ארקפוקס הוא מותג סיני שהוקם לפני 7 שנים במטרה אחת ברורה – להיכנס לשווקים המערביים. המותג מייצר רק כלי רכב חשמליים וכל חמשת הדגמים אמורים להגיע לישראל עוד השנה. כרגע אנחנו מצפים לשני דגמים ראשונים לטביעת הרגל הראשונה והמחיר של שניהם יתחיל ב-240 אלף שקלים. כמו דגמים האחרים המגיעים אלינו מסין גם במקרה של ארקפוקס מדובר ברמות גימור גבוהות מאוד וביצועים מרשימים – על הנייר.
5 דגמים חשמליים
השקת המותג צפויה להתממש בשבועות הקרובים. זה מותג אשר נמצא בבעלות חברת BAIC. היא השישית בגודלה בסין עם קצב ייצור מטורף של 2 מיליון רכבים בשנה. החברה נמצאת תחת בעלות הממשל הסיני ומאגדת בתוכה מספר רב של מותגים סינים כמו בייג'ינג, סטלאטו וארקפוקס. בנוסף למותגים הסינים, BAIC גם אחראית על הייצור של מרצדס EQE ויונדאי לאפסטה (גרסה סינית של יונדאי אקסנט/i25). החברה נוסדה בשנת 1958 אבל את ארקפוקס היא הקימה רק לאחרונה, בשנת 2017, כדי לשווק את הדגמים החשמליים שלה מחוץ לגבולות סין. השוק העיקרי אליו היא מכוונת הוא האירופי שכולל גם את ישראל.
בשלב הראשון אנחנו אמורים לקבל 2 דגמים, את רכבי הדגל של המותג. בהמשך אמורים להגיע 3 דגמים נוספים כאשר הם אמורים להשלים את הסדרה עם אפשרויות בחירה זולות יותר. הדגם הראשון שנראה כאן הוא קרוסאובר חשמלי בגודל בינוני במחיר שיתחיל ב-240 אלף שקלים. כמו כן חשוב לציין שמערכת ההפעלה של מערכות המולטימדיה בדגמי ארקפוקס פותחה יחד עם מותג HUAWEI.
אלפא T
ארקפוקס מתכננת להיכנס לשוק בישראל בסגמנט התחרותי ביותר: D-SUV. זה קרוסאובר בגודל בינוני שיתחרה בסקודה אניאק, אקספנג G6, סרס 5, טויוטה BZ4X, קיה EV6 ועוד מספר רב של דגמים. אבל, אלפא T יהיה מהגדולים בקטגוריה בזכות אורך כולל של 4.8 מטר, גובה של 1.68 מטר, רוחב של 1.94 מטר ובסיס גלגלים של 2.91 מטר. הוא ישווק בגרסה הבכירה עם 2 מנועים בהנעה כפולה (4X4) עם סוללה גדולה מאוד בקיבולת של 100 קוט"ש ברוטו ו-93.6 קוט"ש נטו. הטווח הידוע לנו מתוך נתוני יצרן יעמוד על כ-545 ק"מ בין טעינות. ההספק המרבי משני המנועים הינו 441 כוח סוס ונתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. לגרסה הבסיסית יש מנוע חשמלי אחד מלפנים בהספק של 221 כוח סוס אבל הוא לא ישווק בישראל (לא בתקופה הקרובה, ייתכן שכן בעתיד).
אלפא S
באופן מפתיע, גם האלפא S תימכר במחיר שמתחיל ב-240 אלף שקלים. היא הוצגה לראשונה לפני 4 שנים והיא מבוססת על אותה פלטפורמה כמו ה-SUV אלפא T. היא גם חולקת את אותה סוללה ואותם מנועים אבל בזכות אווירודינאמיות משופרת בשל היותה דגם סדאן נמוך יותר טווח הנסיעה המרבי שלה הוא 572 ק"מ. בנוסף לדגם בעל הנעה כפולה וצמד מנועים, תהיה אפשרות לשדרג גם לדגם ביצועים המצויד במנוע שלישי והספק מרבי של 652 כוח סוס. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות בלבד בדגם החזק והמהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. זה סדאן מנהלים גדול באורך כולל של 4.9 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.6 מטר ובסיס גלגלים של 2.9 מטר. בגרסה הבכירה הוא מצויד בצמד מנועים וסוללה גדולה בקיבולת של 93 קוט"ש כמו האלפא T. המנועים מייצרים הספק של 320 קילוואט (429 כוח סוס) ותאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות בלבד. טווח הנסיעה המרבי לפי נתוני יצרן יהיה כ-600 ק"מ בין טעינות.
אלפא T5
זה דגם שכנראה יגיע אלינו בהמשך. מדובר ב-SUV קומפקטי שאמור להתחרות בקטגוריה הלוהטת ביותר בישראל אשר כוללת את רבי המכר לשנת 2023 – BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C. ארקפוקס אלפא T5 משתמשת במנוע חשמלי מעל הסרן הקדמי ובהנעה קדמית בלבד בהספק של 260 כוח סוס. יש שני גדלים של סוללת כאשר הקטנה הינה בקיבולת של 65 קילוואט והגדולה הינה בקיבולת של 79 קילוואט. עם הסוללה הגדולה, טווח הנסיעה שעליו מצהירה היצרנית הוא כ-600 ק"מ בין טעינות. בשתי הגרסאות נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות. אלפא T5 היא גם לדעתנו המעוצבת מבין הדגמים ולנו היא מזכירה מעט את הדגמים החשמליים של מותג קופרה.
קאולה
ארקפוקס קאולה זה דגם ייחודי שלטענת היצרנית אין לו מתחרים או קטגוריה. זה רכב בתצורת MPV שתוכנן ופותח במיוחד עבור אימהות. יש לו 2 מושבים מאחור הניתנים לכוונון וכחלק מאבזור הרכב ניתן להחליף את אחד המושבים בכיסא תינוק מתקדם בכוונון עד למצב שכיבה. מדובר ברכב רווי בטכנולוגיות נוספות אשר תואמות את ההצהרה של ארקפוקס וכדאי לקרוא את כל המידע עליו בכתבה כאן.
דעתנו על המותג החדש
להבדיל מיצרניות אחרות שמגיעות אלינו מסין, לארקפוקס יש גב כלכלי חזק מאוד שמאפשר לה לפתח ולייצר דגמים חשמליים מתקדמים אשר יכולים להוות תחרות לרכבים המגיעים אלינו מאירופה ויפן ללא החשש שהחברה תפשוט רגל בעתיד הנראה לעין. מצד שני, אין לנו שום אינדיקציה בנוגע לאיכות הנסיעה בדגמי ארקפוקס, אין לנו מידע על האמינות ואנחנו לא יודעים מה מצב איכות החומרים בתא הנוסעים. את כל אלו נגלה כאשר יפורסמו מבחני דרכים של הדגמים באירופה וכמובן כשהם יגיעו לישראל ונוכל לבחון אותם בעצמנו. אם המחיר של הדגמים מוצדק ואכן מדובר ברכבים חשמליים איכותיים, אנחנו צופים לארקפוקס עתיד ורוד בישראל בזכות העיצוב החיצוני והנתונים הטכניים שכבר אהבנו.