סיטרואן 7 מקומות: C3 הקטנה מתאימה עכשיו גם למשפחה גדולה

סיטרואן C3 איירקרוס

סיטרואן C3 איירקרוס החדשה הוצגה בשתי תצורות זהות בעיצוב ובמידות: 5 מקומות ישיבה ו-7 מקומות ישיבה. הגרסאות יהיו זמינות עם הנעת בנזין, היבריד וחשמלי אבל אנחנו עדיין לא יודעים איזה מההנעות יגיעו לישראל. כמו בדגם הנוכחי C3 החדשה תהיה זמינה בצביעה דו-גונית וקליפסים צבעוניים בתוך תא הנוסעים בהתאם לצבע החיצוני של המרכב.

סיטרואן C3 החדשה
סיטרואן C3 2022

סיטרואן C3 איירקרוס 2022

סיטרואן C3 הייתה רכב פופולארי מאוד בעבר בישראל והייתה לאחת הנמכרות בקטגורית הסופר מיני. כעת סיטרואן משווקת את C3 רק בגרסת איירקרוס (קרוסאובר) ובמקום להרחיב את היקף המכירות, משום מה, זה צמצם אותו. הדור הנוכחי של סיטרואן C3 איירקרוס לקח לקצה את נוחות הנסיעה ואת העיצוב הפנימי של תא הנוסעים. בפנים ניתן למצוא אלמנטים ברורים המדמים הלבשה מתחום האופנה כמו האזור של תא הכפפות בדשבורד, חיפויי הדלתות והתפירה של המושבים. הדור החדשה, או יותר נכון, מתיחת הפנים המקיפה, הוצגה לאחרונה, וסירטרואן נחושים להחזיר את הצלחת הדגם בזכות 2 גרסאות שלא היו בעבר: גרסה בעלת 7 מקומות ישיבה וגרסה חשמלית זולה וחסכונית.

סיטרואן C3 החדשה
סיטרואן C3 איירקרוס

סיטרואן C3 איירקרוס 2025

כעת סיטרואן C3 החדשה מאובזרת יותר כאשר כבר ברמת הגימור הבסיסית תמצאו כסטנדרט מתלי Citroen Advanced Comfort, 6 כריות אוויר, מעמד לטלפון הנייד, מערכות בטיחות אוטונומיות, פנסי LED וחישוקי גלגלים בקוטר 16 אינץ'. לוח המחוונים האופקי מוסתר בתוך הדשבורד יחד עם פתחי המזגן. כמו כן יש גם תצוגה וירטואלית על השמשה עם מידע חיוני לנהג וההגה מלא בפונקציות והוא מתכוונן לכל כיוון להתאמה נוחה.

סיטרואן C3 איירקרוס 2025
סיטרואן C3 איירקרוס 2025

נוחות מקסימלית

מהנדסי סיטרואן C3 החדשה פיתחו ארכיטקטורה חדשה לבולמי הזעזועים. לבולמים הרגילים יש כמו בולמים קטנים נוספים הממוקמים בקצוות. המבנה הזה מאפשר נוחות ורכות נסיעה משופרת כשיש צורך לשכך כביש בעל שיבושים קטנים. אפקט "שטיח הקסמים" החשוב כל כך לסיטרואן מורגש בבירור, ומחזק את חווית הנהיגה על ה-C3 איירקרוס.

סיטרואן C3 איירקרוס

C3 חשמלית

סיטרואן C3 איירקרוס בעלת 5 מושבים תוצע בגרסה חשמלית. זה הופך את ה-SUV הצרפתי למושלם עבור משפחות עירוניות. המנוע החשמלי מייצר הספק של 83 קילוואט שהם 113 כוח סוס. המנוע מוזן על ידי סוללה בקיבולת של 44 קוט"ש וזה מאפשר טווח נסיעה מרבי של 300 ק"מ. הסיבה לבחירת סוללה קטנה ביחס לקרוסאוברים דומים בקטגוריה היא כדי לספק אלטרנטיבה זולה למי שמעוניין בכך. טעינה סטנדרטית AC מ-20% ל-80% מהסוללה לוקחת כ-4 שעות ו-10 דקות בשימוש ב-7 קילוואט. טעינה סטנדרטית AC מ-20% ל-80% מהסוללה לוקחת כ-2 שעות ו-50 דקות בשימוש ב-11 קילוואט. טעינה מהירה גם זמינה עם מטעני DC של 100 קילוואט, ויכולה להטעין את הסוללה ב-26 דקות מ-20% ל-80%. סיטרואן מבטיחים שסוללה גדולה יותר שתספק טווח של מעל 400 ק"מ תהיה זמינה בהמשך.

