טויוטה לנד קרוזר החדש נחשף: מבחן השוואתי מול הדגם הקודם

טויוטה לנד קרוזר החדשה

טויוטה לנדקרוזר הושק לראשונה בארה"ב בשנת 1958, ובשנות השישים הוא היה הדגם הנמכר ביותר

מבית טויוטה. גם בחמשת העשורים שלאחר מכן, לנדקרוזרהיה רכב פופולארי הידוע באמינות, ביכולות

השטח ובתמורה למחיר שהוא נותן. בשנת 2021 הודיעה טויוטה כי היא מפסיקה לשווק את הלנדקרוזר,

וממש לאחרונה נחשף טויוטה לנד קרוזר 2024, עם מערכת הנעה היברידית ועיצוב רטרו צבעוני ומפתיע.

יצאנו לבדוק – מה ההבדלים בין הלנדקרוזר 2024 לדגם הקודם, של שנת 2021?

 

מרכב ועיצוב

טויוטה לנד קרוזר משתמש במרכב TNGA-F, אותו אחד שבו משתמשת גם לקסוס GX וגם טויוטה טאקומה, הדגם

שהושק לאחרונה. לנדקרוזרמסדרה 200, זה שנמכר גם בשנת 2021,לא עבר שינויים ויזואליים משמעותיים מאז

שנת 2008 (פרט לעיצוב מחדש בשנת 2016, שלא שינה משמעותית את המראה או המוניטין של הדגם), אבל

הדגם של 2024 מביא עימו בשורות, גם בהיבטים העיצוביים. הסדרה החדשה של טויוטה לנדקרוזר מכונה

250, והיא במקום טוב באמצע בין הסדרה 200 המוכרת, לבין סדרה 300 שנמכרת רק באמריקה.

העיצוב החדש הוא נוסטלגי, עיצוב רטרו מובחן. הוא קצר מאחיו הגדול בכ–3 ס"מ לאורך כולל של 492

ס"מ, שתי הגרסאות זהות גם ברוחב ( 198 ס"מ) וגם במידות בסיס הגלגלים: 282.5 ס"מ.

בגובה, הלנדקרוזר2024 קצר מעט ביחס לדגם היוצא: 186 ס"מ, לעומת כמעט 189 ס"מ.

הטויוטה לנד קרוזר החדש מגיע עם זווית גישה של 30 מעלות, זווית פריצה של 25 מעלות וזווית יציאה

של 22 מעלות. לדגם הקודם היתה זווית גישה מעט טובה יותר (32 מעלות) אבל בזוויות הפריצה והיציאה

הדגם החדש משופר במעלה אחת לכל כיוון. מרווח הגחון של הלנדקרוזר החדש הוא קצת יותר מ – 22 ס"מ,

פחות גבוה מזה של קודמו בכחצי ס"מ.

טויוטה לנד קרוזר החדשה

מנוע וביצועים

הלנדקרוזר בגרסה הקודמת הונע על ידי מנוע 8-V בנפח 5.7 ל' ועם 381 כ"ס, טויוטה לנד קרוזר החדש מגיע

עם מגדש טורבו היברידי של ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ל'. ההספק הכולל של מערכת ההנעה החדשה הוא 326

כ"ס, וכמו בדגם היוצא, גם ללנדקרוזר החדש תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים, וכמובן – הנעה כפולה

(4X4) עם דיפרנציאל נעילה מרכזי. במדינות ערב במזרח התיכון הדגם כבר מוצע, אולם גם בגרסה שאינה היברידית,

עם מנוע 281 כ"ס. בשלב זה, לא ברור אילו מהגרסאות והדגמים יגיעו לישראל. אין ספק שמבחינת צריכת אנרגיה, הדגם

החדש וההיברידי יהיה חסכוני יותר מהדגם היוצא, אולם מבחינת כושר גרירה אנחנו כבר יודעים שמדובר בכושר

מופחת: רק כ – 2,700 ק"ג, במקום 3,600 ק"ג בדגם היוצא. בלנדקרוזר החדש נמצא גלגלים בקוטר 18 אינץ', אך

מידות הצמיגים ישתנו בין הגרסאות השונות, כשבגרסה הבסיסית, 1958, הצמיגים יגיעו במידה 245, בעוד בשאר

הדגמים הצמיגים יגיעו במידה 265, שגובהם כמעט 83 ס"מ. בכל הדגמים פרט לבסיסי ניתן להחליף את הצמיגים

לצמיגי 20 אינץ'. כמו בדגם היוצא, גם הטויוטה לנד קרוזר החדש מגיע עם מתלה קדמי ועצמות משאלה כפולות, במתלה

האחורי תמצאו תצורה של ארבעה חיבורים עם קפיצי סליל המרפדים סרן אחורי מוצק.

טויוטה לנד קרוזר החדשה

מרחב פנימי ואבזור

כשנכנסים אל תוך הלנדקרוזר החדש, ניתן להתרשם כי מדובר בעיצוב פנים יותר קשוח ופחות יוקרתי מזה של הדגם היוצא.

מושבי הרכב מרופדים בד עם ידיות כיוון ידניות, למרות שבדגם של 2021 הריפודים היו ריפודי עור עם 10 מצבי כיוון

אוטומטיים למושבים. ניתן להחליף את ריפוד המושבים לעור בחבילת הפרימיום, בלבד, הכוללת גם גג שמש, מראה אחורית

דיגיטלית ועוד שדרוגים. הדגם הבסיסי (1958) מגיע עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (לעומת הדגם היוצא שבו המסך היה בגודל

9 אינץ'), ועם אותה מערכת הפעלה ידידותית של טויוטה, והתממשקות נוחה לאנדרואיד אוטו או לאפל קארפליי.

מערכת הבטיחות של טויוטה מובנית ברכב עם מגוון מערכות בטיחות כמו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה

על סטייה מנתיב, ומערכת זיהוי הולכי רגל בשטחים מתים.מערכת השמע כוללת 14 רמקולים מבית JBL– שדרוג משמעותי

ביחס לזו של הגרסה הקודמת, וגם מסך המגע הנוסף ברכב, בגודל 12.3 אינץ', מהווה שיפור.

 

אם הדגם הקודם של טויוטה לנדקרוזר הגיע גם בגרסת שמונה מושבים – בדגם הנוכחי אין אפשרות כזו, אולם

חלק מהגרסאות יציעו שבעה מקומות ישיבה. הדגם החדש מציע מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים.

טויוטה לנד קרוזר 2024 צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2024, מחירים רשמיים עוד לא פורסמו

אולם התחזית היא שמדובר בעליית מחירים ביחס למחירי הדגם היוצא, שנמכר היום במחיר של החל מ – 445,990 ₪.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך