במחיר של טסלה מודל Y: יונדאי איוניק 5 החדשה בישראל

יונדאי איוניק 5 החדשה

יונדאי איוניק 5 עברה מתיחת פנים לשנת 2025. כעת היא מוצעת בישראל גם בגרסה מוזלת בעלת הנעה אחורית וסוללה מוקטנת במחיר דומה לזה של טסלה מודל Y הנעה אחורית. העיצוב כמעט ולא השתנה אבל כל שאר הפרמטרים קיבלו חיזוק. הסוללה גדלה, סביבת הנהג הפכה לאינטואיטיבית יותר ומערכות הבטיחות עברו מקצה שיפורים.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

העיצוב נשאר זהה

יונדאי איוניק 5 היא רכב פנאי שטח מעוצב בסגנון רטרו-עתידני. היא משלבת בין אלמנטים שעוצבו בהשראת סרטי מדע-בדיוני משנות ה-80 לצד קווים אלגנטיים. לאחר מתיחת הפנים היא נשארה נאמנה למקור עם שינויי עיצוב קלים שניתן לראות בפגוש הקדמי והאחורי וחישוקי גלגלים בעיצוב מודרני יותר. לטענת יונדאי, השינויים בוצעו כדי לשפר את זרימת האוויר ולהפחית את מקדם הגרר. אלו אמורים לשפר במעט את טווח הנסיעה. בתוך תא הנוסעים השינויים גדולים יותר וזה כולל מסגרת חדשה לצמד המסכים שעל הקונסולה וארגון מחדש של משענת היד בין הנוסע לנהג. עליה יש משטח טעינה אלחוטית, מחזיקי כוסות ועוד.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

יחידות הנעה וסוללות

ליונדאי איוניק 5 החדשה יש את אותן מערכות הנעה אבל הסוללות השתנו. גרסת הבסיס מצוידת במנוע חשמלי אחורי בהספק של 170 כוח סוס ומומנט של 35.7 קג"מ. אלו מציגים נתון תאוצה של 8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. הסוללה הקטנה בקיבולת של 63 קילוואט מאפשרת טווח נסיעה של 440 ק"מ בין טעינות. ניתן לטעון את הסוללה בעמדה מהירה תוך 18 דקות מ-10 ל-80%.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

סוללת 84 קוט"ש

גרסה זו היא הבכירה והיא מצוידת בסוללה בקיבולת של 84 קוט"ש. מתחת לרצפת תא המטען יש מנוע אחורי בהספק של 229 כוח סוס ו-35.7 קג"מ. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות והמהירות המרבית הינה 185 קמ"ש. טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת עומד על 570 ק"מ. זה שיפור של כ-80 ק"מ טווח לעומת הדגם הקודם של יונדאי איוניק 5. זמן טעינה של סוללת ה-84 קוט"ש ביונדאי איוניק 5 בעמדת טעינה מהירה הינו 18 דקות כמו בדגם הבסיס בעל הסוללה הקטנה יותר. מלבד שתי גרסאות אלה יש גם גרסת ביצועים במהדורה מוגבלת בשם יונדאי איוניק 5 N.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

רמות גימור

HYUNDAI IONIQ 5 תוצע במגוון רחב של רמות גימור כדי להתאים לכל טעם ותקציב. הדגם הבסיסי, פרמיום, מציע אבזור עשיר הכולל מערכת מולטימדיה מתקדמת, חיישני חניה ותאורה מלאה. גרסת אולטימייט מוסיפה נוחות עם דלת תא מטען חשמלית. רמת הגימור לימיטד מעלה את רף היוקרה עם ריפודי עור, מושבים חשמליים וחימום לגלגל ההגה. הדגם המפואר ביותר, עלית, מציע חוויה יוקרתית במיוחד הכוללת חלון גג פנורמי, מושבי Relaxation ומערכת שמע מתקדמת של BOSE.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

בטיחות

יונדאי איוניק 5 מציעה חבילת בטיחות מקיפה ומעודכנת. כל רמות הגימור כוללות מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כגון ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז הנתיב. בנוסף, תכונות כמו התרעה על שכחת ילדים ברכב ואור גבוה אוטומטי מגיעות כסטנדרט.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, כמו Ultimate ו-Elite, חבילת הבטיחות מקבלת שדרוג נוסף. רמת הגימור Ultimate מוסיפה מערכת לבקרת הסחת דעת, בעוד שרמת הגימור Elite כוללת תצוגה חכמה המציגה "שטח המת" ישירות בלוח המחוונים, מערכת למניעת התנגשויות בעת כניסה ויציאה מחניה וכן אפשרות נוחה לכניסה ויציאה מהרכב באמצעות השלט.

יונדאי איוניק 5 החדשה
קרדיט: CarSceneKorea

רכבים באותה קטגוריה

עכשיו יונדאי איוניק 5 יכולה להתחרות מול דגמים נוספים בקטגוריה בזכות גרסה מוזלת בעלת סוללה קטנה יותר. המתחרות המרכזיות שלה בישראל לפי מחיר ומידות הן סקודה אניאק ברמת גימור LOFT וטסלה מודל Y בגרסת הנעה אחורית.

סקודה אניאק החדשה

סקודה אניאק

מערכת הנעה וסוללה

• סוללה: בגרסה הנמכרת כרגע בישראל, האניאק מצוידת בסוללה בקיבולת של 82 קוט"ש.
• טווח נסיעה: הסוללה הזו מספקת טווח נסיעה מוצהר של עד 517 ק"מ בטעינה מלאה, לפי תקן WLTP.
• טעינה מהירה: האניאק תומכת בטעינה מהירה בעוצמה של עד 175 קילוואט, המאפשרת טעינה מהירה במיוחד בעמדות טעינה מתאימות.
• מנוע: המנוע החשמלי של האניאק מייצר הספק של 204 כ"ס, ומעניק לרכב ביצועים זריזים למרות משקלו.

מידות ונוחות

• מימדים: האניאק הוא רכב פנאי בגודל בינוני, קצת יותר קטן מהקודיאק. המידות המדויקות כוללות אורך, רוחב וגובה, וכן בסיס גלגלים המאפשר מרווח פנימי נדיב.
• תא מטען: תא המטען של האניאק מציע נפח שימושי, המתאים למשפחות ולשימוש יומיומי. בנוסף, ישנה אפשרות להגדיל את נפח תא המטען על ידי הקיפול המושבים האחוריים.
• נוחות נסיעה: האניאק מציע נוחות נסיעה טובה ברוב המקרים, אך יש לציין כי הנוחות בנסיעה עירונית ובכבישים מפותלים יכולה להיות משופרת.

אבזור ובטיחות

• אבזור: האניאק מגיע עם רמת אבזור גבוהה, הכוללת מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, מערכת מולטימדיה מתקדמת, וחבילת "Simply Clever" הייחודית של סקודה, הכוללת פתרונות יצירתיים לאחסון.
• בטיחות: הרכב מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות, כגון בלימה אוטונומית, התרעת שמירת מרחק, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

טסלה מודל Y

טסלה מודל Y

טסלה מודל Y, כידוע, היא גרסת ה-SUV של המוכרת מודל 3. ההבדלים בין השתיים ניכרים בעיקר במידות: המודל Y ארוכה, רחבה וגבוהה יותר באופן משמעותי, מה שמתבטא במרווח פנימי גדול יותר לנוסעים ותא מטען מרווח יותר.

נתונים טכניים (גרסת הנעה אחורית):

• טווח נסיעה: עד 455 ק"מ בטעינה מלאה (על פי נתוני היצרן).
• מסך: מסך מגע מרכזי ענק בגודל 15 אינץ' השולט על כל פעולות הרכב.
• טעינה: תמיכה בטעינה מהירה בעמדות סופרצ'ארג'ר של טסלה.
• ביצועים: תאוצה מרשימה ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות

היתרונות של מודל Y בהנעה אחורית:

• מרווח: מרווח פנימי גדול יותר לנוסעים ותא מטען ענק.
• טווח נסיעה: מספק טווח נסיעה מכובד שיאפשר לרוב הנהגים להשלים נסיעות ארוכות ללא צורך בטעינה באמצע הדרך.
• טכנולוגיה: מצוידת בטכנולוגיה מתקדמת של טסלה, כולל מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת (בגרסאות מסוימות).
• עיצוב: עיצוב מודרני ואווירודינמי.

יונדאי איוניק 5 החדשה

מי טובה יותר מבין השלוש?

לכל אחד מהרכבים יש אופי שונה גם בעיצוב וגם בנהיגה. טסלה מודל Y היא הספורטיבית מבין ה-3 אבל סקודה אניאק היא השימושית יותר במיוחד כשמדובר בצורכי המשפחה. יונדאי איוניק 5 ניחנת באופי משלה והיא משלבת בין שמרנות לקדמה ונהיגה בה שונה מכל יונדאי אחרת. כדי להחליט מה מתאים עבורכם מומלץ לפנות לצוות המומחים של קפיטל מוטורס ולספר על הצרכים שלכם ולקבל מהם מידע נוסף על כל אחד מהדגמים. חייגו 3580*

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו