קיה פיקנטו 2025 היא כנראה המכונית הפרטית האיטית ביותר הנמכרת כיום בישראל. אבל אם נעזוב את הביצועים בצד, הסופר-מיני הזאת היא עדיין אחד הרכבים החדשים היתר ייחודיים שניתן לקנות היום. למעשה, היא נמצאת בקטגוריה ייחודית ומצומצת יותר מזו של רכבים בהנעה היברידית נטענת.
הקדמה
זה לא סוד שמכוניות עירוניות בהנעת בנזין הן זן נכחד בשוק הרכב הישראלי. בגלל שולי רווח נמוכים, העלות של פיתוח מערכות בטיחות מתקדמות לאותם דגמים והשינויים שעובר שוק הרכב, הביקוש למכונית מיני עירונית הצטמצם מאוד בשנים האחרונות. אבל אם תשאלו אותנו, מכוניות קטנות וזולות ממלאות נישה חשובה מאוד שעשרות אלפי לקוחות בישראל חושקים בה. וזה בדיוק מה שקיה מציעה כאן – מכונית קטנה, זולה ואמינה בעלת חווית נהיגה טובה.
עדכונים
העיצוב של קיה פיקנטו 2025 מרגיש רענן במיוחד בעיקר בזכות יחידות התאורה החדשות שהפיקנטו לקחה מקיה EV9 – הדגם הגדול ביותר של קיה. עם זאת, מתחת לעיצוב החיצוני המעודכן מסתתרת אותה קיה פיקנטו שאנחנו מכירים עוד משנת 2019. זה אומר שהיא לא גדלה במידות והיא עדיין מאפשרת להשתחל במעברים צרים במיוחד. מעבר לכך, בתוך תא הנוסעים הנדסת האנוש נשארה דומה מאוד כאשר יש שיפור קל באיכות ומגוון החומרים.
מנוע 1.2 ליטר
יחידת הכוח של קיה פיקנטו 2025 נשארה זהה לקודמת אבל הספק המנוע ירד ל-79 כוח סוס (מ-84) כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות של אירופה. חברת קיה טוענת שהיא ביצעה שיפור במערכת מחזור גזי הפליטה וששסתומי היניקה עברו אופטימיזציה. בלחיצה עמוקה על דוושת התאוצה הגענו למהירות של 100 קמ"ש אחרי 16.5 שניות והמהירות המרבית אליה ניתן להגיע היא 159 קמ"ש. לפי מה שהיצרן טוען, צריכת הדלק של קיה פיקנטו 2025 נשארה זהה – 16.9 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו צריכת הדלק הממוצעת שהתקבלה היא 15.5 ק"מ לליטר. מאחר ומדובר במכונית עירונית קטנה וקלה, הנתונים אינם משקפים את הנמרצות שלה בנהיגה בכבישים עירוניים. עד למהירות של 70 קמ"ש היא מרגישה נמרצת ומאפשרת זריזות מהנה. כאשר יצאנו לכביש המהיר היא סיפקה את המהירות שדרשנו אך היעדר הכוח הורגש בעיקר כאשר רצינו לבצע עקיפה במהירות שעולה על 110 קמ"ש בגלל שהיינו שלושה אנשים ברכב.
עיצוב ואבזור
הגרסה שקיבלנו למבחן היא המאובזרת והיפה ביותר, גרסת GT-Line. קיה פיקנטו בגרסה הזו מאובזרת בחישוקי גלגלים מעוצבים בקוטר 16 אינץ', תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור בהפעלה אוטומטית, חיישני חניה ומצלמת חניה אחורית, כניסה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד וחלון שמש בגג. קיה ידועה בהנדסת תאי נוסעים מוקפדים בעלי הנדסת אנוש מצוינת וזה מורגש גם בפיקנטו החדשה. במרכז הדשבורד ניצב מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', מתחת למסך המגע המרכזי יש שורת קיצורי דרך, ובנוסף כפתור שיחה בהגה – אלמנט שאפילו פולקסווגן, שהייתה בעבר מומחית לסידור פנים הגיוני, כבר ויתרה עליו. תא הנוסעים קטן אך אינטואיטיבי מאוד ואפילו כולל לוח מחוונים דיגיטלי. במהלך מבחן הדרכים גילינו גם כמה חסרונות: המושבים קשיחים, לא מתכווננים מספיק ולא מציעים תמיכה מספקת, וחוסר בכיוון עומק הגה מאלץ נהגים גבוהים לאמץ תנוחת ישיבה עם רגליים וידיים מתוחות.
שימושיות
בגלל שהפיקנטו לא גדלה במידות, היא נשארה זהה לדור הקודם מבחינת מרווח פנימי. זה אומר שמלפנים אין מחסור במקום ואפשר להגיע לתנוחת ישיבה נוחה גם לאנשים מעל גובה של 1.80 מטר. החיסרון בתא הנוסעים הוא המרווח של החלק האחורי. שם יש מקום רק לשני נוסעים תוך התחשבות אחד בשני ואנשים גבוהים יצטרכו להיות יצירתיים במציאת מקום לרגליים. אבל, לפחות בזכות ניצול מצוין של חלל הפנים, יש מספיק מרווח ראש למבוגרים היושבים מאחור. תא המטען של קיה פיקנטו מציע מספיק מקום ל-2 מזוודות בגודל בינוני או מזוודה אחת גדולה.
מערכות בטיחות
מבחינת מערך הבטיחות, לקיה פינקטו יש את כל מה שאפשר לבקש ממכונית משפחתית מודרנית. זה כולל מערך של 7 כריות אוויר, מערכות אוטונומיות למניעת התנגשות ולשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג והתרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. כמו כן, בחנו את בקרת השיוט האדפטיבית, וכמו בכל דגמי קיה, היא הרגישה הדוקה מאוד, ידעה מה היא עושה ולקחה את מלוא האחריות על הנעשה בכביש מבלי שנאלצנו לנקוף אצבע.
חווית נסיעה
קיה פינקטו החדשה מספקת איכות נסיעה טובה, כפי שעשתה זאת בעבר. זה מתקבל בזכות צמיגים צרים שמשפרים את ספיגת השיבושים בדרך עירונית. מלפנים היא מצוידת במתלי מקפרסון סטנדרטיים ומאחור במוט מייצב – מערך מתלים מקובל בקטגוריה. המתחרות המרכזיות של קיה פיקנטו הן טויוטה אייגו X וסיטרואן C3. לשתי האחרות יש יתרונות בחווית הנהיגה על הפיקנטו אבל הן גם נמכרות במחיר גבוה יותר.
שורה תחתונה
זה נכון שלקיה פיקנטו 2025 יש כעת פחות כוח והמחיר שלה עלה, אבל אי אפשר לומר שהגרסה המעודכנת זאת לא מכונית מעולה והיא בהחלט טובה יותר מזו שהיא מחליפה. דבר נוסף שיש לתת עליו את הכבוד לחברת קיה הוא הנכונות להמשיך ולייצר את המכונית הקטנה הזאת למרות הרווח הנמוך שמתקבל ממנה. במיוחד בתקופה שבה רוב המתחרות כבר נעלמו מהשוק: זה כולל את פולקסווגן UP, פיג'ו 108 ורנו טווינגו. מעבר לכך, מדובר במכונית חביבה שמאפשרת חווית נהיגה די דומה למה שהציעו בעבר מכוניות משפחתיות, יש לה תא נוסעים בוגר בעל הנדסת אנוש טובה ועם מספיק מרווח ל-4 נוסעים. היא מאובזרת מאוד בכל הגרסאות ובמיוחד בגרסת ה-GT שלקחנו למבחן.
רכישת קיה פיקנטו
אם אתם עדיין מתלבטים בבחירת הרכב הבא שלכם אתם מוזמנים להירשם כאן באתר כדי שאחד מהיועצים שלנו יחזור אליכם. כמו כן, אצלנו תוכלו לקבל הצעת מחיר ייחודית של עד 100% מימון עבור קיה פיקנטו החדשה.