איפה יש עמדות טעינה לרכב חשמלי והיכן נמצא אותן

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

הרכבים החשמליים נכנסו חדש לשטח, והם כאן כדי להישאר. העולם מבין שלרכב החשמלי יש יתרונות שלא ניתן להתעלם מהם, כמו זיהום אפסי של איכות הסביבה, יחד עם הוזלת עלויות בכל הקשור לדלק.

עכשיו, כשהטכנולוגיה כבר תואמת את החזון של הרכבים החשמליים, ניתן לראות על הכבישים יותר ויותר רכבים כאלו, המיוצרים על ידי שלל יצרניות רכב.

היכן ממוקמות עמדות ההטענה ואיך ניתן למצוא אותן? המשיכו לקרוא.

 

עמדות ההטענה 

הרכב החשמלי שונה מהרכבים הרגילים שהכרנו עד עכשיו. אם בעבר כדי שלרכב תהיה את היכולת לנסוע ממקום למקום היה צריך לתדלק אותו, היום רכבים חשמליים מקבלים אנרגיה ממקור אחר – חשמל.

סיפוק האנרגיה החשמלית לסוללות החשמליות, שמאפשרות למנוע החשמלי להניע את הרכב, מתבצע באותה הצורה בה מספקים אנרגיה למכשירים חשמליים אחרים, על ידי הטענה.

באמצעות כבל הטענה, שמחובר לעמדת טעינה, ניתן לחבר את התקע של הכבל לשקע ולהטעין את הרכב.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

 

היכן פרוסות עמדות ההטענה?

עמדות הטענה לרכב חשמלי פרוסות כבר בצורה הרבה יותר רחבה מאשר בשנים קודמות. כאשר הרכבים החשמליים הראשונים רק הגיעו לארץ, לא היו מספיק עמדות הטענה.

בנוסף, רוב עמדות ההטענה היו במרכז, מה שמנע מאנשים הגרים בצפון הארץ או בדרום הארץ להנות מהיכולות של הרכב החשמלי.

כיום יש עמדות הטענה מקצה לקצה בארץ – מקניון נחמה שבקריית שמונה ועד למלון אורכידיאה השוכן באילת.

 

עמדות הטענה במרכז

ועדיין, למרות שקיימות עמדות הטענה גם בצפון ובדרום, הריכוז הגבוה ביותר של עמדות ההטענה הוא במרכז.

עמדות הטענה מתחלקות לעמדות הטענה רגילות, המטעינות בקצב רגיל, ולעמדות הטענה מהירות, המטעינות את הסוללה של הרכב החשמלי במהירות גבוהה, דבר שצריך לקחת בחשבון.

במרכז, כמות עמדות ההטענה המהירות היא הגדולה ביותר. ניתן למצוא עמדות הטענה מהירות בתל אביב בתחנת דלק פז למד, בקניון רמת אביב, בקניון ג'י צמרת, בחניון תל נורדאו, בהיכל התרבות ובמלון אורכידיאה בין היתר.

בנוסף, ניתן למצוא עמדות הטענה מהירות גם בקניון עופר בפתח תקווה, במלון דן אכדיה בהרצליה, בתחנת דלק טן עתיר ידע בכפר סבא, בחניון אלרם ברעננה, באיקאה סניף נתניה, בביג ראשון לציון ובביג יהוד.  

במרכז קיימות גם עמדות ההטענה רגילות כמובן. עמדות אלה ניתן למצוא בכל ערי המרכז וגם ביישובים רבים, כמו געש, בני דרור, לב השרון, גבעת השלושה ונחשונים. 

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

 

עמדות הטענה בדרום ובצפון

גם במקומות שנראים מרוקחים יחסית בצפון ובדרום קיימות עמדות הטענה רבות.

בדרום ניתן למנות את עמדות ההטענה המהירה ביוטבתה, בתחנת דלק סונול באר שבע הדס, במתחם צים סנטר בערד, בתחנת דלק טן בדימונה, בתחנת דלק סונול בבאר שבע, בשדה בוקר, במחסני השוק בעין יהב, בפונדק כושי רמון וכן במספר מוקדים באילת.

בצפון קיימות עמדות הטענה מהירות בתחנת דלק דור אלון האון בסמוך לכנרת, בתחנת דלק סונול בצומת גולני, בקניון צים סנטר במעלות תרשיחא, בתחנת דלק פז בצומת כח ובצומת יסעור.

כמובן שישנן עוד עמדות הטענה מהירות וגם עמדות הטענה רגילות רבות, גם בדרום וגם בצפון. 

 

איך למצוא עמדות הטענה ספציפיות?

אם אתם מתכננים מסלול נהיגה עם רכב חשמלי ולצורך כך זקוקים לעמדת הטענה במקום ספציפי על אותו המסלול, אין בעיה.

תוכלו לחפש באינטרנט את עמדות ההטענה השונות ולמצוא אתרים הכוללים מפות עם עמדות ההטענה השונות בארץ, המיקומים שלהן וסוגי העמדות.

מעבר לרכב חשמלי נראה כמשהו בלתי נמנע, ומוטב לדעת היכן עמדות ההטענה השונות נמצאות. מחפשים מימון מלא לרכב חשמלי? השאירו פרטים באתר קפיטל מוטורס וגלו אם אתם זכאים למימון לרכב.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך