פורשה מקאן EV החדשה לקראת השקת 2023

פורשה מקאן החדשה

חברת המכוניות הגרמנית ידועה בעולם כיצרנית מכוניות איכותית. את המוניטין שלה היא תנסה לשמר גם בשנת 2023, עם הדגם החדש של רכב הפנאי הספורטיבי של החברה, הפורשה מקאן, בגרסה החשמלית – EV. הנה כמה דברים שחשוב להכיר לפני כן.

 

פורשה מקאן EV

פורשה מקאן הוא רכב פנאי ספורטיבי מבית יצרנית המכוניות הגרמנית פורשה.

הדגם הראשון של המקאן יוצר בשנת 2014, כאשר כבר בשנה הראשונה בה מכרה אותו החברה לציבור הרחב נרכשו כל המכוניות שיוצרו עבור דגם זה.

את השם מקאן בחרה יצרנית הרכב הגרמנית לא סתם – המשמעות של המילה היא טיגריס באינדונזיה, מה שמעיד על היכולות הספורטיביות של הרכב, ממש כמו החיה הפראית.

פורשה מקאן, שנחשב לדגם וותיק, עבר מספר מתיחות פנים במהלך השנים, שכללו שינוי עיצובי בהתאם לתקופה ושיפורים של המנוע בין היתר, אך השינוי המרכזי מגיע בדור החדש, שיכלול לראשונה הנעה חשמלית.

פורשה מקאן EV (Electric Vehicle) יהיה הדגם הראשון של המקאן שפועל באמצעות חשמל ולא באמצעות דלק נוזלי.

פורשה מקאן החדשה

 

מה הדגם החדש צפוי לכלול?

קשה עוד להגיד מה הדגם החדש של המקאן צפוי לכלול. חברת פורשה עוד לא שחררה אל התקשורת פרטים טכניים אודות הדגם החשמלי החדש שצפוי להגיח אל שוק המכוניות במהלך השנה הבאה, אך ישנם כמה דברים שניתן להסיק על הדגם החדש מהדגם האחרון של המקאן, ששוחרר השנה בגרסה שכוללת מנוע בעירה.

פורשה מקאן 2022 עבר מתיחת פנים ביחס לדגמים הקודמים שלו. המנוע של הדגם הבסיסי, מנוע טורבו בנפח של 2 ליטר, אפשר הספק של 265 כ"ס והאצה מ-0 קמ"ש ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות.

בנוסף, דגמי המקאן קיבלו שיפור טכנולוגי, הכלל הוספה של כפתורי מגע בחלק הפנימי של הרכב, יחד עם שדרוג עיצובי לחלל הרכב ולחלק החיצוני שלו.

לכן, אנו צפויים לראות שדרוגים נוספים בכל ההיבטים הללו, שיהפכו את פורשה מקאן EV לדגם האטרקטיבי של יצרנית המכוניות הגרמנית.

פורשה מקאן החדשה

 

מהפכת החשמל 

אם בעבר מהפכת החשמל יוחסה להמצאת נורת החשמל, כיום אפשר לראות את התפתחות תעשיית הרכבים החשמליים כמהפכה בפני עצמה.

בפורשה לא נותרו אדישים אל מול המהפכה שמתרחשת על הכביש, וכוללת חברות רכבים שמייצרות רק רכבים חשמליים ויצרניות רכב שמחליטות להסב דגמים ישנים לדגמים המבוססים על מנוע חשמלי.

לכן, לאחר חשיבה מעמיקה בחרו בפורשה את המקאן, אחד מרכבי הדגל של יצרנית הרכב, להיות אחד מהרכבים שעובר מתיחת פנים חשמלית, הכוללת מעבר ממנוע הבעירה המיושן למנוע החשמלי החדש, הכולל סוללות שעובדות באמצעות הטענה חשמלית ומפחיתות את זיהום האוויר בצורה משמעותית.

המקאן EV תהפוך לחלק משמעותי במהפכת החשמל של פורשה, שמתכננת עד אמצע העשור הנוכחי לבסס חלק משמעותי מהרכבים שלה על הנעה חשמלית.

פורשה מקאן החדשה

 

סופו של הדלק?

מ-2014 ועד ל-2022 דגמי המקאן עבדו באמצעות מנועי בנזין. עוד לא ברור האם פורשה תציע למכירה גם דגם מקאן חדש המבוסס על מנוע בנזין, אך בכל אופן, נראה שלאט לאט הטכנולוגיה הזו מתחילה להיעלם מהנופים של אולמות התצוגה של יצרניות הרכב.

ההצלחה של פורשה מקאן EV עשויה להכריע ולקבוע את הכיוון אליו תלך חברת פורשה בשנים הקרובות.

פורשה מקאן EV היא בשורה של ממש בתחום רכבי הפנאי, שכן פורשה מקאן הוא אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים ביותר, והחל מהשנה הבאה ניתן יהיה לקבל אותו בגרסה חשמלית, שמסייעת בהפחתת זיהום האוויר ובחיסכון כספי.

מחפשים רכב חשמלי? עיינו בקטלוג של קפיטל מוטורס ובדקו את זכאותכם למימון מלא.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו