KIA EV6 – עדכון גרסה חשוב

kia ev6
סוללה גדולה יותר לשיפור קצב הטעינה וטווח הנסיעה, עיצוב מעודכן לשנת 2025 וללא שינוי במנועים: כל מה שצריך לדעת על העדכון שעברה KIA EV6 החשמלית.

 קיה EV6 הנוכחית

לאחר השקת הפלטפורמה החשמלית של של קונצרן קיה-יונדאי (E-GMP), יונדאי וקיה הציגו שני דגמים כל-חשמליים מתקדמים. בפיתוח יונדאי איוניק 5, היצרנית בחרה בעיצוב רטרו-עתידני מרובע שכולל יחדות תאורה ייחודיות שמשלבות מספר רב של נורות לד, קווים חדים ומרכב חלק ונקי. לעומתה, קיה בחרה במראה מודרני יותר עבור ה-EV6. תחילה היה נראה שמדובר ברכב קונספט וכולם היו בספק שאכן כך ייראה הדגם. כשהחל השיווק של KIA EV6 נוכחנו לגלות שאכן כך נראה הדגם המדובר. האיוניק 5 של יונדאי זכתה להצלחה רבה באירופה וכן גם בישראל. אך לרכב החשמלי של קיה היה הרבה פחות ביקוש והוא נמכר במספרים מאוד קטנים בישראל. הדגם הגיע לארצנו בדצמבר 2022 וכעת הוא זוכה לריענון של אמצע החיים.

יונדאי איוניק 5 החדשה
יונדאי איוניק 5 2024

מה חדש ב-KIA EV6

הרכב החשמלי של קיה קיבל סוללה מוגדלת בקיבולת של 84 קוט"ש לעומת 77.4. טווח הנסיעה צפוי לגדול ב-5% בעקבות כך. אך הסיבה להחלפת הסוללה היא לא בשביל טווח הנסיעה. קיה עדכנו את טכנולוגיית הטעינה וכעת תהיה אפשרות לטעינה אולטרה מהירה של 10-80% תוך 18 דקות בלבד. מדובר בטעינה בקצב של 800 וולט. טווח הנסיעה של גרסת ההנעה האחורית יעמוד כעת על 492 ק"מ ו-461 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה (לפי תקן WLTP עם חישוקי 19"). דבר נוסף שזכה לעדכון בדגם החדש הוא העיצוב החיצוני. ניתן לראות זאת בבירור ביחדות התאורה שקיבלו חתימת אור בצורה מודרנית יותר על פי הסגנון החדש של קיה. מעבר לכך אין שינויים משמעותיים וגם המנועים נותרו זהים.

Kia-EV6_GT
קיה EV6 GT-Line 4X4

יחדות הנעה

KIA EV6 נשארת עם אותן יחידות הנעה:

הנעה אחורית (Premium)

בגרסה זו המנוע נמצא מתחת לרצפת תא המטען והוא מייצר הספק של 229 כוח סוס. המומנט של המנוע מציע 35.7 קילוגרם למטר. תאוצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה אורכת 6.7 שניות בלבד ועד למהירות מרבית של 188 קמ"ש. על פי נתוני היצרן טווח הנסיעה של גרסה זו עומד על 528 ק"מ בין טעינות.

 

הנעה כפולה (GT-Line)

לגרסה זו יש מנוע נוסף מלפנים. יחד שני המנועים מיצרים הספק של 325 כוח סוס לכל ארבעת הגלגלים. המומנט הוא 62 קג"מ. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תיקח כ- 5.2 שניות מרגע הלחיצה על הדוושה ימנית והמהירות המרבית מוגבלת ל-188 קמ"ש. היצרן מצהיר שלגרסה זו של KIA EV6 טווח הנסיעה המרבי האפשרי הוא 484 ק"מ בין טעינות.

קיה EV6 2025
קיה EV6 2025

עיצוב פנים

העדכונים לשנת 2025 משדרגים את עיצוב הפנים, משפרים את נוחות השימוש ומוסיפים אפשרויות התאמה אישית. לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע זוכים לגרפיקה משודרגת ואיכות תמונה גבוהה יותר, ומוצבים זה לצד זה ליצירת מראה אחיד ומרשים. חוויית הנהיגה מקבלת דחיפה נוספת עם תצוגת נתונים עלית ("Head-Up Display") חדשה. גלגל ההגה עבר עיצוב מחודש עם מגרעות נוחות יותר לאחיזה, וניתן לבחור בשילוב צבעים חום-שחור חדש לריפודים ולדיפונים, המעניק מראה יוקרתי ומהודר.

 

מתי בישראל?

עוד לא נמסר לנו מיבואנית קיה מתי הדגם צפוי להגיע לכאן. בגלל שהגרסה הנוכחית הגיעה אלינו באיחור של שנתיים אחרי שהושקה באירופה צפוי לראות גם עכשיו עיכוב משמעותי בהגעתו לישראל. לדעתנו, לאור הביקוש הנמוך עבור KIA EV6 2024, גם כשיגיע הדגם המעודכן הוא לא יזכה לפופולאריות רבה יותר. בקפיטל מוטורס, סוכנות הרכב המובילה בישראל, נמכרו רק יחידות בודדות מהדגם לעומת מספר רב בהרבה של המקבילה שלה יונדאי איוניק 5.

Kia-EV9
קיה EV9

חוות דעת KIA EV6

המומחים של קפיטל מוטורס מצפים להגעתם של דגמים אחרים של המותג כמו קיה EV9 שצפויה להיות פופולארית יותר. ה-EV6 מכרה מעט יחסית בעיקר בגלל התמחור הגבוה של בישראל בין היתר בעקבות עליית המס על רכבים חשמליים בשנתיים האחרונות מאז שהחל השיווק שלה. זאת למרות שמדובר ברכב משפחתי גדול בתצורת האצ'בק עם נתונים מרשימים. היא מציעה טווח נסיעה מכובד מאוד, ביצועים ממוצעים לקטגוריה ועיצוב יוצא דופן. גרסת ה-GT-Line מאובזרת מאוד ומוגדרת כרכב ספורט חשמלי. עם הספק מרבי של 325 כוח סוס התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות בלבד. רשימת האבזור של KIA EV6 ברמת גימור GT-LINE כוללת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' תומך בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי יציאה ליושבים מאחור, מושבי עור עם כיוונון חשמלי חימום ואוורור (גם מאחור), פנסי מטריקס LED חכמים, מצלמות חנייה היקפיות, פונקציית חניה אוטומטית, חימום להגה, תא מטען בפתיחה חשמלית ללא מגע ותא מטען קדמי בקיבולת של 20 ליטר.

קיה EV6 2024
קיה EV6 2024

KIA EV6 זמינה אצלנו במלאי ואתם יכולים לרכוש אותה כבר עכשיו במימון מלא, ללא תשלום מקדמה ובטרייד אין עבור הרכב הישן שלכם. קפיטל מוטורס מאפשרת לכל לקוח ליהנות ממסלול מימון מותאם אישית על פי צרכיו ובהתאם ליכולת ההחזר החודשית שלו. בקטלוג רכב הגדול בישראל תמצאו ממעל ל-300 דגמים מכל הסוגים. כמו כן, קפיטל מוטורס עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם כל היבואנים בישראל בכדי לאפשר ללקוחותינו לרכוש כל דגם בכל רמת גימור באספקה מיידית ובהחזר חודשי נמוך יותר מזה המציעות סוכנויות הליסינג.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו