מאזדה 3 החדשה עושה עלייה

מאזדה cx-30 החדשה

מאזדה 3 החדשה הגיעה לארץ ומשווקת בגרסאות סדאן והאצ'בק. המטרה של יצרנית הרכב היא לשייך אותה לתחום מכוניות היוקרה, כפי שיצרנית וולוו הצליחה לבצע עם דגמי רכביה. האם זה יצליח לה? ימים יגידו.

הדור החדש (דור 4) קצת איחר לבוא וזאת לאחר השקת הרכב בסוף שנה שעברה. החידוש העיקרי כאן הוא המנוע החדשני שיצרנית הרכב מאזדה הוציאה לעולם. מדובר על מנוע 'סקאי אקטיב X', מה לעשות שדווקא הוא לא יגיע לארץ. מה שכן מוצע כאן הוא מנוע 'סקאי אקטיב G', מנוע בנזין בעל הזרקה ישירה ויעילות גבוהה שאמורה גם לתת חיסכון בדלק.

מבחינת פליטת זיהום אוויר, כל עוד לא מדובר ברכב היבריד או חשמלי אלא בעל מנוע בעירה פנימי כפי שקיים בגרסה זו, היכולת של יצרנית הרכב היפנית להפחית את רמת הזיהום היא לא כל כך גבוהה ועומדת לפי נתוני יצרן על דרגה 10 מתוך 15 בדגם הסדאן, כאשר 15 היא דרגת הזיהום הגבוהה ביותר. בדגם ההאצ'בק היא יורדת דרגה נוספת ועומדת על דירוג 9.

אך לאלו מבינכם שמעניינים אותם ביצועים ופחות איכות הסביבה, נתוני הביצוע של שתי הגרסאות: הסדאן (גרסת 4 דלתות ותא מטען נפרד) וההאצ'בק (גרסת 5 דלתות) מצליחים לחדש בחוויית הנהיגה, כמו גם באבזור ומערכות בטיחות מתקדמות.

מאזדה 3 החדשה

 

מפרט טכני – חסכוני יותר

מבחינת ביצועים לא תמצאו הבדלים משמעותיים בין השתיים: גרסת הסדאן מאיצה ל- 8.5 שניות ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש כאשר גרסת ההאצ'בק מקדימה אותה בשנייה אחת בלבד. סגירת מהירות מרבית בסדאן תביא אותה ל- 208 קמ"ש כאשר הסדאן, מעט מאחוריה בהפרש של 7 שניות סוגרת מהירות של 201 קמ"ש.

הספק הסל"ד זהה: 6000 עם 165 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 4000 סל"ד ו- 21.74 קג"מ. שני המנועים זהים, מנועי 2.0 ליטר בנזין שמשווקים כאן בטכנולוגית 'סקאי אקטיב G'. זוהי ברירת המחדל של יבואנית הרכב לארץ לעומת מנועי 'סקאי אקטיב X' שמייצרת החברה.

טכנולוגיית ה'סקאי אקטיב X' מסוגלת לשפר את חיסכון האנרגיה ברכב עד 30% וגם לשפר את ביצועי הרכב, אך היא לא נוספה כחלק משיווק המאזדה 3 החדשה בשל שיקולי עלות שהיו מייקרים את מחיר הרכב בעשרות אלפי שקלים.

אז מה כן יש כאן? המנוע בטכנולוגיית 'סקאי אקטיב G' הוא מנוע בנזין בעל הזרקה ישירה כאשר כל הרעיון שעומד מאחורי טכנולוגיה זו הוא להשתלב בטרנד העולמי לשיפור איכות הסביבה, קרי, לשפר את כל נושא חיסכון הדלק ובקרת פליטת המזהמים ברכב. והם עושים זאת כי כולם עושים זאת.

מאזדה 3 החדשה

 

עיצוב פנים וחוץ – מלוטש וגדול יותר

הדור הקודם של מאזדה 3 שהחל להיות משווק בישראל לראשונה מאז 2013, מוחלף כעת בעיצוב החדש של החברה היפנית. יש כאן אמירה עיצובית חדשה אך לא מוקצנת. קוו העיצוב שינה את פניו וכעת פונה לקהל רכבי הפרימיום, או לפחות זה מה שיצרנית הרכב מנסה לשוות לדגמי המאזדה 3 החדשה שלה.

המרכב בגרסת הסדאן גדל לעומת הגרסה הקודמת ב- 8 ס"מ ובגרסת ההאצ'בק הספורטיבית דווקא קטן. הגריל הקדמי קיבל עיצוב מחודש לפי שפת העיצוב של מאזדה (KODO Soul of Motion) וחובר לכנפיים הצידיות שמשתלבות עם פנסי חזית תאורת יום (DRL) מסוג LED.

מבחינת הבדלי העיצוב החיצוני בין גרסת הסדאן וההאצ'בק, לא קיימים הבדלים משמעותיים חוץ מחיתוך הישבן בגרסת ההאצ'בק אך כן ניתן להבחין בליטושים קלים שהשתנו מעט בין שתי הגרסאות כמו קו הכרום שעוטף את חלונות הרכב כאשר בגרסת הסדאן הוא מצוי בקו העליון ובגרסת ההצ'בק ממוקם בקו התחתון.

פנים הרכב וסביבת הנהג תואמים לקוו העיצוב החדש. כל אזור הדשבורד עוצב במבנה של שתי מפלסים כאשר מסך מולטימדיה בגודל 8.8. אינץ' שולט במרכזו ותומך בשפה העברית. גם גימורי כרום בתא הנוסעים הם חלק מקו העיצוב החדש ותוכלו ליהנות מהם במהלך הנסיעה לאחר שתתניעו את הרכב בעזרת כפתור התנעה ללא מפתח.

 

אבזורים ושיפצורים

שתי הגרסאות משווקות בישראל ברמת גימור Spirit שמגיעה עם אבזור עשיר למדי. קיימים סימנים ששונו בדגם זה שמעידים על נכונותה של מאזדה לשייך את עצמה לסגמנט רכבי הפרימיום. ניתן לראות זאת באלמנטים שונים ברכב כמו מגבי השמשה הקדמית שמוחבאים.

לא תמצאו על גבי מכסה המנוע מערכת התזת מים לוישרים מכיוון שהם מובנים בתוך המגבים עצמם. זה לא קו שמזוהה עם רכב עממי, אולי עדיין לא רכב פרימיום בעל איכות גרמנית אך בהחלט גם לא רכב סטנדרטי.

עוד תמצאו ברמת הגימור Spirit מערכת i-Stop להדממת המנוע בעת פעולה בסיבובי סרק לחסכון בצריכת הדלק, מערכת לוויסות כוח הכבידה המופעל על הרכב, חיישני אורות להדלקה וכיבוי אוטומטי, חיישני גשם למגבים הקדמיים, בקר פיקוד ראשי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושבים האחוריים ועוד.

 

מה נוסף בבטיחות?

מבחינת רמת הבטיחות אין כאן הפתעות. קיימות ברכב מספר מערכות בטיחות מתקדמות אשר כבר נהפכו לסטנדרט, לא רק בדגמי מאזדה אלא בכל דגמי הרכבים החדשים. מאזדה זוכה לרמת אבזור בטיחות גבוהה של 7 מתוך 8.

בפירוט מערכות הבטיחות המותקנות ברכב ניתן לקבל 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", מצלמות רוורס וחיישני חגורת בטיחות.

 

מאזדה בפנים לעתיד

מאזדה היא חלק מתבנית נוף הרכבים בארץ עוד מתחילת שנות ה- 90 ותמיד הוצגה כמכונית אמינה ואיכותית. כעת יצרנית הרכב מבקשת לקבע אותה בתודעה העולמית כרכב איכותי יותר, כזה שפונה לשוק קהל חדש, אולי פחות עממי. אך יש עוד לעבור כברת דרך מבחינת איכות החומרים ורמת האבזור ברכב. מאזדה 3 החדשה מציגה רמה שעומדת כיום בתווך שבין רכב עממי לרכב פרימיום.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו