אלפא רומיאו מתחדשת: ג'וליה וסטלביו המחודשות כבר בישראל

alfa romeo

מאז שנות השישים של המאה הקודמת, רכבי אלפא רומיאו הם ללא ספק שם דבר: אין יצרנית רכב שהשיגה כל כך הרבה גביעים במרוצי המכוניות היוקרתיים ביותר בעולם, כולל במרוץ הגראנד פרי, במרוץ המילה מלייה היוקרתי (אלפא רומיאו מחזיקה בשיא של 11 זכיות במרוץ זה, הכולל נסיעה בת 1,000 מייל מרומא לברשיה ובחזרה), במרוץ 24 השעות של לה מאן (אלפא רומיאו זכתה במרוץ זה בכל שנה ברציפות בין השנים 1931-1934), ובמרוצי הפורמולה 1.

אבל על אף הנתונים הספורטיביים, שפע האדרנלין והמוניטין הקשוח של Alfa Romeo, ניראה כי העשור האחרון היכה ביצרנית האיטלקייה שוק על ירך. בשנת 1986 מוזגה אלפא רומיאו עם חברת לנצ'יה אל תוך תאגיד פיאט, ובשנת 2019 דווח באירופה כי שיעור המכירות של רכבי החברה נחתך ב – 42%. בשנת 2021 נרכשה שוב החברה, הפעם על ידי תאגיד הרכבים החשמליים סטלנטיס, ובשנת 2023 נמכרו רק מעט יותר מ – 20 רכבי אלפא רומיאו בישראל.

לצד הנסיקה מטה, סטלנטיס מביאה אל החברה המסורתית האיטלקייה רוחות של שינוי וחדשנות נראית נחושה בדעתה להחזיר עטרה ליושנה, ובשנים האחרונות שמענו לא מעט חדשות על אודות דגמים חשמליים וספורטיביים מתוכננים לשנים הקרובות מבית אלפא רומיאו. החודש (פברואר 2024) נחתו בישראל דגמי אלפא רומיאו ג'וליה ואלפא רומיאו סטלביו המחודשים. האם אלו הן בשורות של ממש עבור היצרנית האיטלקייה שמנסה לצאת מן הבוץ? עם מתיחת פנים קלה בלבד ללא עדכונים למערכת ההנעה, ולעומת זאת מחיר שזינק מעלה בעשרות אלפי שקלים – בשורות הבאות פירטנו את המסקנה שלנו.

העדכון: הוצג בעולם כבר בסוף שנת 2022

Alfa Romeo הציגה את שני הדגמים המחודשים בעולם כבר באוקטובר 2022, אז הצפי לייבוא שני הדגמים המחודשים לישראל היה לקראת מחצית השנה השנייה של 2023.
הרכבים שזכו למתיחת פנים הם:
אלפא רומיאו ג'וליה, מכונית הסאלון המפוארת שמגיעה לארץ עם מנוע בנפח 2 ל' טורבו (הנעה אחורית) עם 280 כ"ס, ועם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים. אלפא רומיאו ג'וליה נמכרת בישראל מאז שנת 2016. בעבר נמכרה ג'וליה גם בגרסה מוחלשת של 200 כ"ס – גרסה זו לא משווקת יותר בעולם.
אלפא רומיאו סטלביו הוא רכב פנאי שטח יוקרתי שחולק את המכלולים הטכניים והפלטפורמה עם ג'וליה, מגיע לארץ בגרסת מנוע מוגדש בנפח 2 ל' עם 280 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית של שמונה הילוכים והנעה כפולה קבועה (AWD). הדגם הוצג לראשונה בשנת 2016 וזו מתיחת הפנים השנייה שהוא עובר.


השינויים החיצוניים – מינוריים

Alfa Romeo מעדכנת את העיצוב של שני הרכבים הוותיקים, העדכונים כוללים שינויים קלים בחזית שני הרכבים, עם מערך תאורה מבוסס מטריקס לד ושינוי עיצובי לשבכה הקדמית.
גם עיצוב סביבת הנהג חודש, וניכר הניסיון של היצרנית האיטלקייה הוותיקה לעדכן את המראה והתחושה ו"ליישר קו" עם המתחרות. לטעמנו – מדובר בשינוי קטן מידי, ואולי אף מאוחר מידי. השינוי הבולט ביותר הוא החלפת התצוגה האנלוגית של לוח המחוונים בלוח מחוונים דיגיטלי משתנה בגודל 12.3 אינץ'.


שני הדגמים מגיעים בשתי גרסאות בלבד, כאשר הגרסה הבכירה מוסיפה בשניהם מערכת של בולמי זעזועים אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, גג מושחר וחישוקי 19 אינץ' מושחרים עבור הג'וליה, 21 אינץ' עבור הסטלביו, שדרוגים באיכות מערכת השמע ועיצוב ספורטיבי יותר למרכב.


והמחיר?

לאורך השנים, Alfa Romeo הרשתה לעצמה מחיר שמשקף לא רק את יכולות הרכבים שלה והמחירים של רכבים דומים בקטגוריה, אלא גם את המוניטין הספורטיבי שלה. עם הג'וליה והסטלביו שמגיעים לאחר "מתיחת פנים" מינורית לישראל, המחיר של שני הדגמים התייקר במעל 10%, עם מחיר לגרסת הבסיס של ג'וליה שעומד בישראל על 339,900 ₪, ומחיר עבור גרסת הבסיס של סטלביו שעומד על 369,900 ₪.


האם היה שווה לחכות?

אנחנו לא מרגישים כי עליית המחיר עבור ג'וליה וסטלביו מבית Alfa Romeo היא מוצדקת, וכי ייתכן שבאותה קטגוריה ובמחירים נמוכים יותר ניתן להשיג עוד אלטרנטיבות שכדאי לשקול. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם קפיטל מוטורס, לליווי בבחירה, במימון ובטרייד אין של הרכב שלכם.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו