרשימה, עם דגש על נוחות, חדשנות טכנולוגית וביצועים מעולים. האאודי A6 היא בחירה אידאלית למי שמחפש רכב יוקרה עם יכולות גבוהות ועיצוב אלגנטי.

מחפשים רכב חדש או יד שנייה?

מתלבטים? קבלו ייעוץ חינם מצוות המומחים שלנו.