סיטרואן C3 איירקרוס

סיטרואן 7 מקומות

סיטרואן C3 איירקרוס תהיה זמינה גם בגרסת הבנזין עם 7 מקומות ישיבה בסידור של 3 שורות (2+3+2). עיצוב הפאנל האחורי-צידי של ה-C3 איירקרוס החדש מעניק לרכב מראה דינמי ואלגנטי, תוך יצירת מרחב מרווח במיוחד לנוסעי השורה השלישית. דלת אחורית רחבה ומשענות גב מתכווננות בשורה השנייה (40/60) מבטיחות גישה קלה ונוחה לשורת המושבים הנוספת, המצוידת בשני מושבים נשלפים ונוחים במיוחד. מושבים אלה זמינים בעת הצורך וכוללים מושב ושתי משענות גב הניתנות לקיפול ביחס של 50/50, מה שמאפשר יצירת משטח העמסה שטוח ומרווח כאשר הם אינם בשימוש. שילוב זה של פרקטיות, נוחות ועיצוב חכם מציב את ה-C3 איירקרוס בראש קטגוריית ה-SUV הקומפקטיים למשפחות.כאשר המושבים בשורה האחרונה נמצאים בשימוש זה בה על חשבון על נפח תא המטען. אבל, לפחות יש כאן הצעה לפתרון ישים עבור משפחות גדולות שזקוקות לרכב 7 מקומות בעל איכות נסיעה נוחה, מידות קומפקטיות, והחשוב ביותר, מחיר נגיש.

סיטרואן C3 איירקרוס

הנעה היברידית

ה-Citroën C3 Aircross החדש מציג מערכת הנעה חדשנית, כאשר גרסת ה-Hybrid 136 מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית e-DCT. מערכת ההנעה ההיברידית 48V עושה שימוש במנוע 1.2 PureTech מהדור החדש, שפותח במיוחד ליישומים היברידיים וכולל 40% רכיבים חדשים. מנוע ה-3 צילינדרים, בנפח 1,199 סמ"ק, מפיק 100 קילוואט (136 כ"ס) ומגיע עם מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה ורצועת טיימינג שרשרת, המגבירה את עמידותו. יחידת הכוח משולבת בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד e-DCT, הכוללת מנוע חשמלי בהספק של 21 קילוואט (28 כ"ס) וסוללת ליתיום-יון 48V הממוקמת מתחת לרצפת הרכב.


המערכת החדשה מציעה חוויית נהיגה נוחה ופשוטה, ללא צורך בטעינה חיצונית. היא אידיאלית למשפחות, שכן היא מפחיתה את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים, מה שהופך אותה לידידותית הן לכיס והן לסביבה. המנוע החשמלי (Permanent Magnet Synchronous Machine) מסייע למנוע הבעירה הפנימית להפחתת צריכת הדלק באופן חכם ושקוף, מאפשר נהיגה ב-100% חשמלית כמעט 50% מהזמן בנסיעה עירונית, וטוען את הסוללה בעת האטה. תיבת ההילוכים החדשה, המיוצרת בצרפת, מציעה שילוב מיטבי של קומפקטיות ויעילות בעלות משתלמת.

סיטרואן C3 איירקרוס

שורה תחתונה

ה-Citroën C3 Aircross החדש ממשיך את המסורת של המותג עם דגש חזק על נוחות, פרקטיות ועיצוב ייחודי. מתלי ה-Advanced Comfort אכן מספקים את חוויית הנסיעה הרכה והנעימה שסיטרואן ידועה בה, והעיצוב הפנימי מצליח להיות גם אלגנטי וגם פונקציונלי. המעבר להיצע דגמים מצומצם יותר (קרוסאובר בלבד) עשוי לצמצם את קהל הלקוחות, אך מצד שני, גרסאות ה-7 מושבים והחשמלית מציעות מענה למשפחות שמחפשות פתרון נגיש, מודרני וחסכוני. מבחינת ביצועים, מערכת ההנעה ההיברידית נראית כמו פשרה טובה בין חיסכון לדינמיות, אך ההספק החשמלי של 113 כ"ס בגרסה החשמלית נראה בסיסי מאוד. עם זאת, תג המחיר הנגיש והבטחה לטווח מורחב בעתיד עשויים להפוך אותה לאופציה משתלמת. בשורה התחתונה, מדובר ברכב פנאי שמציע חוויית נסיעה נוחה מאוד, עם עיצוב חכם ושימושיות גבוהה – אך לאו דווקא מרגש או ספורטיבי.