קרוסאובר חשמלי חדש ושמו פורשה מקאן 2025

פורשה חשפה את פורשה מקאן החדשה שכעת לא תוצע יותר בגרסאות בנזין. פורשה מקאן החדשה תגיע לישראל בסוף השנה (2024) רק בגרסה החשמלית שלה.

אחרי 10 שנים, פורשה סוף סוף מציגה לנו את הדור השני של מקאן, רק בהנעה חשמלית. עם עיצוב חדשני, הביצועים של פורשה, טווח נסיעה רחב ונוחות לשימוש יומי, פורשה מקאן טורבו ומקאן 4 מציעות סוף סוף את מה שלקוחות החברה ציפו לו כבר הרבה זמן. פורשה טוענים שהמקאן היא הספורטיבית ביותר בקטגוריה שלה – SUV קומפקטי חשמלי. בדגם החדש נעשה שימוש במנועי PSM מדור חדש על הסרן הקדמי והאחורי לניצול אנרגיה מרבית כדי להגדיל את טווח הנסיעה ביחס לביצועים המרשימים. בדגם מקאן 4 צמד המנועים (מלפנים ומאחור) יחד עם בקרת השיגור, מייצרים הספק מרבי של 402 כוח סוס. בגרסת טורבו הם מפיקים 630 כוח סוס.

פורשה מקאן 2025
פורשה מקאן טורבו ומקאן 4 מציעות סוף סוף את מה שלקוחות החברה ציפו לו כבר הרבה זמן

ביצועים

מקאן 4 מקאן טורבו
הספק 402 כ"ס 630 כ"ס
תאוצה (0-100 קמ"ש) 5.2 שניות 3.3 שניות
מהירות מרבית 220 קמ"ש 260 קמ"ש

פורשה מקאן 2025 משתמשת לראשונה בפלטפורמה החדשה עבור רכבים חשמליים. ברצפת הרכב תהיה סוללה בקיבולת של 95-100 קוט"ש. טעינה מהירה מ-10 עד 80% תיארך 21 דקות בלבד. טווח הנסיעה המרבי של מקאן יהיה 613 ק"מ בין טעינות.

פורשה מקאן החדשה
טווח הנסיעה המרבי של מקאן יהיה 613 ק"מ בין טעינות

אווירודינמיקה אקטיבית

בזכות מקדם גרר של 0.25 המקאן מציגה נתוני אווירודינמיקה מהטובים ביותר בקטגוריית ה-SUV. נוסף על עיצוב קופה ומבנה אווירודינמי שמשפר את צריכת החשמל, למקאן יש גם את מערכת ה-PAA (Porsche Active Aerodynamics). זה כולל ספוילר אחורי אקטיבי, פתחי יניקה אקטיביים מלפנים, כיסויים גמישים על תחתית שטוחה לחלוטין של המרכב, פתחי אוויר אקטיביים מתחת לפנסים הקדמיים ופתחים דינאמיים נוספים מאחור לשיפור זרימת האוויר והצמדת הרכב לכביש.

פורשה מקאן 2025
למקאן יש גם את מערכת ה-PAA (Porsche Active Aerodynamics)

היגוי אחורי

פורשה השקיעו המון בפיתוח המקאן בדגש על התחושות בנהיגה. פורשה מקאן 4 ומקאן טורבו מגיעות כסטנדרט עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים וזה מאפשר ניצול מיטבי של יחידות הכוח לצד תגובה מהירה יותר של בקרת המשיכה לתקיפת עיקולים חדים במהירויות גבוהות מבלי לאבד שליטה. בנוסף לכך יש שליטה אלקטרונית על נעילת הדיפרנציאל האחורי לשליטה על המקאן בנהיגה אגרסיבית. מתלי האוויר של מקאן טורבו משתמשים כל אחד בשני שסתומים עם שיכוך אלקטרוני שמאפשר שליטה על שיכוך המתלים בהתאם למצב הניגה שנבחר על ידי הנהג. לראשונה, פורשה מקאן מציעה היגוי אחורי כאופציה בתוספת תשלום להקטנת רדיוס הסיבוב ל-11.1 מ' בלבד.

שליטה אלקטרונית על נעילת הדיפרנציאל האחורי

80,000 מכירות

פורשה מקאן זה הרכב הנמכר ביותר של המותג בכל הזמנים עם מעל ל-80 אלף יחידות תוך 10 שנים. לישראל, הדור השני, החשמלי, צפוי להגיע לקראת סוף השנה במחיר התחלתי של 665,000 שקלים לגרסת מקאן 4 ו-930 אלף שקלים לגרסת הטורבו. לנו אין ספק שגם הדגם החשמלי יחווה הצלחה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו