עוד רגע הוא כאן: טויוטה לנד קרוזר פראדו

טויוטה לנד קרוזר פראדו

התחילו להגיע הזמנות ראשונות לרכישת טויוטה לנד קרוזר פראדו החדש עוד לפני ההשקה הרשמית שלו בישראל. הרכב החדש שונה לחלוטין מהדגם היוצא. הדבר היחיד שנשאר משותף להם זה מנוע הדיזל הוותיק בנפח 2.8 ליטר. המחיר צפוי להיות סביב ה-400,000 שקלים לרמת גימור בסיסית.

טויוטה לנד קרוזר פראדו

תיבת הילוכים חדשה

טויוטה לנד קרוזר פראדו החדש יגיע בקרוב לישראל. ההרשמה המוקדמת להזמנת הרכב כבר החלה ומשלוח ראשון צפוי להיות כאן עד סוף 2024. לנד קרוזר פראדו החדש ישווק עם אותו מנוע כפי שיש לדגם הנוכחי – טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר. למנוע הספק מרבי של 204 כוח סוס ו-51 קג"מ. מה שיהיה שונה בהנעה לעומת הדור הנוכחי זאת תיבת ההילוכים. את התיבה בעלת 6 מהירויות מחליפה תיבה אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים. התיבה הזו משפיעה לטובה על צריכת הדלק והביצועים של טויוטה לנד קרוזר פראדו. מיותר לציין שההנעה מועברת לכל ארבעת הגלגלים עם הילוכי כוח ואפשרות לנעילת הדיפרנציאלים (מרכזי ואחורי).

 

עדיין עם שלדת סולם

כמקובל בלנד קרוזר, גם הדגם החדש משתמש בשלדת סולם קשיחה רק שהפעם מדובר בשלדה חדשה לגמרי בעלת עיגון מתלים. מהלך המתלים גדול יותר על מנת לשדרג את יכולות השטח באופן ניכר אך לא רק. בטויוטה טוענים שגם איכות הנסיעה בכביש השתפרה באופן משמעותי וכעת היא מובטחת להיות שקטה ונוחה יותר. פלטפורמת GA-F החדשה מאפשרת גם כושר גרירה גבוה יותר. בדגם הנוכחי כושר הגרירה המרבי עומד על 3 טון. בטויוטה לנד קרוזר פראדו החדשה ניתן יהיה לגרור עד 3.5 טון.

עיצוב חדש-ישן

הפלטפורמה החדשה של טויוטה לנד קרוזר פראדו אפשרה למעצבים להשתעשע ולתת ללנד קרוזר מראה שונה לחלוטין ממה שהכרנו בדורות האחרונים. הם הלכו לכיוון הרטרו כדי לשחזר את העיצוב שהיה ללנד קרוזר הראשונים משנות ה-60 וה-70. עם נגיעות מודרניות הם הצליחו להפוך את העיצוב לקרבי ומרשים במיוחד. המידות שלו גדלו כאשר האורך הינו 4.92 מטר, רוחב 1.98 מטר וגובה של 1.87 מטר. מרווח הגחון לא שודרג באופן שמשפר את החוויה בנהיגת שטח ועומד על 22 ס"מ. אבל בזכות העיצוב בסגנון רטרו התקצרו השרכים מלפנים ומאחור וזה שיפר באופן משמעותי את זוויות הגישה והנטישה של לנד קרוזר פראדו החדש.

 

תא נוסעים

דבר נוסף שעליו משפיע עיצוב הרטרו הוא שדה הראייה מתא הנוסעים. קו החלונות ממוקם נמוך ויחד איתו גם מיקום הדשבורד מלפנים כדי לאפשר שדה ראייה נרחב לנהג. תנוחת הישיבה בלנד קרוזר היא זקופה וגבוהה כדי לסייע בנהיגת שטח. הלנד קרוזר מיועד בראש ובראשונה עבור נהיגת שטח ולכן את התפעול של מערכות הרכב ניתן לעשות באמצעות כפתורים פיזיים וזה כולל את בקרת האקלים, מצבי נהיגה, נעילת דיפרנציאלים ועוד. אבל יחד עם זאת אין צורך לוותר על הטכנולוגיה וניתן לבחור במסך מולטימדיה מרכזי בגודל 9 או 12.3 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור). בנוסף על כך, בחירת רמת הגימור תשפיעה על מסך לוח המחוונים שיכול להיות חצי דיגיטלי בגודל 7 אינץ' או מסך גדול יותר לתצוגת מחוונים מלאה.

אבזור וגימור

בהתאם לרמות הגימור של טויוטה לנד קרוזר פראדו יש גם רשימת תוספות שאינה נגמרת וזה כולל אופציה למוט מייצב מתנתק, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, אפליקציה לשליטה מרחוק, תצוגה וירטואלית לנהג, אוורור וחימום למושבים, מערכת זחילה בפקקים, מערך מצלמות היקפיות ועוד. בנוסף לכך גם הבטיחות עברה עדכון כדי להתאים לסטנדרטים החדשים לשנת 2025 והיא כוללת את כל המערכות המתקדמות שיש לטויוטה להציעה.

 

גרסאות ומחיר

בנוסף לגרסה שצפויה להגיע בקרוב לישראל, יש עוד שתי גרסאות שיגיעו בהמשך עם הנעה היברידית והנעת טורבו בנזין. לא פורסמו נתונים רשמיים על כך על ידי היבואנית אבל לפי מחיר לנד קרוזר פראדו הנוכחי אנחנו צופים עליה של כ-15 עד 20% במחיר. המחיר של הדגם הנוכחי מתחיל ב-360 אלף שקלים.

טויוטה לנד קרוזר פראדו

רכבים חדשים נוספים של טויוטה

4runner

טויוטה 4runner החדש ישווק עם מנוע 2.4 ליטר טורבו בנזין. המנוע שלו יפיק 326 כוח סוס ואנחנו צופים שהמנוע הזה יכנס בעתיד גם לדגמי לנד קרוזר. כרגע לא נראה שהדגם ישווק גם אצלנו בישראל בגלל שהוא מיועד רק לשוק האמריקאי. למעשה מדובר ברכב שטח עוצמתי שנמצא תחת אותה קטגוריה עם פורד ברונקו וג'יפ רנגלר. ולמקרה שלא ידעתם, בארה"ב טויוטה 4runner זאת גרסה מוזלת של טויוטה לנד קרוזר פראדו אבל עם מגוון אופציות ורמות גימור להתאמה אישית של הרכב. יהיו גרסאות המיועדות לנהיגה ספורטיבית בשטח, גרסה אורבנית ואלגנטית יותר וגרסה שמיועדת רק לנהיגת אקסטרים בתנאים קשים. 4runner החדש אמור לעלות בכ-25% פחות מטיוטה לנד קרוזר ולכן הבאתו לארץ יכולה להיות מאוד רלוונטית עבור קהל גדול שמעוניין ברכב שטח עם האמינות של טויוטה.

טויוטה 4runner

Crown

ממש לאחרונה, מתחת לרדאר, טויוטה קראון נחתה בישראל. מדובר בדגם היוקרתי ביותר של המותג (יותר מטויוטה קאמרי) והוא ,נכון לשלב זה, מיועד רק לשוק המוניות. זהו רכב גדול ממדים שמבוסס על הפלטפורמה של טויוטה היילנדר (רכב פנאי-שטח 7 מקומות). מלבד זה שהשמשה האחורית היא בתצורת קופה עם יחידת תאורה ארוכה מקצה לקצה אין הבדל גדול בין העיצוב שלה לבין העיצוב של טויוטה קאמרי. גם בתוך תא הנוסעים אין תחושה של יוקרה מתפרצת וניכר לראות שטויוטה דאגו לכך בכוונה כדי לא לזלוג לקטגוריית רכבי היוקרה ששייכת לתת המותג שלה – לקסוס. יחידת ההנעה הינה היברידית ומשתמשת לצד המנוע החשמלי במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר. צריכת הדלק הממוצעת הינה 17.5 ק"מ לליטר (לפי נתוני יצרן).

טויוטה קראון

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו